POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
W wieloautorskiej monografii Dziecko w sytuacjach stresowych pod redakcją naukową Małgorzaty Cywińskiej ukazano problematykę specyficznego rodzaju doświadczenia emocjonalnego, jakim jest dziecięcy stres, w dwóch niezwykle ważkich obszarach. Pierwszy z nich dotyczy stresowych interpersonalnych wymiarów rzeczywistości edukacyjnej dzieci, a drugi został poświęcony funkcjonalnemu, kulturowemu i informacyjno-komunikacyjnemu wymiarowi systemów edukacji jako źródłu stresu u dzieci.
Autorzy poszczególnych tekstów zamieszczonych w niniejszej publikacji ukazują sytuacje stresowe dzieci w kategoriach dystresu, rozpatrują je w sposób interdyscyplinarny, wieloaspektowy, w odniesieniu do różnych stanowisk teoretycznych i empirycznych. Przywoływane przez nich stresowe obrazy rzeczywistości dzieci, wskazujące niekiedy na dramatyczny wymiar ich codzienności, który czyni ogromne szkody w ich psychice, w obszarze funkcjonowania emocjonalnego, społeczno-moralnego i poznawczego, domagają się naszej uwagi, poszukiwania środków zaradczych, stosowania różnych form wsparcia, podejmowania określonych działań naprawczych, terapeutycznych – czyli naszej ogromnej uważności. Problem tej uważności został podjęty w niniejszej monografii.
Rok wydania | 2021 |
---|---|
Liczba stron | 271 |
Kategoria | Teorie wychowania |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-3848-5 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp (Małgorzata Cywińska) | 9 |
Przedmowa (Zbyszko Melosik) | 17 |
Stresowe interpersonalne wymiary rzeczywistości edukacyjnej dzieci | 19 |
Małgorzata Cywińska Stresowe sytuacje odrzucenia rówieśniczego | 21 |
Stefan T. Kwiatkowski Pozytywny klimat emocjonalny sali lekcyjnej jako czynnik chroniący dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym przed dystresem | 39 |
Barbara Nowak „Głos mi odebrało”. Problemy w komunikacji językowej dzieci w sytuacjach stresowych | 79 |
Urszula Szuścik Sytuacje stresowe a rysunek dziecka | 95 |
Wiga Bednarkowa Stres dzieci objętych edukacją włączającą | 109 |
Andrzej Twardowski Stres doświadczany przez rodzeństwo dzieci z niepełnosprawnościami | 137 |
Funkcjonalny, kulturowy i informacyjno-komunikacyjny wymiar systemów edukacji jako źródło stresu u dzieci | 157 |
Andrzej Olubiński Uczniowski (dy)stres jako efekt przedmiotowej oraz fasadowo-konformistycznej funkcji systemu edukacji | 159 |
Marek Budajczak Wszystkie dzieci nasze są?! O stresie w edukacji domowej | 189 |
Aleksandra Boroń Język, kultura i stres. Kształtowanie się tożsamości kulturowych u osób dwukulturowych i dwujęzycznych 207 | |
Tomasz Gmerek Pomiędzy asymilacją, dyskryminacją i unicestwieniem. Geneza i rozwój szkolnictwa internatowego dla mniejszości tubylczych w Kanadzie | 223 |
Paweł Topol Technologie informacyjne i komunikacyjne a stres u dzieci – wybrane zagadnienia | 245 |
Małgorzata Makiewicz Uczeń schwytany w sieć | 261 |