POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
epub, mobi, pdf, ibuk
Robert J. Sternberg - klasyk amerykańskiej psychologii, twórca koncepcji edukacji dla mądrości, jeden z najczęściej cytowanych autorów w naukach humanistycznych – wraz ze współautorkami przygotowali podręcznik metodyczny dla nauczycieli wszystkich szczebli edukacyjnych. Przedstawili strategie dydaktyczne mające na celu nie tylko kształtowanie tradycyjnych umiejętności analitycznych u uczniów, lecz także wychowywanie ich na szczęśliwe osoby.
Przy każdej prezentacji Czytelnik znajdzie zwięzły wstęp teoretyczny, cele ćwiczeń, zadania dydaktyczne z prostymi instrukcjami, narzędzia do samooceny oraz przykłady lekcji z różnych etapów kształcenia.
„Podręcznik jest próbą dydaktycznej aplikacji wniosków z badań, które mają usprawnić nabywanie ważnych kompetencji osobowościowych przez ucznia żyjącego w nowym tysiącleciu.”
prof. dr hab. Krzysztof J. Szmidt
W serii ukazały się:
E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczne
E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej
E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieży
Rok wydania | 2018 |
---|---|
Liczba stron | 216 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8088-856-2 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie (K. J. Szmidt) | 7 |
Słowo od Tłumaczki | 11 |
Spis tabel | 15 |
Przedmowa | 21 |
Podziękowania | 23 |
O Autorach | 25 |
Część I. Jak uczyć mądrości, rozwijać inteligencję i twórcze myślenie | 27 |
1. Wprowadzenie | 29 |
2. Na czym polega model SMIT | 31 |
3. Twoja kolej – jaki jest twój wzorzec mocnych stron | 35 |
Część II. Jak i dlaczego rozwijać inteligencję, która zapewni odnoszenie sukcesów | 41 |
4. Wprowadzenie | 43 |
5. Jak rozwijać umiejętności pamięciowe | 47 |
6. Jak rozwijać umiejętności analityczne | 51 |
7. Jak rozwijać umiejętności twórcze | 65 |
8. Jak rozwijać umiejętności praktyczne | 79 |
9. Twoja kolej – rozpoznawanie różnych rodzajów strategii nauczania | 91 |
Część III. Jak integrować nauczanie z ocenianiem | 93 |
10. Wprowadzenie | 95 |
11. Dopasowanie oceniania do nauczania | 97 |
12. Jak przygotować zróżnicowane ocenianie – ogólne wskazówki | 99 |
13. Jak oceniać i punktować umiejętności pamięciowe | 107 |
14. Jak oceniać i punktować umiejętności analityczne | 113 |
15. Jak oceniać i punktować umiejętności twórcze | 121 |
16. Jak oceniać i punktować umiejętności praktyczne | 131 |
17. Twoja kolej – przygotuj różne rodzaje pytań na ocenę | 139 |
Część IV. Jak i dlaczego uczyć mądrości | 141 |
18. Wprowadzenie | 143 |
19. Trzy umiejętności myślowe oparte na mądrości | 145 |
20. Jak uczyć mądrości – sześć ogólnych wskazówek | 151 |
21. Refleksja. Jak możesz pobudzać myślenie mądrościowe podczas lekcji | 165 |
Część V. Synteza. Jak pomóc uczniom osiągnąć w życiu sukces i spełnienie | 171 |
22. Wprowadzenie | 173 |
23. Jak utrzymać równowagę między czynnościami ukierunkowanymi na różne typy umiejętności | 175 |
24. Złota myśl na temat celów uczenia się | 183 |
25. Synteza mądrości, inteligencji i twórczości | 187 |
Klucz do odpowiedzi | 191 |
Aneks do części I. Proponowane dalsze lektury | 193 |
Aneks do części II. Mnemotechniki i strategie zapamiętywania | 199 |
Aneks do części III. Zestawienie przykładowych tabel | 207 |
Bibliografia | 209 |
Indeks | 213 |