X

  Przedmowa (Zbyszko Melosik) . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
  Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
  Rozdział I
  Pojęcie światopoglądu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
  1. Ideał życia jako refleks doświadczeń życiowych . . . . . . . . . 13
  2. Tożsamość jako integralny składnik światopoglądu . . . . . . . 19
  3. Światopogląd wyrażający się poprzez ludzkie ciało — reifikacja tożsamości.
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
  4. Popularne dyskursy światopoglądowe . . . . . . . . . . . . . 33
  Rozdział II
  Młodzież i współczesna kultura popularna . . . . . . . . . . 43
  1. Młodzież jako kategoria społeczna . . . . . . . . . . . . . . 43
  2. Kultura popularna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49
  2.1. Polaryzacja stanowisk wobec kultury popularnej . . . . . . 49
  2.2. Cooltura nastolatka, czyli młodzieżowe czasopisma . . . . . 60
  2.3. Rap, czyli muzyka folklorystyczna miejskiego getta . . . . . 64
  3. Recepcja tekstów kulturowych przez młodzież . . . . . . . . . 70
  Rozdział III
  Metodologia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81
  1. Ogólna charakterystyka założeń metapedagogicznych . . . . . . 81
  2. Problemy i pytania badawcze . . . . . . . . . . . . . . . . 88
  3. Procedura i metody badawcze . . . . . . . . . . . . . . . . 91
  4. Próba badawcza i przebieg badań . . . . . . . . . . . . . . 98
  5. Charakterystyka społeczno-demograficzna badanych uczniów . . . 102
  Rozdział IV
  Dyskurs cooltury nastolatka oraz dyskurs hip-hopowy — światopoglądowa
  nieprzystawalność? . . . . . . . . . . . . . . . . 107
  1. Seks i miłość w dobie ponowoczesnej . . . . . . . . . . . . . 108
  2. Człowiek „wrzucony” w bezwzględny świat versus „uwięziony” w ciele
  — pesymistyczna wizja ludzkiego życia . . . . . . . . . . . 116
  3. Cielesność versus osobowość — czym jest treść współczesnej tożsamości
  nastolatka? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125
  4. Bity, melanż oraz polowanie na facetów, czyli o współczesnym ideale
  autentyczności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 133
  Rozdział V
  Modele dekodowania oraz krytyczny odbiór kultury popularnej . 143
  1. Bloki czy slumsy — jaka jest prawda o światopoglądzie hip-hopowym?
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 143
  2. Wiejskie i miejskie dekodowanie tekstów kultury popularnej . . . 153
  3. Aktywna rola młodzieży w recepcji tekstów kultury popularnej . . 160
  Zakończenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 181
  Aneksy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 190
  Bibliografia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 207
  Summary . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 217
  Zusammenfassung . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 219
Młodzież i popkultura
- 50%

SZCZEGÓŁY WYDANIA

Spis treści

Liczba stron  

226

Kategoria

Edukacja

ISBN-13

978-83-226-2367-1

Numer wydania

1

Język publikacji

polski

Rozmiary plików do pobrania

pdf - 1,63 MB

Akceptowalne sposoby płatności

Karta kredytowa, przelew elektroniczny, płatny SMS

Informacja o sprzedawcy

Ravelo Sp. z o.o.

5.0 / 5 (1 głosów)
bookPrzeczytaj bezpłatny fragment slide
Wypożyczenie

Dostęp online przez aplikację myIBUK. Formaty plików: ibuk

X Format IBUK - ebook dostępny do wypożyczenia

- format książki elektronicznej
- bez instalowania oprogramowania, wystarczy przeglądarka internetowa oraz dostęp do Internetu,
- książka dostępna na Twojej półce w koncie myIBUK,
- dodatkowe funkcje: dodawanie notatek, tagów, zaznaczania fragmentów i cytatów,
- po pobraniu książka dostępna również bez dostępu do internetu.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych IBUK »


od 4,92

Wypożycz teraz
Szybki zakup
Kup i pobierz. Formaty plików: pdf
X Format PDF

PDF jest formatem publikacji elektronicznych charakteryzującym się stałym układem tekstu oraz ilustracji i nie dopasowuje się dowolnie do szerokości ekranu. Pliki PDF mogą zawierać interaktywne spisy treści, linkujące przypisy i inne rozwiązania stosowane w tekstach elektronicznych.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych PDF
 
X Znak wodny

Zabezpieczenie to zwane również potocznie watermarkiem. Zabezpieczenie nakłada się na pliki indywidualnie i niepowtarzalnie w sposób jawny i ukryty. Każdy zakupiony e-book/audiobook staje się unikatowy i pozwala na jednoznacznie określenie właściciela pliku w przypadku nieuprawnionego użytkowania polegającego np. na umieszczeniu ebooka w internetowych serwisach wymiany plików. Jest to rozwiązanie, które bez względu na system operacyjny nie wymaga od użytkowników zakupu ani instalacji żadnego dodatkowego oprogramowania do odczytywania plików co czyni je bardzo wygodnym i popularnym.

Więcej informacji o zabezpieczeniu znakiem wodnym

29,52

14,76

Kup teraz
Kup na prezent »   

Opis

Autor omawia wybrane dyskursy obecne w kulturze popularnej. Kultura popularna jest pokazana jako znaczące narzędzie edukacji nieformalnej. Miłość, seks, wygląd, to główne tematy młodzieżowej prasy. Solidarność, szacunek, autentyczność to lejtmotywy w dyskursie muzyki rap. Autor dowodzi, że badana młodzież krytycznie odbiera przekaz kultury popularnej.


Recenzja książki ukazała się na stronach portalu Wiara.pl, 28 grudzień 2009 r. (dostępna pod adresem: www.wiara.pl)


Ebook dostępny na rozdziały:

Sprawd? nowy abonament - to si? op?aca!
Ebook dost?pny w abonamencie
Inne ebooki autora Inne ebooki wydawcy Bestsellery w kategorii

Oceny użytkowników

Średnia ocena: ( 1 )
1
0
0
0
0
Oceń:  
Opinie użytkowników
Bądź pierwszy!