INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
Książka to praktyczny poradnik dla wszystkich tych, którzy aktywnie poszukują dobrej drogi prowadzącej do porozumienia. Autorka proponuje w nim wykorzystanie technik mediacyjnych do wspierania osób doświadczających problemów, trudnych sytuacji oraz konfliktów. Mediacje szkolne, rówieśnicze albo międzykulturowe mogą stanowić skuteczną metodę rozwiązywania konfliktów w zróżnicowanych zespołach działających w różnych społecznościach edukacyjnych. To równie efektywny sposób wspierania dzieci z indywidualnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz możliwościami psychofizycznymi, które znajdują się w trudnych dla siebie sytuacjach.
Zestaw umieszczonych w pakiecie zróżnicowanych materiałów edukacyjnych oraz wychowawczych pozwala na projektowanie dowolnych form wsparcia z wykorzystaniem: opowiadań edukacyjnych, zadań rozwojowych, kart pracy, list kontrolnych, ćwiczeń leksykalnych, kart sentencji, formularzy dokumentów oraz quizów edukacyjnych. Rekomendowana procedura planowania i organizowania doskonalenia oraz rozwijania kompetencji osób uczących się oparta została na autorskim scenariuszu zajęć, który zawiera cztery etapy cyklu uczenia się Davida A. Kolba. Sprawdzone w praktyce rozwiązanie wpisuje się w koncepcję edukacji włączającej oraz uwzględnia zasady uniwersalnego projektowania w edukacji.
Wszystko po to, aby proces uczenia się samodzielnego i zespołowego rozwiązywania problemów i konfliktów oraz radzenia sobie z trudnościami zyskał wartość intuicyjnego oraz inspirującego doświadczenia na miarę możliwości wszystkich uczniów i uczennic.
Rok wydania | 2022 |
---|---|
Liczba stron | 348 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | EduBook |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
1. Wprowadzenie, s. 5 | |
2. Artykuły, s. 11 | |
· Różnorodne aspekty edukacji włączającej, s. 13 | |
· Wspieranie dzieci ze zróżnicowanymi potrzebami oraz doświadczeniami, s. 25 | |
· Rozwiązywanie konfliktów w zróżnicowanym zespole, s. 45 | |
· Techniki mediacyjne w poszukiwaniu porozumienia, s. 61 | |
· Projektowanie uniwersalne zajęć do wspierania uczniów i uczennic doświadczających trudności, s. 8 | |
3. Sytuacje edukacyjno-społeczne, s. 109 | |
· Śmiech przez łzy | |
· Odetchnąć świeżym powietrzem | |
· Wyrównany rachunek | |
· Strach ma wielkie oczy | |
· Wrogi język obcy | |
· Słodki jak cukierek | |
· Słomiany zapał | |
· Mniej znaczy więcej | |
4. Słowa-klucze, s. 159 | |
· kompromis | |
· komunikacja | |
· konflikt | |
· mediacja | |
· mediator | |
· porozumienie | |
· problem | |
· trudna sytuacja | |
· ugoda | |
· współpraca | |
5. Zadania rozwojowe, s. 241 | |
· 20 pytań rozwojowych | |
· 1 krótki komentarz | |
· 4 parafrazy tekstu | |
· 12 zdań pytajnych | |
· 6 kroków bez porażek | |
· 5 elementów doświadczania | |
· 4 szczególne zasoby | |
· 6 etapów mediacji | |
· 10 słów w mediacji | |
· 8 zdań z lukami | |
6. Karty pracy, s. 257 | |
· 5 sposobów rozwiązywania konfliktów | |
· 4 etapy rozwiązania konfliktu | |
· 5 grup przyczyn konfliktu | |
· 7 etapów przebiegu mediacji | |
· 5 zasad prowadzenia mediacji | |
· 8 kluczowych zadań mediatora | |
· 7 technik aktywnego słuchania | |
· 2 sposoby zadawania pytań | |
· 4 zasady budowania atmosfery | |
· 4 formy niewerbalnego komunikowania | |
7. Metody uczenia się, s. 269 | |
· Analiza Pola Siły | |
· Analiza Swot | |
· Diagram Samooceny | |
· Karo | |
· Kontrakt | |
· Metaplan | |
· Metoda 5 Pytań | |
· Metoda Grow | |
· Metoda Trójkąta | |
· Odwrócony Scenariusz | |
8. Listy kontrolne, s. 281 | |
· Warunki dobrej współpracy | |
· Pozytywne cechy konfliktu | |
· Postawy wobec konfliktu | |
· Różne źródła konfliktów | |
· Detektory szkolnego konfliktu | |
· Potrzebne umiejętności mediatora | |
· Ważne zadania mediatora | |
· Cele kluczowe mediacji | |
· Bariery porozumienia w mediacji | |
· Dokumenty w procesie mediacji | |
9. Karty sentencji, s. 293 | |
· Cytaty na temat konfliktów i sporów | |
· Aforyzmy mówiące o rozwiązywaniu problemów | |
· Cytaty motywujące do działania | |
10. Formularze dokumentów, s. 305 | |
· Zaproszenie na mediację | |
· Prośba o mediację | |
· Wniosek o przeprowadzenie mediacji | |
· Zgoda na mediację | |
· Odmowa mediacji | |
· Umowa o przeprowadzenie mediacji | |
· Karta mediacji | |
· Ugoda mediacyjna | |
· Porozumienie | |
· Protokół z mediacji | |
11. Quizy edukacyjne, s. 317 | |
· Ile wiesz o współpracy? | |
· Co robisz, aby rozwiązać problem? | |
· Co wiesz o rozwiązywaniu konfliktów? | |
· Czy znajdziesz przyczynę sporu? | |
· Czy umiesz rozpoznać pozytywne cechy konfliktu? | |
· Jak dużo wiesz o metodach aktywnego słuchania? | |
· Czy widzisz bariery komunikacyjne? | |
· Czy możesz zostać mediatorem? | |
· Jak dobrze znasz zasady mediacji? | |
· Czy dopasujesz pytania do etapów mediacji | |
12. Polecane publikacje, s. 3 | |
| |