Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu

Jak zapewnić uczniom sukces

1 opinia

Format:

epub, mobi, pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

24,24  31,90

Format: epub, mobi, pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 31,90 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 19,14 zł  


24,24

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Robert J. Sternberg - klasyk amerykańskiej psychologii, twórca koncepcji edukacji dla mądrości, jeden z najczęściej cytowanych autorów w naukach humanistycznych – wraz ze współautorkami przygotowali podręcznik metodyczny dla nauczycieli wszystkich szczebli edukacyjnych. Przedstawili strategie dydaktyczne mające na celu nie tylko kształtowanie tradycyjnych umiejętności analitycznych u uczniów, lecz także wychowywanie ich na szczęśliwe osoby.
Przy każdej prezentacji Czytelnik znajdzie zwięzły wstęp teoretyczny, cele ćwiczeń, zadania dydaktyczne z prostymi instrukcjami, narzędzia do samooceny oraz przykłady lekcji z różnych etapów kształcenia.


„Podręcznik jest próbą dydaktycznej aplikacji wniosków z badań, które mają usprawnić nabywanie ważnych kompetencji osobowościowych przez ucznia żyjącego w nowym tysiącleciu.”
prof. dr hab. Krzysztof J. Szmidt
W serii ukazały się:
E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczne
E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej
E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieży


Rok wydania2018
Liczba stron216
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8088-856-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie (K. J. Szmidt)    7
  Słowo od Tłumaczki    11
  Spis tabel    15
  Przedmowa    21
  Podziękowania    23
  O Autorach    25
  
  Część I. Jak uczyć mądrości, rozwijać inteligencję i twórcze myślenie    27
  1. Wprowadzenie    29
  2. Na czym polega model SMIT    31
  3. Twoja kolej – jaki jest twój wzorzec mocnych stron    35
  
  Część II. Jak i dlaczego rozwijać inteligencję, która zapewni odnoszenie sukcesów    41
  4. Wprowadzenie    43
  5. Jak rozwijać umiejętności pamięciowe    47
  6. Jak rozwijać umiejętności analityczne    51
  7. Jak rozwijać umiejętności twórcze    65
  8. Jak rozwijać umiejętności praktyczne    79
  9. Twoja kolej – rozpoznawanie różnych rodzajów strategii nauczania     91
  
  Część III. Jak integrować nauczanie z ocenianiem    93
  10. Wprowadzenie    95
  11. Dopasowanie oceniania do nauczania    97
  12. Jak przygotować zróżnicowane ocenianie – ogólne wskazówki    99
  13. Jak oceniać i punktować umiejętności pamięciowe    107
  14. Jak oceniać i punktować umiejętności analityczne    113
  15. Jak oceniać i punktować umiejętności twórcze    121
  16. Jak oceniać i punktować umiejętności praktyczne    131
  17. Twoja kolej – przygotuj różne rodzaje pytań na ocenę    139
  
  Część IV. Jak i dlaczego uczyć mądrości    141
  18. Wprowadzenie    143
  19. Trzy umiejętności myślowe oparte na mądrości    145
  20. Jak uczyć mądrości – sześć ogólnych wskazówek    151
  21. Refleksja. Jak możesz pobudzać myślenie mądrościowe podczas lekcji    165
  
  Część V. Synteza. Jak pomóc uczniom osiągnąć w życiu sukces i spełnienie    171
  22. Wprowadzenie    173
  23. Jak utrzymać równowagę między czynnościami ukierunkowanymi na różne typy umiejętności    175
  24. Złota myśl na temat celów uczenia się    183
  25. Synteza mądrości, inteligencji i twórczości    187
  
  Klucz do odpowiedzi    191
  Aneks do części I. Proponowane dalsze lektury    193
  Aneks do części II. Mnemotechniki i strategie zapamiętywania    199
  Aneks do części III. Zestawienie przykładowych tabel     207
  Bibliografia    209
  Indeks    213
RozwińZwiń