Dziecko w sytuacjach stresowych

Dziecko w sytuacjach stresowych

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W wieloautorskiej monografii Dziecko w sytuacjach stresowych pod redakcją naukową Małgorzaty Cywińskiej ukazano problematykę specyficznego rodzaju doświadczenia emocjonalnego, jakim jest dziecięcy stres, w dwóch niezwykle ważkich obszarach. Pierwszy z nich dotyczy stresowych interpersonalnych wymiarów rzeczywistości edukacyjnej dzieci, a drugi został poświęcony funkcjonalnemu, kulturowemu i informacyjno-komunikacyjnemu wymiarowi systemów edukacji jako źródłu stresu u dzieci.
Autorzy poszczególnych tekstów zamieszczonych w niniejszej publikacji ukazują sytuacje stresowe dzieci w kategoriach dystresu, rozpatrują je w sposób interdyscyplinarny, wieloaspektowy, w odniesieniu do różnych stanowisk teoretycznych i empirycznych. Przywoływane przez nich stresowe obrazy rzeczywistości dzieci, wskazujące niekiedy na dramatyczny wymiar ich codzienności, który czyni ogromne szkody w ich psychice, w obszarze funkcjonowania emocjonalnego, społeczno-moralnego i poznawczego, domagają się naszej uwagi, poszukiwania środków zaradczych, stosowania różnych form wsparcia, podejmowania określonych działań naprawczych, terapeutycznych – czyli naszej ogromnej uważności. Problem tej uważności został podjęty w niniejszej monografii.


Rok wydania2021
Liczba stron271
KategoriaTeorie wychowania
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-3848-5
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp (Małgorzata Cywińska)    9
  Przedmowa (Zbyszko Melosik)    17
  Stresowe interpersonalne wymiary rzeczywistości edukacyjnej dzieci    19
  Małgorzata Cywińska Stresowe sytuacje odrzucenia rówieśniczego    21
  Stefan T. Kwiatkowski Pozytywny klimat emocjonalny sali lekcyjnej jako czynnik chroniący dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym przed dystresem    39
  Barbara Nowak „Głos mi odebrało”. Problemy w komunikacji językowej dzieci w sytuacjach stresowych    79
  Urszula Szuścik Sytuacje stresowe a rysunek dziecka    95
  Wiga Bednarkowa Stres dzieci objętych edukacją włączającą    109
  Andrzej Twardowski Stres doświadczany przez rodzeństwo dzieci z niepełnosprawnościami    137
  Funkcjonalny, kulturowy i informacyjno-komunikacyjny wymiar systemów edukacji jako źródło stresu u dzieci    157
  Andrzej Olubiński Uczniowski (dy)stres jako efekt przedmiotowej oraz fasadowo-konformistycznej funkcji systemu edukacji    159
  Marek Budajczak Wszystkie dzieci nasze są?! O stresie w edukacji domowej    189
  Aleksandra Boroń Język, kultura i stres. Kształtowanie się tożsamości kulturowych u osób dwukulturowych i dwujęzycznych 207
  Tomasz Gmerek Pomiędzy asymilacją, dyskryminacją i unicestwieniem. Geneza i rozwój szkolnictwa internatowego dla mniejszości tubylczych w Kanadzie    223
  Paweł Topol Technologie informacyjne i komunikacyjne a stres u dzieci – wybrane zagadnienia    245
  Małgorzata Makiewicz Uczeń schwytany w sieć    261
RozwińZwiń