Nauczyciel języków obcych i jego niepełnosprawni uczniowie

Nauczyciel języków obcych i jego niepełnosprawni uczniowie

Z zaburzeniami i dysfunkcjami

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

34,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

34,80

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

          Niniejsze opracowanie ma na celu przybliżenie ważnej, lecz niedostatecznie uwzględnianej lub wręcz pomijanej w kształceniu przyszłych nauczycieli problematyki. Niedostateczna wiedza nauczycieli o trudnościach oraz możliwościach uczniów o innych prawidłowościach rozwojowych, o ich problemach psychologicznych i społecznych, błędne przekonania i postawy dotyczące roli integracji społecznej, brak odpowiedniego przygotowania metodycznego powodują liczne nieporozumienia w kontaktach z nimi i ograniczają efektywność oddziaływań dydaktycznych, terapeutycznych i wychowawczych.


          Analizie zagadnień teoretycznych i wynikających z niej wnioskom są poświęcone trzy rozdziały opracowania. W rozdziale pierwszym zostały omówione zagadnienie niepełnosprawności w aspekcie społecznym oraz postrzeganie osób niepełnosprawnych i postawy społeczeństwa wobec nich. Rozdział drugi jest poświęcony problemom edukacyjnym. Analizie zostały poddane wiedza i postawy nauczycieli i rówieśników wobec uczniów niepełnosprawnych oraz został omówiony stan obecny i tendencje w kształceniu specjalnym (tj. kształceniu uczniów potrzebujących specjalnej pomocy) w Polsce i w Europie. W rozdziale trzecim są przedstawione zalety, trudności i warunki efektywnej realizacji idei integracji oraz sugestie dotyczące kształcenia nauczycieli. Kolejny rozdział jest próbą przybliżenia nauczycielom języków obcych i kandydatom do tego zawodu problemów uczniów niepełnosprawnych (z rożnymi deficytami i zaburzeniami) w zależności od rodzaju niepełnosprawności.


          Analizie poddane zostały te niepełnosprawności, z którymi najczęściej się może spotkać nauczyciel w szkołach masowych. W każdym z siedmiu podrozdziałów zostały nakreślone zarys niepełnosprawności oraz przyczyny, objawy i charakterystyczne zachowanie uczniów, skutki niepełnosprawności i trudności psychologiczne, dydaktyczne i społeczne, a także są sformułowane wskazania dydaktyczne w odniesieniu do nauczania języków obcych. Niepełnosprawność, deficyty rozwojowe, zaburzenia i trudności mają jednak bardzo indywidualny charakter, rożny zakres i głębokość, mogą dotyczyć rożnych aspektów, mogą być sprzężone, dlatego ich opis został ograniczony do najczęściej występujących problemów.


Liczba stron276
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-289-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  1. Niepełnosprawność jako problem społeczny    9
    1.1. Osoby niepełnosprawne w dokumentach Unii Europejskiej i dokumentach polskich    14
    1.2. Postrzeganie niepełnosprawności w społeczeństwie – rola stereotypów    24
    1.3. Postawy społeczeństwa wobec osób niepełnosprawnych    29
  2. Niepełnosprawni uczniowie jako problem edukacyjny    41
    2.1. Niepełnosprawni uczniowie w realizacji reformy edukacji    46
    2.2. Wiedza i przygotowanie nauczycieli do pracy z uczniami niepełnosprawnymi    64
    2.3. Postawy nauczycieli wobec niepełnosprawności i kształcenia integracyjnego    68
    2.4. Wiedza uczniów o niepełnosprawności    75
    2.5. Postawy uczniów wobec niepełnosprawnych rówieśników    82
    2.6. Stan i tendencje kształcenia uczniów niepełnosprawnych w Polsce i w Europie    90
  3. Idea kształcenia integracyjnego i problemy w jej realizacji    107
    3.1. Zalety, trudności i ograniczenia w realizacji kształcenia integracyjnego    114
    3.2. Warunki efektywnej realizacji idei integracji    122
    3.3. Kształcenie nauczycieli dla potrzeb nauczania uczniów niepełnosprawnych    147
  4. Analiza wybranych niepełnosprawności/specjalnych potrzeb edukacyjnych i wskazania metodyczne    157
    4.1. Uczniowie z niepełnosprawnością słuchu (niedosłyszący i niesłyszący)    159
    4.2. Uczniowie niedowidzący (słabo widzący) i niewidomi    173
    4.3. Uczniowie z niepełnosprawnością ruchową    188
    4.4. Uczniowie z zaburzeniami mowy/zaburzeniami komunikacji    198
    4.5. Uczniowie dyslektyczni    209
    4.6. Uczniowie z ADHD    229
    4.7. Uczniowie przewlekle chorzy    243
  Zakończenie    251
  Bibliografia    253
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia