Orientacje życiowe młodzieży akademickiej

Orientacje życiowe młodzieży akademickiej

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Funkcjonowanie młodych ludzi pozostających w okresie tranzycji z młodości do dorosłości oraz z edukacji na rynek pracy jest niezwykle interesującym kognitywnie i wartym poznania naukowego zagadnieniem, szczególnie w kontekście postrzegania młodego pokolenia jako podmiotu prospektywnych zmian. Przybliżona perspektywa miejsca i roli młodzieży we współczesnym świecie stała się inspiracją do podjęcia zagadnienia orientacji życiowych młodzieży akademickiej, a konkretnie młodzieży akademickiej studiującej w Poznaniu. Analiza teoretyczna odwołuje się do złożoności i heterogeniczności współczesnego społeczeństwa, w tym także do młodzieży oraz do kategorii teoretycznej i analitycznej orientacji życiowej. Refleksje te stanowią podstawę i wstęp do realizacji zasadniczego celu pracy, jakim było zdiagnozowanie orientacji życiowych młodzieży akademickiej. Współczesna młodzież, jak pozwalają wnioskować wyniki badań, jest skoncentrowana na własnych celach, szczególnie tych związanych ze sferą rodzinną i zawodową. Bardzo ważną cechą charakteryzującą badaną młodzież akademicką jest nastawienie na indywidualizm. Wydaje się, że cechy współczesnego pokolenia młodych są reakcją na dynamizm procesów charakterystycznych dla płynnonowoczesnej rzeczywistości.


Rok wydania2015
Liczba stron248
KategoriaSocjologia kultury
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2978-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     7
  
  Rozdział 1 Społeczeństwo w dynamicznym procesie zmiany i jego udział w kształtowa-niu orientacji życiowych     17
    1.1. Globalizujące się społeczeństwo – jego heterogeniczność i złożoność     17
    1.2. Kondycja jednostki w płynnonowoczesnej rzeczywistości     31
    1.3. Młodzież jako podmiot refleksji teoretyczno-empirycznej     48
    1.4. Społeczne uwarunkowania kształtowania orientacji     72
  
  Rozdział 2 Orientacja życiowa jako kategoria teoretyczna i analityczna     81
    2.1. Orientacja – rozważania nad definicyjnym credo     81
    2.2. Przegląd wybranych typologii orientacji     88
    2.3. Orientacja życiowa – interpretacje i sposoby użycia pojęcia     103
    2.4. Orientacja życiowa jako kategoria badawcza     116
  
  Rozdział 3 Orientacje życiowe badanej młodzieży akademickiej     128
    3.1. Metodologiczne założenia badań własnych oraz społeczno-demogra- ficzna charakterystyka badanej populacji     129
    3.2. (Auto)identyfikacje badanej młodzieży akademickiej     154
    3.3. Orientacje życiowe – ich struktura i hierarchia w badanej grupie mło-dzieży studenckiej     183
    3.4. Obraz współczesnej młodzieży postrzegany z perspektywy badanych studentów i studentek     219
  
  Zakończenie     229
  Bibliografia     235
  Aneks     246
  Life orientations of students (Summary)     247
RozwińZwiń