POLECAMY
-25%
Istotą zarządzania przedsiębiorstwami jest podejmowanie decyzji. Studiujący zarządzanie strategiczne, marketing i finanse przygotowują się do tego, poznając liczne teorie i modele oraz ilustrujące ich znaczenie przykłady, A jednak, czy można przygotować się do podejmowania decyzji bez rozwiązywania rzeczywistych problemów? W swym znakomitym zbiorze studiów przypadków Marian Moszoro tworzy warunki analizy sytuacji przedsiębiorstw, które stoją w obliczu konieczności dokonywania różnorodnych wyborów. Pokazuje problemy związane z ogólną strategią przedsiębiorstwa, strategią marketingową oraz decyzjami z dziedziny finansów. Dzięki ukazaniu rynkowego tła tych decyzji oraz indywidualnej perspektywy decydentów w przedsiębiorstwach odtwarza fragmenty rzeczywistości życia gospodarczego. Analiza tych uwarunkowań dostarcza doświadczeń potrzebnych w procesie podejmowania trafnych decyzji biznesowych. Prezentowane w książce studia przypadków zostały przygotowane do ośmiu ogólnopolskich edycji konkursu Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości, dla kursów podyplomowych MBA oraz kursów menedżerskich prowadzonych m.in. przez autora, w których uczestniczyło ponad 1200 osób. W trakcie tych zajęć została potwierdzona użyteczność zamieszczonego w książce materiału w procesie doskonalenia umiejętności podejmowania decyzji. Studia przypadków są pogrupowane według obszarów dyscyplin naukowych i rodzaju poruszanych zagadnień dydaktycznych wraz z sugerowaną literaturą uzupełniającą. Obejmują: zarządzanie strategiczne, marketing, finanse i etykę. Książka stanowi świetny materiał pomocniczy zarówno dla słuchaczy studiów podyplomowych, studentów wyższych lat studiów zarządzania, marketingu i finansów, jak i menedżerów doskonalących swoje umiejętności.
Rok wydania | 2010 |
---|---|
Liczba stron | 256 |
Kategoria | Gospodarka światowa |
Wydawca | Wolters Kluwer Polska SA |
ISBN-13 | 978-83-264-2579-0 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
O autorze | 9 |
Podziękowania | 11 |
Wstęp metodyczny - nauczanie zarządzania z wykorzystaniem studiów przypadków | 13 |
Część I. Studia przypadków z zakresu zarządzania strategicznego i marketingu | 29 |
Reuters Serwis Polski 31 Wprowadzenie nowego produktu | |
Reproserwis (A) 55 Restrukturyzacja przedsiębiorstwa | |
Ediko (A) 69 Rozwój produktu | |
Doradztwo Gospodarcze DGA (A) 96 Pozycjonowanie firmy | |
Wydawnictwo Zwierciadło 122 Pozycjonowanie produktu; strategia judo Telewizja Polska 134 Strategia konkurowania; strategia sumo | |
RadTech (A) 156 Strategia-intrategia | |
Część II. Studia przypadków z zakresu finansów | 167 |
Reproserwis (B) 169 Sprawozdania finansowe; restrukturyzacja kapitałowa | |
Vet Center: ocena inwestycji 177 Analiza opłacalności projektów inwestycyjnych | |
Doradztwo Gospodarcze DGA (B) 180 Wycena spółki przed pierwotną ofertą publiczną akcji | |
RadTech (B) 194 Wycena spółki dla funduszu Private Equity | |
Fundusz poręczeniowy FEP 203 Zarządzanie ryzykiem kredytowym | |
Ediko (B) 210 Leasing zwrotny, Value at Risk | |
Farma wiatrowa 219 Project finance | |
Część III. Studia przypadków oparte na wybranych fragmentach filmów | |
fabularnych | 241 |
Wall Street 243 Etyka w finansach | |
Cudze pieniądze 247 Maksymalizacja zysku dla akcjonariuszy vs. społeczna odpowiedzialność biznesu | |
Bibliografia | 253 |