Bogactwo społeczno-emocjonalne i twórczość organizacyjna w przedsiębiorstwie

-17%

Bogactwo społeczno-emocjonalne i twórczość organizacyjna w przedsiębiorstwie

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

12,45  15,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 15,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 11,55 zł  


12,45

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Krytyczna rola zasobów strategicznych w kształtowaniu strategicznej efektywności przedsiębiorstwa jest powszechnie znana. Jednym z definiujących atrybutów strategicznego potencjału współczesnego przedsiębiorstwa jest bogactwo społeczno-emocjonalne opisywane w kategoriach: kontroli i wpływu przez rodzinę na podejmowanie decyzji; identyfikacji członków rodziny z przedsiębiorstwem; zespolenia więzi społecznych posiadanych przez członków rodziny zarówno wewnątrz przedsiębiorstwa, jak i w jego otoczeniu; emocjonalnego przywiązania do prowadzonej działalności gospodarczej; odnowy związków rodzinnych przez sukcesję mającą na celu zachowanie efektywnego biznesu dla przyszłych pokoleń. Niniejsze opracowanie koncentruje uwagę na tym, jak spożytkować bogactwo społeczno-emocjonalne jako zasób strategiczny oraz twórczość organizacyjną jako dynamiczną zdolność dla budowania względnie trwałej przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Opisany mechanizm stanowi znaczny wkład do teorii zarządzania strategicznego, wskazując na nową ścieżkę formowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw, która ma również istotne implikacje dla praktyki menedżerskiej. Koncepcja bogactwa społeczno-emocjonalnego, choć obecna w literaturze światowej, nie doczekała się dotychczas teoretycznego i empirycznego wsparcia na gruncie polskim. Jest to zatem pierwsza publikacja w języku polskim podejmująca tę problematykę.


Rok wydania2019
Liczba stron156
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-580-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział 1. Nowy zasób strategiczny: bogactwo społeczno-emocjonalne    11
  1.1. Istota i wymiary bogactwa społeczno-emocjonalnego    11
  1.2. Bogactwo społeczno-emocjonalne a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa    14
  1.3. Ciemne strony bogactwa społeczno-emocjonalnego    20
  Rozdział 2. Spojrzenie na twórczość organizacyjną z perspektywy zdolności dynamicznych przedsiębiorstwa    27
  2.1. Twórczość organizacyjna jako źródło przewagi konkurencyjnej    27
  2.2. Bogactwo społeczno-emocjonalne i twórczość organizacyjna    34
  Rozdział 3. W kierunku zrozumienia wpływu zewnętrznego i wewnętrznego kontekstu działalności przedsiębiorstwa    43
  3.1. Otoczenie zadaniowe jako moderator zależności pomiędzy bogactwem społeczno-emocjonalnym a twórczością organizacyjną    44
  3.2. Specyfika firm rodzinnych    47
  Rozdział 4. Metodyka badań empirycznych    60
  4.1. Opis populacji    62
  4.2. Narzędzia pomiaru zmiennych    68
  4.3. Zmienne kontrolne    72
  Rozdział 5. Wyniki analizy statystycznej oraz ich interpretacja    76
  5.1. Na drodze do przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa: bogactwo społeczno-emocjonalne i twórczość organizacyjna    76
  5.2. Otoczenie zadaniowe oraz typ przedsiębiorstwa w zależności pomiędzy bogactwem społeczno-emocjonalnym a twórczością organizacyjną    79
  5.3. Analiza uzupełniająca    91
  5.4. Synteza wyników badań empirycznych    94
  Zakończenie    95
  Konsekwencje dla teorii    95
  Konsekwencje dla praktyki zarządzania    98
  Ograniczenia i kierunki przyszłych badań    101
  Bibliografia    109
  Spis rysunków    149
  Spis tabel    150
  Załącznik    151
RozwińZwiń