POLECAMY
Format:
ibuk
Problematyka monografii wpisuje się w nurt rozważań na temat istoty całożyciowego rozwoju człowieka dorosłego za sprawą edukacji i moderowania własnych planów życiowych przez wybór różnorodnych ścieżek kariery. Nowe konceptualizacje dotyczące życia zawodowego, jawiące się w tle przeobrażeń związanych z postępem technologicznym, gospodarką cyfrową, nowymi formami zatrudnienia i nowymi wyzwaniami edukacyjnymi, permanentnie aktualizują tematykę całożyciowego uczenia się, stanowiąc o jej randze. Autorzy tekstów prezentują różnorodne ujęcia tytułowego problemu, odnosząc się zarówno do teorii jak i praktyki.
Rok wydania | 2021 |
---|---|
Liczba stron | 340 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-3807-2 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Słowo wstępne | 7 |
CZĘŚĆ I. WIELOWĄTKOWY WYMIAR EDUKACJI DOROSŁYCH. EDUKACJA DLA KARIERY | 15 |
Ewa Solarczyk-Ambrozik Przeobrażenia pracy i zmiany wzorów przebiegu karier a globalna kultura edukacyjna – kompetencyjny wymiar planowania karier edukacyjno-zawodowych | 17 |
Agnieszka Cybal-Michalska „Indyvidualism” vs „collectivism” – normative orientations of the studied academic youth | 31 |
Zbyszko Melosik Lifelong learning – społeczno-kulturowe (re)konstrukcje | 41 |
Zofia Szarota „Pomimo” – o indywidualnych doświadczeniach uczenia się w retrospekcji dorosłych | 51 |
Zdzisław Wołk Edukacja formalna na koniec drugiej dekady XXI wieku w kontekście edukacji ustawicznej (symptomy kryzysu) | 71 |
Agnieszka Kruszwicka, Maria Duszczak, Michał Klichowski Edukacyjne obiekty w cyberparkach: Analiza Pool of Examples projektu COST Action TU1306 | 89 |
Anna Bilon Rola poradnictwa kariery w procesie potwierdzania efektów uczenia się (PEU) osiągniętych poza systemem formalnym | 107 |
Joanna Kozielska Kształcenie dorosłych w sektorze szkolnictwa zawodowego | 115 |
Anna Mańkowska Idea d-learningu i lifelong learningu we współczesnych Chinach – lokalne uwarunkowania, rozwój oraz aktualne wyzwania | 125 |
Sylwia Polcyn Przestrzeń wirtualna jako miejsce samokształcenia współczesnych nauczycieli | 137 |
Żaneta Garbacik Edukacja w zakresie radzenia sobie ze stresem jako aktualna potrzeba pracowników | 47 |
CZĘŚĆ II. WSPÓŁCZESNE PRZESTRZENIE EDUKACYJNO-ZAWODOWEA PLANOWANIE KARIER. KARIERA DLA EDUKACJI | 157 |
Małgorzata Rosalska Empowerment jako strategia wzmacniania zasobów karierowych | 159 |
Renata Konieczna-Woźniak Kariera (w) starości. Satysfakcja z życia, czyli sukces sukcesów | 171 |
Monika Christoph Pracownik a pracodawca. Budowanie dwustronnej relacji w kontekście zmian na rynku pracy | 191 |
Anna Wawrzonek (Re) konstrukcja Work-Life Balance vs pokolenia na rynku pracy | 207 |
Magdalena Barańska Scenariusze przyszłości pracy jako katalizator zmian w obszarze doradztwa edukacyjno-zawodowego i poradnictwa kariery | 227 |
Joanna Szłapińska Zarządzanie talentami na przykładzie GSK Pharmaceuticals Sp. z o.o. Poznań | 253 |
Violetta Drabik-Podgórna Chaos zawodowy na rynku pracy – możliwości i ograniczenia pomocy w planowaniu kariery | 275 |
Izabela Cytlak, Joanna Jarm użekPsychologiczne uwarunkowania decyzji przedsiębiorczych. Wstępna analiza badań własnych | 291 |
Anna Kławsiuć-Zduńczyk Poradnictwo obywatelskie jako nowa forma poradnictwa całożyciowego | 307 |
Sonia Wawrzyniak Młodzi dorośli z ADHD/ADD wobec wyzwań współczesnego rynku pracy | 319 |
Streszczenie (Edukacja dorosłych a planowanie karier edukacyjno-zawodowych) | 337 |
Summary (Adult Education versus Career and Self-development Planning) | 339 |