POLECAMY
Autor:
Format:
ibuk
Logistyka miejska odgrywa w Europie coraz większą rolę. Jednym z wielu czynników wpływających na nią jest zwiększająca się liczba ludności w miastach, która w 2015 r. stanowiła dwie trzecie populacji Unii Europejskiej. Sytuacja ta powoduje wzmożony ruch osobowy i towarowy w miastach i przyczynia się do powstawania takich problemów, jak: kongestia (rozpatrywana zarówno w kontekście spowolnienia ruchu w mieście, jak i źródła powstawania dodatkowych kosztów), obniżenie poziomu bezpieczeństwa na drogach oraz zanieczyszczenie środowiska (emisja CO2, PM, NOx, wysoki poziom hałasu). Według kalkulacji Komisji Europejskiej koszty kongestii w miastach europejskich to prawie 130 mld euro, czyli ok. 1% unijnego PKB rocznie. Ponadto wzmożony ruch na drogach powoduje wypadki drogowe, które na terenach zurbanizowanych krajów UE stanowią 38% wszystkich wypadków. W kwestii zanieczyszczenia powietrza w krajach UE to sektor transportowy odpowiada za 46% całkowitej emisji NOx oraz odpowiednio 13% i 15% emisji PM10 i PM2,5. Ponadto miejski transport osobowy i towarowy odpowiada za 40% całkowitej emisji CO2 w transporcie drogowym. Prognozy pokazują, że wielkość tej emisji może zostać podwojona do 2050 r. w razie braku podjęcia strategicznych decyzji w tym Zakresie.
Rok wydania | 2018 |
---|---|
Liczba stron | 300 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu |
ISBN-13 | 978-83-7695-729-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 9 |
Rozdział 1. Logistyka miejska z perspektywy zarządzania miastem | 16 |
1.1. Wieloznaczność pojęcia logistyki miejskiej | 18 |
1.2. Interesariusze logistyki miejskiej | 28 |
1.3. Logistyka miejska w naukach o zarządzaniu | 37 |
1.4. Logistyka miejska w zarządzaniu publicznym | 50 |
Rozdział 2. Znaczenie logistyki w strategii rozwoju miasta | 56 |
2.1. Pojęcie i rodzaje strategii rozwoju miasta | 58 |
2.2. Logistyczne decyzje strategiczne w mieście | 66 |
2.3. Strategia logistyczna miasta | 74 |
2.4. Czynniki wpływające na formułowanie i realizowanie strategii logistycznej miasta | 81 |
Rozdział 3. Założenia do formułowania, realizowania i kontrolowania strategii logistycznej miasta | 90 |
3.1. Analiza strategiczna miasta w obszarze logistyki miejskiej | 92 |
3.2. Formułowanie strategii logistycznej miasta | 113 |
3.3. Realizacja strategii logistycznej miasta | 121 |
3.4. Kontrola, kontroling i zarządzanie ryzykiem podczas formułowania i realizowania strategii logistycznej miasta | 126 |
Rozdział 4. Analiza porównawcza stolic państw UE w zakresie logistyki miejskiej w kontekście strategii rozwoju miasta | 136 |
4.1. Procedura i metody przeprowadzonych badań | 138 |
4.2. Analiza porównawcza potencjałów miast w zakresie możliwości formułowania i realizowania strategii logistycznej | 145 |
4.3. Model dojrzałości miast w zakresie formułowania i realizowania strategii logistycznej | 161 |
Rozdział 5. Strategie funkcjonalne z zakresu logistyki miejskiej na przykładzie wybranych stolic państw UE | 184 |
5.1. Spójność strategicznych celów z zakresu logistyki miejskiej z celami dokumentów strategicznych na poziomie miasta – studium przypadków | 187 |
5.2. Logistyka w strukturze organizacyjnej urzędu miasta | 200 |
5.3. Badanie skuteczności realizacji strategii logistycznej miasta | 213 |
5.4. Procedura formułowania, realizowania i kontrolowania strategii logistycznej | 223 |
Zakończenie | 240 |
Załączniki | 249 |
Literatura | 268 |
Spis rysunków | 283 |
Spis tabel | 283 |
Summary | 285 |