INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Format:
pdf, ibuk
Praca jest zmienioną wersją rozprawy doktorskiej Anny Granat pod tym samym tytułem. Autorka podjęła ciekawy i ważny poznawczo – z punktu widzenia ontogenezy komunikacji werbalnej – problem opisu interakcji językowych z udziałem dzieci w wieku, który określiła jako przedprzedszkolny (od urodzenia do końca 3 roku życia). W pracy zostały omówione w sposób uporządkowany i przekonujący problemy interakcji dziecko-dorosły oraz stymulujący charakter interakcji na rozwój mowy dziecka.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 322 |
Kategoria | Językoznawstwo |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej |
ISBN-13 | 978-83-7784-508-0 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 9 |
Pojęcie interakcji językowej | 11 |
Rodzaje interakcji językowych | 18 |
Interakcje językowe z udziałem dzieci | 22 |
Rozdział I. Od symptomów do sygnałów | 43 |
Fizjologia i psychologia dziecka do drugiego półrocza życia | 43 |
Komunikacja z dzieckiem do drugiego półrocza życia | 45 |
Interakcje językowe z dziećmi do drugiego półrocza życia | 49 |
A. Interakcje koniunkcyjne | 49 |
B. Interakcje alternacyjne | 55 |
C. Interakcje negacyjne | 68 |
D. Interakcje mieszane | 73 |
Podsumowanie | 82 |
Rozdział II. Czy niemowlak „mówi”? | 87 |
Fizjologia i psychologia dziecka od drugiego półrocza | |
pierwszego roku do pierwszego półrocza drugiego | |
roku życia | 87 |
Komunikacja z dzieckiem od drugiego półrocza pierwszego | |
roku do pierwszego półrocza drugiego roku życia | 90 |
Interakcje językowe z dziećmi od drugiego półrocza pierwszego roku do pierwszego półrocza drugiego roku życia | 91 |
A. Interakcje koniunkcyjne | 91 |
B. Interakcje alternacyjne | 102 |
C. Interakcje negacyjne | 106 |
D. Interakcje mieszane | 129 |
Podsumowanie | 146 |
Rozdział III. „Dorosłe” mówienie | 149 |
Fizjologia i psychologia dziecka od drugiego półrocza | |
pierwszego roku do końca trzeciego roku życia | 149 |
Komunikacja z dzieckiem od drugiego półrocza drugiego | |
roku do końca trzeciego roku życia | 152 |
Interakcje językowe z udziałem dzieci od drugiego półrocza | |
drugiego roku do końca trzeciego roku życia | 153 |
A. Interakcje koniunkcyjne | 153 |
B. Interakcje alternacyjne | 180 |
C. Interakcje negacyjne | 187 |
D. Interakcje mieszane | 204 |
Podsumowanie | 227 |
Wnioski końcowe | 231 |
Bibliografia | 235 |
Aneks | 243 |
I. Transkrypcje nagrań magnetofonowych | 243 |
II. Transkrypcje nagrań wideofonicznych | 297 |
III. Zapisy tradycyjne | 311 |
IV. Teksty zebrane przez innych badaczy | 320 |