Mikroekonomia. Studia Przypadków

Mikroekonomia. Studia Przypadków

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Prezentujemy Czytelnikom kolejne wydanie podręcznika „Mikroekonomia. Studia przypadków” przygotowanego przez zespół pracowników Katedry Mikroekonomii i Ekonomii Instytucjonalnej. Niniejsze wydanie, podobnie jak poprzednie, jest uzupełnieniem wielokrotnie aktualizowanych: podręcz¬nika Bożeny Klimczak pt. „Mikroekonomia” oraz zbioru zadań pt. „Mikro¬ekonomia. Ćwiczenia” autorstwa Bożeny Borkowskiej i Bożeny Klimczak. W niniejszej edycji zachowujemy dotychczasową formę prezentacji w po¬staci zbioru studiów przypadków przedstawiających różne zjawiska ekono¬miczne w określonym kontekście rzeczywistości gospodarczej. Analiza przy¬padków zamieszczonych w podręczniku powinna ułatwić studentom nabycie umiejętności wyjaśniania rzeczywistości gospodarczej za pomocą poznanych twierdzeń mikroekonomii oraz sprawdzania ich eksplanacyjnych możliwo¬ści i ograniczeń.
Niniejsze wydanie podręcznika zostało pomyślane jako pomoc dydak¬tyczna w nauczaniu nie tylko mikroekonomii standardowej. Zamieszczone w nim nowe opracowania mają pomóc studentom w wyjaśnianiu zjawisk go¬spodarczych także w oparciu o współczesne nurty mikroekonomii wykładane w ramach takich przedmiotów, jak: ekonomia biznesu, ekonomia informacji, organizacja rynków i konkurencji (industrial organization).
Zachęcam do lektury niniejszego podręcznika, wyrażając nadzieję, że ze względu na problematykę zawartych w nim opracowań zainteresuje nie tylko studentów kierunku ekonomia.


Rok wydania2016
Liczba stron276
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-599-5
Numer wydania4
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Słowo wstępne    7
  Wybory ekonomiczne 9
    1. Samochód czy taksówka?    11
    2. Który paracetamol?    15
  Rynek właściwy 19
    3. Sektory, branże i rynki    21
    4. Wyznaczanie rynku    25
    5. Metody wyznaczania rynku właściwego    30
  Rynki giełdowe i aukcyjne 41
    6. Giełdowy rynek akcji    43
    7. Wpływ informacji na rynek palladu    58
    8. Rynek kawy zielonej    64
    9. Rynek cebul tulipanów w Holandii w XVII w    71
  Monopole 77
    10. Monopolizacja i demonopolizacja rynku telekomunikacji w USA    79
    11. Praktyki ograniczające konkurencję    91
  Niedoskonała konkurencja 101
    12. Rynek piwa w Polsce – konkurencja oligopolistyczna a rozwój małych i średnich browarów    103
    13. Rynek czekolady w Polsce    118
    14. Dominacja multipleksów na rynku usług kinowych w Polsce    133
    15. Rynek papierosów w Polsce    145
    16. Przeprawa promowa przez Odrę    160
  Rynki w gospodarce cyfrowej 163
    17. Działalność w gospodarce cyfrowej – Twitter    165
    18. Strategie sprzedażowe na rynkach cyfrowych dóbr informacyjnych    171
  Analiza rynków 187
    19. Szacowanie elastyczności dochodowej popytu    189
    20. Paradoks Giffena    200
    21. Granica między przedsiębiorstwem a rynkiem    207
    22. Fuzje i przejęcia a struktura branży farmaceutycznej    216
    23. Rynek jednego procenta    228
    24. Asymetria informacyjna na rynku ubezpieczeń
    25. Akcyza jako narzędzie korygowania zawodności rynku    247
    26. Czy cukier nie poddaje się prawom rynku    257
    27. Transakcje na rynku nieruchomości mieszkaniowych w Polsce    269
RozwińZwiń