Orientacje muzyczne młodzieży z ogólnokształcących szkół muzycznych II stopnia

Orientacje muzyczne młodzieży z ogólnokształcących szkół muzycznych II stopnia

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

13,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Analiza złożoności muzyki, jej rozumienia oraz oddziaływania na funkcjonowanie każdego człowieka stała się impulsem do przeprowadzenia badań dotyczących orientacji muzycznych młodzieży kształcącej się w ogólnokształcącej szkole muzycznej II stopnia. Autorka wprowadza termin orientacji muzycznych. Ustalenie definicyjne pojęcia odnosi się do specyficznego typu orientacji życiowej, rozumianej jako odzwierciedlenie siebie oraz obraz własnej kariery zawodowej, na podstawie zdobytej w toku edukacji wiedzy, poziomu percepcji, wrażliwości muzycznej, zainteresowań muzycznych i rzeczywistych i/lub projektowanych działań. Wyniki badań pozwoliły na stworzenie pełnego obrazu młodzieży kształconej w systemie zawodowego szkolnictwa muzycznego, wyselekcjonowanej ze względu na uzdolnienia muzyczne


Liczba stron230
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-3756-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     9
  Rozdział 1. Muzyka jako rys kulturowy     19
    1.1. Muzyka – rozważania teoretyczne    19
    1.2. Rozwój muzyki na przestrzeni wieków     27
    1.3. Elementy dzieła muzycznego     40
  Rozdział 2. Muzyka – kontekst pedagogiczny    50
    2.1. Pedagogika muzyki jako subdyscyplina pedagogiki     50
    2.2. Cele, zadania i funkcje pedagogiki muzyki w procesie profesjonalnego kształcenia muzycznego na poziomie ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia    54
    2.3. Procedury osiągania celów edukacyjnych w procesie profesjonalnego kształcenia muzycznego na poziomie ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia     61
    2.4. Problematyka uzdolnień muzycznych     66
  Rozdział 3. Orientacja muzyczna – jej złożoność i uwarunkowania    74
    3.1. Orientacja – rozważania o istocie pojęcia    74
    3.2. Orientacja muzyczna – ustalenie definicyjne     81
    3.3. Kształtowanie orientacji muzycznej     88
  Rozdział 4. System kształcenia muzycznego w Polsce. Ogólnokształcące szkoły muzyczne II stopnia     93
    4.1. Kształcenie muzyczne – rozważania o istocie procesu     93
    4.2. Struktura szkolnictwa muzycznego w Polsce    103
    4.3. Uzdolnienia muzyczne młodzieży szkolnej w odniesieniu do systemu kształcenia w ogólnokształcących szkołach muzycznych II stopnia    107
  Rozdział 5. Psychospołeczna charakterystyka okresu adolescencji     113
    5.1. Wybrane teorie rozwojowe okresu dorastania     113
    5.2. Charakterystyka okresu adolescencji w kontekście najważniejszych zadań rozwojowych młodzieży szkolnej     119
    5.3. Rozwój nastolatka a kształcenie muzyczne w poglądach teoretycznych    123
  Rozdział 6. Metodologia badań własnych     128
    6.1. Przedmiot i cele badań     128
    6.2. Problemy i hipotezy badawcze     129
    6.3. Zmienne i wskaźniki    131
    6.4 Metody, techniki i narzędzia badawcze     136
    6.5. Próba badawcza, teren i organizacja badań     139
    6.6. Społeczna i demograficzna charakterystyka badanej młodzieży     141
  Rozdział 7. Orientacje muzyczne młodzieży z ogólnokształcących szkół muzycznych II stopnia – analiza wyników badań własnych    147
    7.1. Subiektywny aspekt poczucia tożsamości badanej młodzieży z ogólnokształcących szkół muzycznych II stopnia     147
    7.2. Percepcja i wiedza na temat zasad muzyki młodzieży uczęszczającej do ogólnokształcących szkół muzycznych II stopnia    164
    7.3. Zainteresowania muzyczne oraz wrażliwość muzyczna badanej młodzieży z ogólnokształcących szkół muzycznych II stopnia     171
    7.4. Poglądy i opinie na temat kariery muzycznej oraz obraz własnej kariery muzycznej z perspektywy młodzieży z ogólnokształcących szkół muzycznych II stopnia    188
  Wnioski końcowe     207
  Aneks    212
  Bibliografia     215
  Spis schematów, wykresów i tabel    227
  Summary (Musical Orientations among Young People from Secondary Music Schools – 2nd level)     230
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia