Scaling Up Wynagrodzenia

5 zasad efektywnego wynagradzania pracowników

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

53,10  59,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 59,00 zł (-10%)

Najniższa cena z 30 dni: 35,40 zł  


53,10

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

• Dałem jednemu z pracowników podwyżkę, a teraz inni przychodzą do mnie, żądając tego samego.
• Gdyby ktoś przyjrzał się uważnie naszej liście płac, trudno byłoby wytłumaczyć, dlaczego niektórzy mają takie, a nie inne zarobki.
• Mam dość tracenia naszych najlepszych ludzi, tylko dlatego że nie jesteśmy w stanie dorównać zarobkom u konkurencji.
Czy te problemy brzmią znajomo?


System wynagrodzeń to jeden z największych kosztów, który jesteś w stanie przekształcić w strategiczną przewagę przyciągając, zatrzymując i motywując najlepszych pracowników. Sposób, w jaki traktujesz kwestię wynagrodzeń jest jedną z najważniejszych decyzji, jakie podejmie Twoja firma.


W tej niezwykle praktycznej książce, autorzy przedstawiają 5 zasad projektowania skutecznych systemów wynagrodzeń, opatrzonych wieloma przykładami małych, średnich i dużych firm z różnych branż. Z książki dowiesz się:


• jaki jest najczęstszy błąd popełniany podczas tworzenia planów wynagrodzeń,
• które psychologiczne aspekty systemu wynagrodzeń leżą u podstaw udanych planów,
• dlaczego indywidualne premie mogą przynieść odwrotny skutek od zamierzonego,
• jak siła grywalizacji zwiększa energię i zaangażowanie.


To doskonałe źródło informacji dla kadry zarządzającej pracującej nad skalowaniem swoich firm lub wprowadzającej zmiany w strategii biznesowej i sposobach pracy. Verne i Sebastian, po mistrzowsku zilustrowali, jak projektować skuteczne i dopasowane do różnych potrzeb plany wynagrodzeń. Wnikliwa, wciągająca i pragmatyczna lektura!


— Cynthia Trudell, emerytowana wiceprezes wykonawcza i dyrektor ds. zasobów ludzkich, PepsiCo


Wyróżnianie się jest cechą charakterystyczną wielkich firm – to podejście często znajduje zastosowanie również w ich systemach wynagrodzeń. Książka jest niezbędnym narzędziem przygotowującym Cię do zadawania właściwych pytań podczas opracowywania planu wynagrodzeń odpowiedniego dla Twojej organizacji.


— Shari Conaway, starsza dyrektor ds. zasobów ludzkich, Southwest Airlines


Verne Harnish jest założycielem cenionej na całym świecie Entrepreneurs’ Organization (EO) oraz Scaling Up, globalnej spółki zajmującej się edukacją i coachingiem kadry kierowniczej. Verne spędził ostatnie trzy dekady pomagając firmom w skalowaniu. Jest autorem kilku książek, m.in. bestselerowej „Scaling Up. Dlaczego niektóre firmy odnoszą sukces, a inne nie?”.


Sebastian Ross jest wizjonerem i konsultantem ds. ludzi, kultury i świadomego biznesu. Swoją karierę zaczynał jako przedsiębiorca w branży technologicznej, a później jako partner w spółkach typu venture capital. Obecnie jest dyrektorem szkoły dla przedsiębiorców scale-upowych School of Founders-Program w IESE Business School w Barcelonie.


Rok wydania2023
Liczba stron106
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
TłumaczenieAleksandra Paziewska
ISBN-13978-83-01-22966-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa do wydania polskiego     7
  Wprowadzenie – 5 zasad efektywnego systemu wynagrodzeń     9
    Strategiczna decyzja, duży wydatek     11
  Wyróżniaj się. Dostosowanie wynagrodzeń do kultury i strategii     19
    Lincoln Electric. „Najlepiej płatny zakład pracy na świecie”     19
    Spełnianie oczekiwań udziałowców     20
    Strategia dobrych miejsc pracy     25
    Płaca minimalna 70 tys. dol.     28
    Tsunami medialne     28
    Próg szczęścia     29
    Efekt domina     29
    Filozofia wynagrodzeń     31
  Sprawiedliwość, nie równość. Tworzenie spójnej i elastycznej struktury wynagrodzeń     33
    Klinika telemedycyny. „Ogarnięcie naszego płacowego chaosu”     33
    Trzy czynniki napędzające wynagrodzenie podstawowe     35
    Liderzy i twórcy     38
    Minimum egzystencji, a nie wynagrodzenie minimalne     46
  Uważaj na marchewki. Efektywne użycie systemu zachęt     53
    Egon Zehnder. „Celowo staromodny”     53
    Jak sprawić, by indywidualne zachęty działały     54
    Motywowanie twojego zespołu sprzedaży     59
    Kształtowanie się wynagrodzeń wraz z cyklem wzrostu     66
  Grywalizuj korzyści. Napędzanie ich wartości przez wynaGRAdzanie     69
    MiniMovers. „Premia za brak uszkodzeń”     69
    Efektywne plany podziału przyrostu     70
    Nieregularne nagrody ad hoc     74
    Nagrody niepieniężne     76
  Dzielenie się to także troska. Jak nakłonić pracowników, by myśleli jak właściciele     79
    Access Fixtures. „Zero goszczenia się”     79
    Wyrównanie udziałów poprzez podział zysku     81
    Podział wartości z tymi, którzy je generują     83
    Opcje podziału wartości     87
  Zakończenie. Niech wynagrodzenie będzie sprawiedliwe i dyskretne     95
  Załącznik     97
    Załącznik A: Sześć zasad perswazji     97
    Załącznik B: Oświadczenie o całkowitych pakietach wynagrodzeń     98
    Załącznik C: Oświadczenie o filozofii wynagrodzeń     99
    Załącznik D: Odniesienie do rynku     102
  O Autorach     105
RozwińZwiń