Podstawy interakcyjności w komunikacji językowej

Podstawy interakcyjności w komunikacji językowej

Interakcje językowe z udziałem dzieci w wieku przedprzedszkolnym

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

33,60

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 33,60 zł  


33,60

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Praca jest zmienioną wersją rozprawy doktorskiej Anny Granat pod tym samym tytułem. Autorka podjęła ciekawy i ważny poznawczo – z punktu widzenia ontogenezy komunikacji werbalnej – problem opisu interakcji językowych z udziałem dzieci w wieku, który określiła jako przedprzedszkolny (od urodzenia do końca 3 roku życia). W pracy zostały omówione w sposób uporządkowany i przekonujący problemy interakcji dziecko-dorosły oraz stymulujący charakter interakcji na rozwój mowy dziecka.


Rok wydania2014
Liczba stron322
KategoriaJęzykoznawstwo
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-7784-508-0
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  Pojęcie interakcji językowej     11
  Rodzaje interakcji językowych     18
  Interakcje językowe z udziałem dzieci     22
  
  Rozdział I. Od symptomów do sygnałów     43
  
  Fizjologia i psychologia dziecka do drugiego półrocza życia     43
  Komunikacja z dzieckiem do drugiego półrocza życia     45
  Interakcje językowe z dziećmi do drugiego półrocza życia     49
  A. Interakcje koniunkcyjne     49
  B. Interakcje alternacyjne     55
  C. Interakcje negacyjne     68
  D. Interakcje mieszane     73
  Podsumowanie     82
  
  Rozdział II. Czy niemowlak „mówi”?     87
  
  Fizjologia i psychologia dziecka od drugiego półrocza
  pierwszego roku do pierwszego półrocza drugiego
  roku życia     87
  Komunikacja z dzieckiem od drugiego półrocza pierwszego
  roku do pierwszego półrocza drugiego roku życia     90
  Interakcje językowe z dziećmi od drugiego półrocza pierwszego roku do pierwszego półrocza drugiego roku życia     91
  A. Interakcje koniunkcyjne     91
  B. Interakcje alternacyjne     102
  C. Interakcje negacyjne     106
  D. Interakcje mieszane     129
  Podsumowanie     146
  
  Rozdział III. „Dorosłe” mówienie    149
  
  Fizjologia i psychologia dziecka od drugiego półrocza
  pierwszego roku do końca trzeciego roku życia     149
  Komunikacja z dzieckiem od drugiego półrocza drugiego
  roku do końca trzeciego roku życia     152
  Interakcje językowe z udziałem dzieci od drugiego półrocza
  drugiego roku do końca trzeciego roku życia     153
  A. Interakcje koniunkcyjne     153
  B. Interakcje alternacyjne     180
  C. Interakcje negacyjne     187
  D. Interakcje mieszane     204
  Podsumowanie     227
  
  Wnioski końcowe     231
  
  Bibliografia     235
  
  Aneks     243
  
  I. Transkrypcje nagrań magnetofonowych     243
  II. Transkrypcje nagrań wideofonicznych     297
  III. Zapisy tradycyjne     311
  IV. Teksty zebrane przez innych badaczy     320
RozwińZwiń