POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
ibuk
Publikacja wpisuje się w nurt badań łódzkiej szkoły pedagogów społecznych odwołujących się do tradycji reprezentowanej przez twórczynię tej dyscypliny naukowej, Helenę Radlińską. Autorzy postawili sobie za cel przedstawienie sylwetki pedagoga społecznego, kontekstów i przestrzeni jego działalności, uwzględnili przy tym również nowe wyzwania wynikające ze zmian społecznych w otoczeniu. W drugiej części publikacji Czytelnicy znajdą liczne odniesienia do praktyki działania pedagogów społecznych, np. pracy asystentów rodzinnych, kwestii psychiatrii środowiskowej czy też rewitalizacji społeczno-pedagogicznej.
„Rola pedagoga społecznego nadal nie jest jednoznacznie rozpoznawana w przestrzeni społecznej. Fakt ten, który może jedynie zaskakiwać (posiadamy bardzo bogaty dorobek naukowy z pedagogiki społecznej dzięki wybitnym jej twórcom), stanowi także inspirację do kolejnych wyzwań, bowiem zarówno zasług twórców, jak i ich współczesnych kontynuatorów dla rozwoju tej dyscypliny naukowej, tworzenia wielu szkół naukowych oraz wkładu w rozwój społeczeństwa nie wolno zapominać. Ponieważ znacząco poszerzyło się też pole praktyki działania pedagoga społecznego, na analizę naukową zasługują wszystkie aktywności dotąd nierozpoznawane w kręgu jego działania”.
Z recenzji prof. dr hab. Barbary Kromolickiej (Uniwersytet Szczeciński)
Rok wydania | 2017 |
---|---|
Liczba stron | 196 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8088-643-8 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
WPROWADZENIE DO PROBLEMATYKI – PERSPEKTYWA MAKRO | 11 |
Bogusław Śliwerski, „Spropagowany” pedagog społeczny jako uczony w przestrzeni politycznych konfrontacji | 13 |
CZĘŚĆ 1. PEDAGOG SPOŁECZNY W POGLĄDACH TWÓRCÓW ŁÓDZKIEJ SZKOŁY PEDAGOGIKI SPOŁECZNEJ – PERSPEKTYWA TEORETYCZNA | 31 |
Arkadiusz Żukiewicz, Pedagog społeczny w ujęciu profesor Heleny Radlińskiej | 33 |
Rafał Dłużyński, Pedagog społeczny w ujęciu profesora Aleksandra Kamińskiego | 69 |
Ryszarda Czerniachowska, Pedagog społeczny w ujęciu profesor Ireny Lepalczyk | 93 |
CZĘŚĆ 2. PEDAGOG SPOŁECZNY W SŁUŻBIE OSOBOM, RODZINOM I GRUPOM LUDZKIM – PERSPEKTYWA PRAKTYKI SPOŁECZNEJ | 105 |
Lucyna Telka, Ku autonomii wychowawcy | 107 |
Magdalena Rakowska, Kompensacja sieroctwa w Domu Dziecka dla Małych Dzieci – na przykładzie Domowego Przedszkola | 125 |
Izabela Kamińska-Jatczak, Linie aktywności w procesie przepływu informacji – przykład asystentów rodziny | 145 |
Anna Jarkiewicz, Możliwości działania pedagoga społecznego w obszarze problematyki chorób i zaburzeń psychicznych – na przykładzie psychiatrii środowiskowej | 161 |
Anita Gulczyńska, Mariusz Granosik, Rewitalizacja w perspektywie społeczno-pedagogicznej | 173 |