POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
W prezentowanych tekstach ukazano zachodzące w różnym wymiarze i z różnej perspektywy, relacje między całożyciowym uczeniem się, rynkiem pracy a rozwojem jednostkowym, społecznym czy instytucjonalnym; dotyczące przeobrażeń w sferze pracy, zmian we wzorach przebiegu karier, rozwoju człowieka dorosłego, edukacyjnych wyzwań współczesnego świata. Refleksje nad kategoriami pojęciowymi ujętymi w tytule omawianej pracy budują jej strukturę. W ujęciu całościowym rozdziały prezentują szeroki ogląd tematu, równocześnie jednak ukazują też różnorodne teoretyczne podejścia do omawianych zagadnień z autorskim ustosunkowaniem się do ważności podejmowanych kwestii. Niektóre z tekstów wyraźnie zorientowane są na problematykę karier, inne poprzez prezentowane analizy łączą problemy rynku pracy z wzorami przebiegu karier, czy też rynku pracy i wyzwań, istotnych dla całożyciowego uczenia się i rozwoju człowieka dorosłego.
Rok wydania | 2018 |
---|---|
Liczba stron | 226 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-3359-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Rozwój, kariera i praca a całożyciowe uczenie się. Dynamika wzajemnych zależności – uwagi wstępne Ewa Solarczyk-Ambrozik | 7 |
Transformacja pracy i zatrudnienia a kariera zawodowa. Perspektywa jednostkowa i organizacyjna Ewa Solarczyk-Ambrozik | 19 |
Edukacja i praca w jednostkowej biografii. Problem nadawania znaczeń Waldemar Segiet | 37 |
Zróżnicowane doświadczenia kobiet w karierze – implikacje dla teorii kariery Agnieszka Cybal-Michalska | 57 |
Kompetencja wyróżniająca jako element projektów karierowych Małgorzata Rosalska | 71 |
LLL osób odraczających dorosłość Józef Kargul | 83 |
Sukces i jego implikacje dla kształtowania tożsamości młodego człowieka Anna Wawrzonek | 99 |
Uczenie się w planach osobistego rozwoju debiutantów dorosłości. Między dorosłością a (nie)dorosłością Renata Konieczna-Woźniak | 115 |
Autodeterminacja fundamentem koncepcji LLL Renata Michalak | 135 |
Koncepcje biograficzne jako metody badawcze w edukacji dorosłych Joanna Szłapińska | 151 |
Kształtowanie postaw przedsiębiorczych wśród studentów wymogiem rynku pracy Magdalena Barańska | 173 |
Szkoła jako organizacja ucząca się Monika Christoph | 187 |
Społeczna odpowiedzialność (biznesu) i zrównoważony rozwój – implikacje dla projektowania kariery zawodowej Elwira Litaszewska | 203 |
Kariery żołnierzy zawodowych w świetle profesjonalizacji Hanna Miler-Slawiczek | 215 |