Kultura organizacji publicznych świadczących usługi społeczne: orientacje, uwarunkowania, efekty

Kultura organizacji publicznych świadczących usługi społeczne: orientacje, uwarunkowania, efekty

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

Przepraszamy, z powodów technicznych pozycja chwilowo niedostępna.

Książka porusza niezwykle aktualną tematykę funkcjonowania organizacji sektora publicznego. Celem opracowania jest wskazanie możliwości wykorzystania instrumentów zarządzania strategicznego, które mogą być zastosowane w odpowiedzi na ujawnioną potrzebę zmiany wzorców organizacyjnych w organizacjach świadczących usługi społeczne w zakresie pomocy społecznej i rynku pracy. Należy zaznaczyć, że Autorom przyszło zmierzyć się z przedsięwzięciem o stosunkowo wysokim poziomie złożoności. Autorzy skorzystali z dorobku naukowego znanych badaczy zarządzania i kultury, obszernej bibliografii zarówno polskich jak i zagranicznych autorów (...). Jest to udana, aktualna i świeża próba refleksji nad rolą kultury w zarządzaniu w sektorze publicznym (...). Z całym przekonaniem stwierdzam, że praca jest ciekawym wkładem w zrozumienie skomplikowanej tematyki kulturowych uwarunkowań zarządzania w sektorze publicznym (...). Fragment recenzji prof. dr. hab. Łukasza Sułkowskiego


Liczba stron213
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-276-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    11
  1. Usługi społeczne we współczesnym państwie demokratycznym    15
  1.1. Teleologiczne aspekty polityki społecznej (Aldona Frączkiewicz-Wronka)    15
  1.2. Innowacja społeczna jako rama teoretyczna dla poszukiwania nowoczesnej koncepcji zarządzania organizacją realizującą wybrane cele polityki społecznej (Martyna Wronka-Pośpiech)    18
  1.3. Nowy paradygmat polityki społecznej (Aldona Frączkiewicz-Wronka)    22
  1.4. Usługi społeczne jako dobro publiczne (Maria Kotas)    26
  1.5. Miejsce usług społecznych w europejskim modelu socjalnym i strategii „Europa 2020” (Maria Kotas)    32
  2. Kultura organizacji świadczących usługi społeczne – podstawy teoretyczne    38
  2.1. Pojęcie kultury organizacyjnej, podstawowe koncepcje i podejścia badawcze – kultura organizacyjna w teorii zarządzania: racjonalizm, funkcjonalizm, symbolizm (Anna Adamus-Matuszyńska)    38
  2.2. Funkcje i elementy kultury organizacyjnej (Paweł Kocoń)    47
  2.3. Typologie i modele kultury organizacyjnej (Agnieszka Put)    52
  2.4. Wykorzystanie modelu konkurujących wartości do diagnozy kultury organizacji świadczących usługi społeczne (Agnieszka Put)    57
  2.4.1. Charakterystyka modelu wartości konkurujących    57
  2.4.2. Kwestionariusz OCAI    59
  2.4.3. Wykorzystanie modelu wartości konkurujących    61
  3. Teoretyczne uwarunkowania i efekty kultury organizacji świadczących usługi społeczne    64
  3.1. Otoczenie zewnętrzne jako czynnik oddziałujący na kulturę organizacji świadczących usługi społeczne (Sabina Ostrowska)    64
  3.1.1. Otoczenie organizacji świadczących usługi społeczne    64
  3.1.2. Charakter otoczenia organizacji świadczących usługi społeczne i jego wpływ na kulturę organizacji    67
  3.2. Związki między kulturą organizacyjną a orientacją strategiczną organizacji świadczących usługi społeczne (Martyna Wronka-Pośpiech)    70
  3.3. Wpływ kultury organizacyjnej na motywację i zaangażowanie organizacyjne pracowników organizacji świadczących usługi społeczne (Izabela Marzec, Agnieszka Put)    74
  3.3.1. Motywacja służby publicznej i motywowanie pracowników organizacji publicznych    74
  3.3.2. Zaangażowanie organizacyjne    77
  3.3.3. Wpływ kultury organizacyjnej na motywację i zaangażowanie pracowników    80
  3.4. Rola kultury organizacyjnej we wzmacnianiu efektywności funkcjonowania organizacji świadczących usługi społeczne (Sabina Ostrowska)    85
  3.4.1. Efektywność organizacji świadczącej usługi społeczne    85
  3.4.2. Rola kultury organizacyjnej we wzmacnianiu efektywności usług społecznych    90
  4. Kultura organizacji świadczących usługi społeczne, jej uwarunkowania i efekty w praktyce – wyniki badań empirycznych    94
  4.1. Metodyka badań ilościowych (Aldona Frączkiewicz-Wronka, Izabela Marzec)    94
  4.2. Profil kultury organizacji świadczących usługi społeczne (Izabela Marzec)    98
  4.3. Otoczenie organizacji świadczącej usługi społeczne (Sabina Ostrowska)    110
  4.4. Orientacja strategiczna organizacji świadczących usługi społeczne i jej relacje z kulturą organizacyjną (Martyna Wronka-Pośpiech)    120
  4.5. Kultura organizacyjna jako czynnik kształtowania zaangażowania organizacyjnego i motywacji służby publicznej pracowników w organizacjach świadczących usługi społeczne (Izabela Marzec)    126
  4.6. Efektywność organizacji świadczących usługi społeczne i jej relacje z kulturą organizacyjną (Sabina Ostrowska, Agata Austen)    131
  4.7. Podsumowanie wyników badań empirycznych (Izabela Marzec)    136
  5. Rola kultury organizacyjnej w zmianie w kierunku profesjonalizacji organizacji świadczących usługi społeczne    140
  5.1. Profesjonalizacja usług – charakterystyka pojęcia (Anna Adamus-Matuszyńska)    140
  5.2. Uwarunkowania procesu zmiany kultury w organizacjach świadczących usługi społeczne (Agata Austen)    149
  5.3. Narzędzia kierowania zmianą kultury w organizacjach świadczących usługi społeczne (Agata Austen)    156
  Zakończenie    165
  Bibliografia    173
  Spis tabel    195
  Spis rysunków    197
  Załączniki    199
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia