Nauczyciel akademicki wobec wyzwań edukacyjnych

1 opinia

Format:

ibuk

Oddajemy do rąk Czytelników książkę, w której przedstawiono nowoczesne spojrzenie na proces dydaktyczny. Bardzo ważnym jego elementem jest prowadzenie badań naukowych – podstawowych i w zakresie aplikacji. Równie istotne staje się umiejętne reagowanie uczelni wyższych na potrzeby gospodarki w zakresie dopasowania wykształcenia do wymagań rynku pracy i budowania kapitału ludzkiego. Cel ten pozwoli osiągnąć nawiązanie ścisłej współpracy z biznesem dotyczącej wspólnego opracowania programów studiów na kierunkach ekonomicznych. Uczelnie mają przygotowywać do rozwiązywania rzeczywistych problemów, ale nie może się to odbywać kosztem walorów i standardów edukacji akademickiej. Realizacja wymienionych celów powinna doprowadzić do rozwoju nowoczesnych relacji z otoczeniem uczelni wyższych oraz ich wzajemnej współpracy. Książka z pewnością zainteresuje nauczycieli akademickich i menadżerów wyższego szczebla w przedsiębiorstwach, może też stanowić pomoc dydaktyczną dla doktorantów na studiach ekonomicznych.


Rok wydania2015
Liczba stron142
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7969-847-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     8
  Jakub Boratyński, Michał Przybyliński, Iwona Świeczewska, Metody input-output: wybrane kierunki rozwoju     10
  Józef Dziechciarz, Pomiar i wycena wiedzy, umiejętności i kompetencji nabytych w formalnych i nieformalnych formach kształcenia     26
  Izabela Józefczyk, Romuald Małecki, Roman Rumianowski, Zastosowanie zbiorów rozmytych w ocenie osiągnięcia efektów kształcenia     44
  Iwona Bąk, Katarzyna Wawrzyniak, Ocena oczekiwań studentów względem procesu nauczania jako źródła wiedzy i umiejętności niezbędnych do podjęcia pracy zawodowej – wyniki badań ankietowych     58
  Donata Kopańska-Bródka, Renata Dudzińska-Baryła, Ewa Michalska, Analiza kompetencji matematycznych studentów pierwszego roku Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach     74
  Adam Czerniak, Pozyskiwanie i interpretowanie danych do analiz ilościowych. Potrzeby pracodawców a kształcenie na kierunkach ekonomicznych     92
  Elżbieta Zalewska, Jakość kursów e-learning     106
  Maciej Malaczewski, Prace zespołowe na przedmiotach ilościowych w świetle własnych doświadczeń i opinii studentów     116
  Bartłomiej Kurzyk, Model organizacji koła naukowego a rozwój praktycznych kompetencji studentów     130
RozwińZwiń