EKONOMICZNO-FINANSOWE ASPEKTY PROWADZENIA BIZNESU W SEKTORACH SPORTU, TURYSTYKI I REKREACJI

-20%

EKONOMICZNO-FINANSOWE ASPEKTY PROWADZENIA BIZNESU W SEKTORACH SPORTU, TURYSTYKI I REKREACJI

1 opinia

Wydawca:

AWF Warszawa

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

24,00  30,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 30,00 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 24,00 zł  


24,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Prezentowana praca jest poświęcona ekonomiczno-finansowym aspektom funkcjonowania przedsiębiorstw w obszarze sportu, turystyki i rekreacji. Opracowanie zawiera elementy analizy z szeroko rozumianego biznesu sportowo-turystycznego w Polsce.
Należy zaznaczyć, że aktualnie nie jest dostępnych wiele opracowań na ten temat, a jeśli nawet są to raczej dotyczą poszczególnych zagadnień niż całościowego, kompleksowego potraktowania. Na tym tle niniejsze opracowanie uzupełnia lukę sprowadzającą się do nikłej wiedzy dotyczącej ekonomiczno-finansowej strony sektora sportu, turystyki i rekreacji. Przy czym coraz aktualniejsze staje się to, że obszar sportu, turystyki i rekreacji musi być traktowany jak każdy inny sektor gospodarki z uwzględnieniem jego specyfiki polegającej na tym, że trzeba realizować równanie: duże środki finansowe – bardzo dobre wyniki gospodarcze – jeszcze większe przychody.
Zasadniczym celem opracowania jest prezentacja, analiza i ocena problemów ekonomiczno-finansowego funkcjonowania przedsiębiorstw w sferze sportu i rekreacji.
Podstawowa hipoteza badawcza zmierza do tego:W jaki sposób przedsiębiorstwa i firmy sektora sportu, turystyki i rekreacji realizują na rynku wolno-konkurencyjnym, w warunkach konkurencyjności międzynarodowej zadania i cele przeznaczone dla podmiotów typowych dla gospodarki rynkowej.
Jakie warunki powinny być spełnione, aby spełnić wymagania stawiane przez wymogi rynkowe dla przedsiębiorstw z obszaru sportu, turystyki i rekreacji?
Jakie powinny być zasady i możliwości finansowania przedsiębiorstw z tego obszaru w Polsce?
W pracy zostały wykorzystane podstawowe metody badawcze takie jak: analiza, dedukcja czy wnioskowanie logiczne. Stały się one niezbędne do oceny ta-kich zjawisk jak: konkurencyjność, rentowność, czy analiza finansowa w przedsiębiorstwie.
Praca ma charakter przeglądu ułatwiającego studiowanie i szybkie odnajdowanie kluczowych pojęć, formułowanie sytuacji problemowych oraz poszukiwanie odpowiedzi na nurtujące pytania. Jej struktura została ułożona w sposób zapewniający jasność i logiczność przyjętych analiz.
W rozdziale pierwszym zostały omówione podstawowe pojęcia z zakresu podejmowania działalności przedsiębiorczej. Omówiono klasyfikacje i podstawowe problemy związane z wyborem formy prawnej działalności gospodarczej.
Rozdział drugi poświęcono analizie przedsiębiorstwa w warunkach konkurencji. Zostały w nim omówione podstawy przewagi konkurencyjnej oraz czynniki wpływające na konkurencyjność.
W rozdziale trzecim została scharakteryzowana problematyka analizy ekonomicznej. Zostały tam omówione w pierwszej kolejności pojęcie, istota, zakres oraz obszary analizy ekonomicznej.
W rozdziale czwartym została podjęta problematyka sposobów finansowania działalności przedsiębiorstw z różnych źródeł.
Rozdział piąty obejmuje problematykę i obszary analizy przedsiębiorstwa w otoczeniu fiskalnym. Zostały w nim wyeksponowane podstawowe elementy istoty podatku, ich rodzaje oraz formy opodatkowania podmiotów gospodarczych.
W rozdziale szóstym został przedstawiony problem znaczenia biznes planu w działalności przedsiębiorstwa. Zostały scharakteryzowane elementy istotne biznes planu oraz znaczenie ryzyka w jego tworzeniu.
Rozdział siódmy został poświęcony roli i zadania analizy ekonomicznej w ocenie przedsiębiorstwa. W ten sposób został uzupełniony i pogłębiony rozdział III.
Rozdział VIII ocenia działalność gospodarczą przedsiębiorstw w obszarze STiR.
Poddane analizie problemy nie tworzą kompendium wiedzy podstawowej z zakresu ekonomii i analizy ekonomiczno-finansowej. Są to tylko wybrane, zasadnicze kwestie stanowiące istotę omawianych zagadnień i jak każdy wybór wynikający z celów i ograniczeń, mogą tworzyć potrzebę szerszego ich poznawania przez czytelnika. Jego adresatami są głównie studenci kierunków wychowanie fizyczne i sport, którzy sygnalizując potrzebę zaistnienia tego rodzaju opracowania spowodowali, że powstała dla lepszej współpracy uczących i studiujących.
Podręcznik jest pracą pracowników Katedry Organizacji, ekonomii i zarządzania Wydziału Wychowania |Fizycznego AWF Józefa Piłsudskiego w Warszawie, którzy tworząc poszczególne fragmenty książki, wnieśli zarówno własne pomysły i przemyślenia, jak i ujęcia problemów które można odnaleźć w istniejących podręcznikach z tej dziedziny wiedzy.
Autorzy opracowania mają nadzieję, że taka prezentacja materiału i zagadnień ułatwi poznawanie i zrozumienie podstawowych kwestii dotyczących ekonomii sportu i podejmowania działalności gospodarczej w sporcie, turystyce i rekreacji oraz stanie się podstawą szerokiej wymiany poglądów na temat profesjonalnego podejścia do przedsiębiorstw funkcjonujących w obszarze sportu, turystyki i rekreacji.


Rok wydania2023
Liczba stron126
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaAWF Warszawa
ISBN-13978-83-67228-21-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  STRESZCZENIE / SUMMARY ………………………………………………………..
  
  WSTĘP ……………………………………………………………………………………..
  
  ROZDZIAŁ I
  Wybór formy prawnej podmiotu turystyki, rekreacji i sportu
  1.1.Przedsiębiorca – pojęcie i klasyfikacja
  1.2.Spółka jako forma prawna podmiotu gospodarczego
  1.3.Rodzaje spółek funkcjonujących w STiR
  ROZDZIAŁ II
  Przedsiębiorstwo STiR w warunkach konkurencji
  2.1.Konkurencja – identyfikacja problemu w funkcjonowaniu każdego podmiotu gospodarczego i jego otoczenia
  2.2.Podstawy przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa STiR
  2.3.Czynniki wpływające na konkurencyjność współczesnych przedsiębiorstw
  2.4.Poziomy agregacji konkurencyjności
  2.5.Klasyfikacja typów i rodzajów strategii konkurencji korporacji ponadnarodowych
  ROZDZIAŁ III
  Istota i zakres analizy ekonomicznej
  3.1.Pojęcie i zadania analizy
  3.2.Rodzaje analiz ekonomicznych
  3.3.Organizacja i etapy prac analitycznych
  3.4.Metody analizy ekonomicznej
  3.5.Wskaźniki wykorzystywane w analizie
  3.6.Analiza wyniku finansowego
  ROZDZIAŁ IV
  Sposoby finansowania działalności przedsiębiorstw
  4.1.Finansowanie działalności przedsiębiorstw w STiR
  4.2.Finansowanie z kapitałów własnych
  4.3.Finansowanie z kapitałów obcych
  ROZDZIAŁ V
  Przedsiębiorstwo STiR w otoczeniu fiskalnym
  5.1.Charakterystyka i istota podatku
  5.2.Podstawowe rodzaje podatków
  5.3.Formy opodatkowania podmiotów gospodarczych
  ROZDZIAŁ VI
  Biznes plan przedsiębiorstwa
  6.1.Cel, przedmiot, funkcje i struktura biznesplanu
  6.2.Podstawowe elementy biznesplanu
  6.3.Ryzyko a biznesplan
  ROZDZIAŁ VII
  Rola i zadania analizy ekonomicznej w ocenie
  funkcjonowania przedsiębiorstwa
  7.1.Finansowanie przedsiębiorstwa
  7.2.Analiza ekonomiczna w narzędzie oceny ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstwa
  7.3.Klasyfikacja analizy ekonomicznej
  7.4.Analiza wskaźnikowa
  7.5.Analiza wyniku finansowego
  Rozdział VIII
  Ocena działalności gospodarczej przedsiębiorstwa STiR
  8.1.Pojęcie oceny
  8.2.Rodzaje, sposoby oraz mierniki oceny przedsiębiorstwa
  8.3.Wybrane elementy oceny przedsiębiorstwa na przykładzie trzech firm
  PODSUMOWANIE
  BIBLIOGRAFIA
RozwińZwiń