POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
ibuk
W wielojęzycznej i wielokulturowej Europie, z którą wiąże się wiele programów europejskich, ten tom młodych naukowców jest bardzo potrzebny. Świadczy o tym, że młodzi ludzie widzą sens Unii Europejskiej, doceniają programy europejskie i aktywnie w nich uczestniczą. Chcą również przybliżyć Polskę, jej język i kulturę innym narodom. Sprzyja temu aktywna wymiana naukowców i studentów między krajami Unii. W tym aspekcie podejmowane badania są jak najbardziej uzasadnione. Jest to, co trzeba podkreślić, już czwarty tom z cyklu Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców. Są w nim przedstawione dwa ujęcia: spojrzenie Polaków na cudzoziemców i cudzoziemców na nas. Znaczna część artykułów poświęcona jest też glottodydaktyce języków obcych, a przede wszystkim nauczaniu języka polskiego jako obcego. Nie znam drugiej takiej publikacji, w której na ten temat wypowiadaliby się tylko młodzi naukowcy.
Z recenzji prof.zw. dr hab. Bożeny Ostromęckiej-Frączak
Rok wydania | 2017 |
---|---|
Liczba stron | 192 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8088-706-0 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
WSTĘP | 9 |
ZAGADNIENIA OGÓLNE (SZKOLNICTWO I PROGRAMY NAUCZANIA) | 11 |
Agnieszka Pędrak, SZKOLNICTWO POLONIJNE W WIELKIEJ BRYTANII I IRLANDII | 13 |
Paula Góralczyk-Mowczan, LETNIA SZKOŁA JĘZYKA POLSKIEGO I KULTURY POLSKIEJ W STUDIUM JĘZYKA POLSKIEGO DLA CUDZOZIEMCÓW UŁ – PODSUMOWANIE TRZECH LAT DOŚWIADCZEŃ | 23 |
Mateusz Gaze, DZIAŁALNOŚĆ KOŁA NAUKOWEGO GLOTTODYDAKTYKÓW UNIWERSYTETU ŁÓDZKIEGO | 30 |
Joanna Duda, POLSKA I POLACY W OCZACH STUDENTÓW Z EUROPY PRZEBYWAJĄCYCH W ŁODZI W ROKU AKADEMICKIM 2015/2016 W RAMACH PROGRAMU ERASMUS+ | 37 |
Klaudia Gąsior, CLIL I ERASMUS JAKO TRENDY DYDAKTYCZNE BĘDĄCE ODPOWIEDZIĄ NA ROSNĄCĄ RÓŻNORODNOŚĆ JĘZYKOWĄ I KULTUROWĄ KONTYNENTU EUROPEJSKIEGO | 43 |
JĘZYKOWE BOGACTWO EUROPY A NAUCZANIE JĘZYKÓW OBCYCH | 51 |
Iwona Gryz, WSPÓŁPRACA UCZNIÓW NA LEKCJACH JĘZYKA OBCEGO A NABYWANIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH | 53 |
Justyna Sochacka, „TERAZ MIESZKAM W ŁODZIE” I „JA STUDIOWAM PO POLSKU”, CZYLI PIERWSZE LEKCJE I PIERWSZE BŁĘDY HISZPANÓW UCZĄCYCH SIĘ JĘZYKA POLSKIEGO | 62 |
Edyta Wojtczak, STRATEGIE KOMUNIKACYJNE STOSOWANE PRZEZ CUDZOZIEMCÓW NA LEKCJACH JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO NA POZIOMACH A1 i A2 | 71 |
Anna Sznajder, KULTURA LUDOWA NA LEKCJACH JĘZYKA POLSKIEGO WŚRÓD DZIECI POLSKIEJ EMIGRACJI W SZKOCJI | 80 |
Rafał Maćkowiak, YOUTUBE NA LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO | 92 |
Ewa Urbaniak, POJĘCIE PRZESTRZENI W JĘZYKACH ROMAŃSKICH | 104 |
KULTUROWE BOGACTWO EUROPY I LINGWISTYKA KULTUROWA | 113 |
Paulina Kaźmierczak, EKUMENIZM A DIALOG MIĘDZYKULTUROWY – KSIĘGA RODZAJU W PRZEKŁADZIE EKUMENICZNYM I W TRANSLACJI JAKUBA WUJKA | 115 |
Weronika Kolmaga, INTERTEKSTUALNOŚĆ JAKO PRZYKŁAD ZAKORZENIENIA W KULTURZE POLSKIEJ W PSALMACH KRÓLA DAWIDA BOHDANA DROZDOWSKIEGO | 123 |
Aleksandra Beata Makowska, BUSINESS ENGLISH COURSE SYLLABUS FOR FUTURE EMPLOYEES OF MULTINATIONAL COMPANIES | 133 |
Ewa Cichocka, OD SZYMANOWSKIEGO DO MITORAJA. 100 LAT ANTYKU SYCYLIJSKIEGO W POLSKIEJ LITERATURZE I SZTUCE | 142 |
Agnieszka Spasińska, UCHODŹSTWO JAKO OBRZĘD PRZEJŚCIA – O DOŚWIADCZENIU UCHODŹ- STWA W ŚWIETLE WYBRANYCH NARRACJI PRZYMUSOWYCH MIGRANTÓW | 154 |
VARIA | 165 |
Martyna Rzeźnik, ELEMENTY STYLIZACJI BRZMIENIOWEJ W SERIALU TELEWIZYJNYM RANCZO | 167 |
Agnieszka Kijak, JAK ZACHĘCIĆ DO BIEGANIA I CZYTANIA O BIEGANIU? (NA PODSTAWIE TYTUŁÓW Z OKŁADKI CZASOPISM „RUNNER’S WORLD” I „BIEGANIE”) | 176 |
Dorota Gonigroszek, POLSKA TERMINOLOGIA MEDYCZNA – SPOJRZENIE DIACHRONICZNE | 185 |