Projekty offshoringowe w usługach biznesowych

Pozycja Polski

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,16  19,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 19,95 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 11,97 zł  


15,16

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Rosnąca pozycja usług we współczesnej gospodarce jest faktem bezspornym. Mamy do czynienia z procesem serwicyzacji gospodarek. Wzrasta więc udział usług w rozumieniu trójsektorowego podziału, a także rośnie znaczenie funkcji usługowych w sektorach produkcji materialnej. Szczególnie interesującymi zjawiskami, które stanowią przedmiot badań autorki, są: delokalizacja potencjału usług (tzw. offshoring) i powstawanie nowoczesnych modeli centrów usługowych.
W monografii podjęto próbę oceny procesu delokalizacji korporacyjnych centrów usług biznesowych do Polski oraz perspektyw ich rozwoju. Przedstawiono miejsce Polski wśród krajów Europy Środkowo-Wschodniej, a także na globalnej mapie lokalizacji.
Publikacja jest skierowana zarówno do studentów ekonomii, jak i do osób zajmujących się zmianami zachodzącymi we współczesnej gospodarce.


Rok wydania2020
Liczba stron168
KategoriaFinanse i bankowość
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8220-145-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  Rozdział I. Internacjonalizacja rynku usług    9
  1.1. Megatrendy w rozwoju usług    9
  1.2. Teoria wobec umiędzynarodowienia usług    14
  1.3. Międzynarodowy rynek usług – charakterystyczne procesy    18
  1.4. Instytucjonalno‑prawne regulacje determinujące wzrost obrotu usługami w gospodarce światowej    23
  1.5. Czynniki rozwoju międzynarodowego rynku usług    26
  
  Rozdział II. Geneza, uwarunkowania i determinanty przemieszczenia światowego potencjału usług    31
  2.1. Zmiany w systemie organizacji biznesu w warunkach globalizacji    31
  2.2. Determinanty internacjonalizacji procesów biznesowych na poziomie korporacji    35
  2.3. Redefinicja działalności przedsiębiorstw w aspekcie umiędzynarodowienia procesów gospodarczych    39
  2.4. Delokalizacja potencjału wytwórczego i usługowego    44
  2.4.1. Pojęcie delokalizacji działalności gospodarczej    44
  2.4.2. Czynniki determinujące delokalizację usług biznesowych    49
  2.5. Delokalizacja usług jako nowoczesna forma zwiększania konkurencyjności    50
  
  Rozdział III. Offshoringowe projekty w usługach biznesowych    57
  3.1. Outsourcing, offshoring usług i pokrewne pojęcia    57
  3.2. Klasyfikacja usług biznesowych z punktu widzenia działań offshoringowych    62
  3.3. Rodzaje offshoringu usług biznesowych    74
  3.4. Zakres projektów i modele usług BPO    84
  3.4.1. Projekty realizowane w ramach BPO    84
  3.4.2. Modele świadczenia usług BPO    88
  
  Rozdział IV. Offshoring usług biznesowych – globalne trendy    95
  4.1. Tendencje rozwoju transgranicznego transferu potencjału usług biznesowych    95
  4.2. Determinanty lokowania usług biznesowych i przestrzenna konfiguracja działalności offshoringowej    97
  4.3. Ocena regionów gospodarki światowej dla transferu potencjału usług    107
  4.3.1. Ocena regionu Azji i Pacyfiku    114
  4.3.2. Rynek Ameryki Łacińskiej    116
  4.3.3. Region Afryki    119
  4.3.4. Rynek Europy Środkowo‑Wschodniej    121
  
  Rozdział V. Polska w offshoringu usług biznesowych. Wyniki badań    127
  5.1. Polska jako miejsce offshoringu usług biznesowych    127
  5.1.1. Atuty Polski    127
  5.1.2. Rządowe i regionalne systemy wsparcia inwestycji    129
  5.2. Charakterystyka rynku usług biznesowych w Polsce    133
  5.2.1. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w sektor usług biznesowych w Polsce w latach 2003–2018    133
  5.2.2. Charakterystyka centrów usługowych    135
  5.2.3. Zatrudnienie w centrach usług biznesowych    140
  5.2.4. Regionalna lokalizacja centrów usług i atrakcyjność regionów Polski    142
  5.3. Inwestycje w sektor usług w Polsce. Wyniki badań własnych    143
  5.3.1. Cel badań    143
  5.3.2. Metoda badań i charakterystyka badanej populacji    144
  5.3.3. Wyniki badań zagranicznych centrów usług w Polsce    144
  
  Zakończenie    153
  Bibliografia    155
  Spis tabel    163
  Spis rysunków    165
  Spis wykresów    167
RozwińZwiń