Kompetencje osobowościowe i twórcze

-33%

Kompetencje osobowościowe i twórcze

Psychologiczne uwarunkowania kreatywności pracowników

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

13,40  20,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 20,00 zł (-33%)

Najniższa cena z 30 dni: 13,40 zł  


13,40

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Chociaż na rynku wydawniczym istnieje wiele prac poświęconych problematyce twórczości, książka ta stanowi pozycję wyróżniającą się. Otrzymaliśmy w niej sporą dawkę wiedzy o tym, czym są kompetencje osobowościowe i twórcze człowieka pracującego oraz kiedy i w czym mogą mu one być pomocne. Praca warta jest publikacji, gdyż wnosi nowy wkład w rozumienie analizowanych zagadnień.
prof. dr hab. Augustyn Bańka, Uniwersytet SWPS – z recenzji


Zaprezentowane badania dokumentują podejmowany przez psychologów trud weryfikacji opracowanych już narzędzi pomiaru i trwałe dążenie do ich doskonalenia. Przeprowadzone analizy mają wysoki walor zarówno poznawczy, jak i aplikacyjny. Stanowią także sygnał dla pracowników, że psychologowie dysponują narzędziami, które mogą pomóc osobom nastawionym na osobistą i zawodową karierę.
dr hab. Grażyna Mendecka, prof. GWSH – z recenzji


Barbara Mróz, prof. nadzw. dr hab. w dziedzinie psychologii, jest zatrudniona w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Opolskiego. Studia psychologiczne ukończyła na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, tam też się doktoryzowała. Przez 21 lat pracowała w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego. Mieszka we Wrocławiu. Jest autorką sześciu książek, w tym publikacji 20 lat później – osobowość i hierarchia wartości wybitnych aktorów polskich. Badania podłużne, która w 2016 r. zdobyła Nagrodę Teofrasta w kategorii najpopularniejsza naukowa książka psychologiczna.


Agata Chudzicka-Czupała, prof. nadzw. dr hab., pracuje na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS Wydział Zamiejscowy w Katowicach. Specjalizuje się w psychologii pracy i organizacji oraz w psychologii społecznej. Współpracuje z psychologami z różnych krajów, analizując również kulturowe uwarunkowania zachowania się pracowników. Autorka kilkudziesięciu publikacji, w tym kilku książek. Zajmuje się diagnozą, doradztwem oraz edukacją dla biznesu w zakresie poprawy jakości relacji międzyludzkich. Propaguje zespołowe, twórcze, aktywne podejście do rozwiązywania konfliktów w miejscu pracy i do zapobiegania mobbingowi.


Małgorzata Kuśpit, doktor psychologii, adiunkt w Instytucie Psychologii Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, gdzie obecnie pełni funkcję prodziekana ds. studenckich. Specjalizuje się w problematyce osobowościowych i emocjonalnych aspektów funkcjonowania jednostek zdolnych i uzdolnionych artystycznie, psychologii twórczości, różnic indywidualnych, konfliktów oraz agresji i radzenia sobie ze stresem w kontekście edukacyjnym, arteterapii, aktywizujących metod w pracy z grupą. Autorka publikacji naukowych i popularnonaukowych poświęconych tej problematyce. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli i menedżerów.


Rok wydania2017
Liczba stron174
KategoriaPsychologia osobowości
WydawcaWydawnictwo Naukowe Scholar
ISBN-13978-83-7383-949-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  Wstęp     7
  
  Część pierwsza
  Osobowość i sfera wartości a poczucie jakości życia
  
  Rozdział    1
  Wybrane wymiary osobowościowe i aksjologiczne
  w zmodyfikowanym narzędziu do badania poczucia jakości życia     13
  1.1. Motywacja do działań efektywnych i twórczych w pracy     13
  1.2. Kompetencje osobowościowe i aksjologiczne a działania twórcze  20
  1.3. Poczucie jakości życia – nowe podejście  24
  1.4. Metodologia badań: charakterystyka metod, opis grupy badanej,
  procedura badań grupy pracowników zaangażowanych zawodowo  31
  1.4.1. Statystki opisowe, podobieństwa i różnice w Modelu
  Osobowościowo-Aksjologicznym  32
  1.4.2. Miara siły związku między zmiennymi Zmodyfikowanego
  Kwestionariusza Poczucia Jakości Życia a MOA  41
  1.4.3. Uwarunkowania (kompetencje, relacje, autonomia, wartości)
  poczucia jakości życia u osób zaangażowanych zawodowo  49
  1.4.4. Wpływ analizowanych zmiennych na poczucie jakości życia
  u osób zaangażowanych zawodowo  54
  1.5. Podsumowanie 62
  
  Część druga
  Twórczość a organizacja
  
  Rozdział 2
  Teoria i badania twórczości w organizacji. Propozycja kreatywnego
  podejścia do rozwiązywania problemu mobbingu w miejscu pracy  67
  2.1. Twórczość i kompetencje twórcze. Znaczenie twórczości, kreatywności
  i innowacyjności w organizacji  67
  2.2. Rozwój badań nad kreatywnością i procesami twórczymi w organizacji.
  Wybrane teorie i modele procesu twórczej aktywności pracownika  74
  2.3. Kreatywność jako domena jednostki i zespołu pracowniczego  80
  2.4. Rola kontekstu. Klimat organizacji, czynniki go kształtujące oraz ich
  znaczenie dla twórczego rozwiązywania problemów  89
  2.5. Grupowe rozwiązywanie problemów w organizacji. Zastosowanie metody
  partycypacyjnego badania w działaniu do twórczego radzenia sobie
  z mobbingiem i dyskryminacją  94
  Część trzecia
  Kompetencje osobowościowe a style radzenia sobie ze stresem
  
  Rozdział 3
  Postawa twórcza a style radzenia sobie ze stresem
  i wypalenie zawodowe nauczycieli szkół artystycznych 101
  3.1. Wprowadzenie 101
  3.2. Twórczość z perspektywy funkcjonowania człowieka  102
  3.3. Pojęcie stresu  105
  3.3.1. Wybrane psychologiczne koncepcje stresu 107
  3.3.2. Radzenie sobie ze stresem  110
  3.3.3. Stres w zawodzie nauczyciela  115
  3.4. Wypalenie zawodowe  117
  3.5. Wypalenie zawodowe a stres  119
  3.6. Metodologia badań: cel i problem badań, metody, opis grupy badanej 123
  3.7. Wyniki badań: wartości różnic, korelacje, analiza regresji  124
  3.8. Podsumowanie 134
  Zakończenie  141
  Summary  143
  Bibliografia 146
  Indeks nazwisk 165
  Biogramy autorek  172
RozwińZwiń