Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców

1 opinia

Format:

ibuk

W wielojęzycznej i wielokulturowej Europie, z którą wiąże się wiele programów europejskich, ten tom młodych naukowców jest bardzo potrzebny. Świadczy o tym, że młodzi ludzie widzą sens Unii Europejskiej, doceniają programy europejskie i aktywnie w nich uczestniczą. Chcą również przybliżyć Polskę, jej język i kulturę innym narodom. Sprzyja temu aktywna wymiana naukowców i studentów między krajami Unii. W tym aspekcie podejmowane badania są jak najbardziej uzasadnione. Jest to, co trzeba podkreślić, już czwarty tom z cyklu Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców. Są w nim przedstawione dwa ujęcia: spojrzenie Polaków na cudzoziemców i cudzoziemców na nas. Znaczna część artykułów poświęcona jest też glottodydaktyce języków obcych, a przede wszystkim nauczaniu języka polskiego jako obcego. Nie znam drugiej takiej publikacji, w której na ten temat wypowiadaliby się tylko młodzi naukowcy.
Z recenzji prof.zw. dr hab. Bożeny Ostromęckiej-Frączak


Rok wydania2017
Liczba stron192
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8088-706-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP    9
  
  ZAGADNIENIA OGÓLNE (SZKOLNICTWO I PROGRAMY NAUCZANIA)    11
  
  Agnieszka Pędrak, SZKOLNICTWO POLONIJNE W WIELKIEJ BRYTANII I IRLANDII    13
  Paula Góralczyk-Mowczan, LETNIA SZKOŁA JĘZYKA POLSKIEGO I KULTURY POLSKIEJ W STUDIUM JĘZYKA POLSKIEGO DLA CUDZOZIEMCÓW UŁ – PODSUMOWANIE TRZECH LAT DOŚWIADCZEŃ    23
  Mateusz Gaze, DZIAŁALNOŚĆ KOŁA NAUKOWEGO GLOTTODYDAKTYKÓW UNIWERSYTETU ŁÓDZKIEGO    30
  Joanna Duda, POLSKA I POLACY W OCZACH STUDENTÓW Z EUROPY PRZEBYWAJĄCYCH W ŁODZI W ROKU AKADEMICKIM 2015/2016 W RAMACH PROGRAMU ERASMUS+     37
  Klaudia Gąsior, CLIL I ERASMUS JAKO TRENDY DYDAKTYCZNE BĘDĄCE ODPOWIEDZIĄ NA ROSNĄCĄ RÓŻNORODNOŚĆ JĘZYKOWĄ I KULTUROWĄ KONTYNENTU EUROPEJSKIEGO    43
  
  JĘZYKOWE BOGACTWO EUROPY A NAUCZANIE JĘZYKÓW OBCYCH    51
  
  Iwona Gryz, WSPÓŁPRACA UCZNIÓW NA LEKCJACH JĘZYKA OBCEGO A NABYWANIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH    53
  Justyna Sochacka, „TERAZ MIESZKAM W ŁODZIE” I „JA STUDIOWAM PO POLSKU”, CZYLI PIERWSZE LEKCJE I PIERWSZE BŁĘDY HISZPANÓW UCZĄCYCH SIĘ JĘZYKA POLSKIEGO    62
  Edyta Wojtczak, STRATEGIE KOMUNIKACYJNE STOSOWANE PRZEZ CUDZOZIEMCÓW NA LEKCJACH JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO NA POZIOMACH A1 i A2     71
  Anna Sznajder, KULTURA LUDOWA NA LEKCJACH JĘZYKA POLSKIEGO WŚRÓD DZIECI POLSKIEJ EMIGRACJI W SZKOCJI    80
  Rafał Maćkowiak, YOUTUBE NA LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO    92
  Ewa Urbaniak, POJĘCIE PRZESTRZENI W JĘZYKACH ROMAŃSKICH     104
  
  KULTUROWE BOGACTWO EUROPY I LINGWISTYKA KULTUROWA    113
  
  Paulina Kaźmierczak, EKUMENIZM A DIALOG MIĘDZYKULTUROWY – KSIĘGA RODZAJU W PRZEKŁADZIE EKUMENICZNYM I W TRANSLACJI JAKUBA WUJKA    115
  Weronika Kolmaga, INTERTEKSTUALNOŚĆ JAKO PRZYKŁAD ZAKORZENIENIA W KULTURZE POLSKIEJ W PSALMACH KRÓLA DAWIDA BOHDANA DROZDOWSKIEGO     123
  Aleksandra Beata Makowska, BUSINESS ENGLISH COURSE SYLLABUS FOR FUTURE EMPLOYEES OF MULTINATIONAL COMPANIES    133
  Ewa Cichocka, OD SZYMANOWSKIEGO DO MITORAJA. 100 LAT ANTYKU SYCYLIJSKIEGO W POLSKIEJ LITERATURZE I SZTUCE    142
  Agnieszka Spasińska, UCHODŹSTWO JAKO OBRZĘD PRZEJŚCIA – O DOŚWIADCZENIU UCHODŹ- STWA W ŚWIETLE WYBRANYCH NARRACJI PRZYMUSOWYCH MIGRANTÓW    154
  
  VARIA    165
  
  Martyna Rzeźnik, ELEMENTY STYLIZACJI BRZMIENIOWEJ W SERIALU TELEWIZYJNYM RANCZO    167
  Agnieszka Kijak, JAK ZACHĘCIĆ DO BIEGANIA I CZYTANIA O BIEGANIU? (NA PODSTAWIE TYTUŁÓW Z OKŁADKI CZASOPISM „RUNNER’S WORLD” I „BIEGANIE”)    176
  Dorota Gonigroszek, POLSKA TERMINOLOGIA MEDYCZNA – SPOJRZENIE DIACHRONICZNE     185
RozwińZwiń