eleWator 7 (1/2014) - Julio Cortázar

-25%

eleWator 7 (1/2014) - Julio Cortázar

1 ocena

Praca zbiorowa

Wydawca:

Forma

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

7,50  10,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 10,00 zł (-25%)

Najniższa cena z 30 dni: 7,50 zł  


7,50

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

"eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literaturze i jej najwybitniejszych twórcach, a także eseje, felietony i recenzje. Kwartalnik jest miejscem dyskusji, polemik i platformą ożywczej wymiany poglądów. Dzięki stałym współpracownikom z Berlina, Dublina, Kijowa, Kopenhagi, Londynu, Paryża i Nowego Jorku, "eleWator" ma charakter globalny, a także interdyscyplinarny. Wiele uwagi poświęca bowiem najnowszym światowym działaniom artystycznym omawianym w działach filmu, muzyki, sztuk plastycznych i architektury oraz teatru. Kwartalnik, którego wydawcą jest Fundacja Literatury imienia Henryka Berezy jest pismem szczególnym, bowiem punktem odniesienia do wszystkich decyzji formalnych, redakcyjnych i konceptualnych, jest dziedzictwo Autora „Prozaicznych początków”.


Rok wydania2014
Liczba stron212
KategoriaInne
WydawcaForma
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Julio Cortázar:
  Julio Cortázar, Do czytania w formie pytającej (brak licencji na e-booka)
  Marta Zabłocka, Alfabet Julia (na podstawie Książki dla Manuela)
  Wojciech Czaplewski, Czy go jeszcze pamiętam, czyli gra w Cortázara
  Julio Cortázar, Przyszłość (brak licencji na e-booka)
  Adam Elbanowski, Drogi dojścia do „innej rzeczywistości”. Opowiadania fantastyczne Julio Cortázara
  Julio Cortázar, Happy New Year (brak licencji na e-booka)
  Miłka O. Malzahn, Aparat Cortázara
  Maja Staśko, Zapomniałem mego parasola
  Julio Cortázar, Grzeczny chłopczyk (brak licencji na e-booka)
  Andrzej Turczyński, O znikomości wszystkich rzeczy, czyli pisarz i jego kot
  Julio Cortázar, Do generała (brak licencji na e-booka)
  Ewa Elżbieta Nowakowska, Czy należy jeść zegary? Czasomierze Cortázara i Herberta
  Julio Cortázar, Po przyjęciach (brak licencji na e-booka)
  Konrad Zych, Gra w dwa ognie. Kalwas czyta Cortázara
  Julio Cortázar, Żadnych przesyłek do Pehuajó (brak licencji na e-booka)
  Damian Romaniak, Antonioni versus Cortázar. Powiększenie i Babie lato
  Legendy i mity Argentyny
  
  poezja:
  Leszek Engelking, Cache-cache, „So have I heard and do in part believe it…”, Suplement
  Federico García Lorca, Preciosa i wiatr, Zwada, Cygańska mniszka
  
  proza:
  Marian Lech Bednarek, Zemsta kolorów
  Teresa Rudowicz, Kula
  Maciej Melecki, Gdzieniegdzie
  
  poezja:
  Joanna Lech, Nic więcej z tej strony, Przyniosłam ci smutek, Stany zapalne, punkty przecięć
  Jacek Napiórkowski, Maggi of my mind, *** (Dwóch ze zdjęcia…)
  
  epistoły:
  Henryk Bereza, Listy do poetów: do Jacka Napiórkowskiego
  
  dziennik:
  Henryk Bereza, Zapiski 55. 18.11.2010 r. – 19.09.2011 r. (fragmenty)
  
  sztuki plastyczne i architektura:
  Tomasz Sobieraj, Maski i transgresje. O fotografiach Sybilki Storie-Joachimiak
  Trafostacja Sztuki
  
  krytyka literacka:
  Andrzej Turczyński, Sekretna komoda Cortázara (Julio Cortázar, Niespodziewane stronice)
  Alan Sasinowski, Szpiegowanie, czyli literatura, czyli miłość (Ian McEwan, Słodka przynęta)
  Leszek Engelking, Wiersze zasiane (Krystyna Rodowska, Wiersze przesiane 1968-2011)
  Agnieszka Polachowska, Układanie fragmentów, rozbijanie całości (Henryk Waniek, Notatnik i modlitewnik drogowy)
  Justyna Kasperek, Widzenie dwubiegunowe (Zygmunt Bauman, David Lyon, Płynna inwigilacja. Rozmowy)
  Wiktoria Klera, Co jest, co się zdarza i co się zdarzyć może (Marcin Baran, Zebrane. Wiersze i poematy 1983-2013)
  Krzysztof Lichtblau, Pogranicze człowieka (Brygida Helbig, Niebko)
  Piotr Michałowski, Elegie sprzed po sobie (Artur Daniel Liskowacki, Elegijki)
  Edyta Antoniak-Kiedos, Kreując wizerunek (ks. Jan Sochoń, Wizerunek)
  Joanna Bierejszyk, Złudzenie (nie)zmienności (Anna Frajlich, Łodzią jest i jest przystanią)
  Konrad Liskowacki, Talia pełna figur (Wiesław Myśliwski, Ostatnie rozdanie)
  Leszek Szaruga, Pro / za i przeciw. 1 (Zyta Oryszyn, Ocalenie Atlantydy; Szczepan Twardoch, Morfina; Grzegorz Filip, Studnia)
  Paweł Orzeł, Przed wojną: Słońce – dużo Słońca (Władysław Umiński, O Słońcu. Odczyt do latarni czarnoksięzkiej)
  Halina Lizińczyk, Ostatnie czytanie: Gra w klasy i czytelnik samica
  
  nadesłano
  
  komiks:
  Marcin Bałczewski, Cortázar kontra „wampiry” (Julio Cortázar, Fantomas przeciw wielonarodowym wampirom)
  Marcin Bałczewski, Antoniszczak albumowo (Julian Antonisz, Opowieści graficzne)
  
  muzyka:
  Tadeusz Hnat, Jaśnie Pani Bezsenność (Arturas Bumšteinas, Sleep (An Attempt at Trying))
  Po pierwsze: jazzman. Z Markiem Kazaną rozmawia Monika Petryczko
  
  stałe felietony:
  „nie w rzędzie” – Krzysztof Niewrzęda
  „poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, Gdy deszcz wystarcza do wstrzymania biegu świata, czyli Joanna Pucis i jej Znaki nieszczególne
  „dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Korzyści medialne
  „bez przesady” – Edward Balcerzan, Zwrot niech się zwrotem odciska!
  
  Konkurs Literacki imienia Henryka Berezy „Czytane w maszynopisie”, Edycja 2, 2014 – regulamin
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia