INNE EBOOKI AUTORA
"eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literaturze i jej najwybitniejszych twórcach, a także eseje, felietony i recenzje. Kwartalnik jest miejscem dyskusji, polemik i platformą ożywczej wymiany poglądów. Dzięki stałym współpracownikom z Berlina, Dublina, Kijowa, Kopenhagi, Londynu, Paryża i Nowego Jorku, "eleWator" ma charakter globalny, a także interdyscyplinarny. Wiele uwagi poświęca bowiem najnowszym światowym działaniom artystycznym omawianym w działach filmu, muzyki, sztuk plastycznych i architektury oraz teatru. Kwartalnik, którego wydawcą jest Fundacja Literatury imienia Henryka Berezy jest pismem szczególnym, bowiem punktem odniesienia do wszystkich decyzji formalnych, redakcyjnych i konceptualnych, jest dziedzictwo Autora „Prozaicznych początków”.
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Liczba stron | 208 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Forma |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
intro: | |
Michał Andrzej Sokołowski, *** (prawo jazdy kategorii be…) | |
Chiny: | |
Dariusz Muszer, Chińszczyzna | |
Małgorzata Wadżet Gardasiewicz, Horoskop Chin – przemoc w jedwabnych rękawiczkach | |
Agnieszka Kopka, Fantastyczne chińskie zwierzęta i jak je znaleźć | |
Ewa Solska, Patrząc na Zhongguo | |
Radek Bruch, Wznieść się ponad obłęd codziennego życia. O autobiograficznej prozie Liao Yiwu | |
Joanna Krenz, Czy wiersz, że…? Poezja jako organizm symbiotyczny o wysokim stopniu adaptowalności do środowiska na przykładzie próbek lirycznych z ekosystemu chińskiego | |
Marzena Korzec, „Kobiety-resztki”, czyli chińskie stare panny | |
Literatura rdzennie i pierwotnie czysta. Z Elżbietą Brzozowską, redaktorką, o chińskiej literaturze rozmawia Maciej Libich | |
Inga Mieleszkiewicz, Cicha wiosna w Pekinie – Gallery Weekend Beijing 2020 | |
Ksenia Olkusz, Chińska literatura fantastyczna | |
Ada Smyk, Dobre kłamstwo i fałszywe wesele. Wokół filmu Kłamstewko w reżyserii Lulu Wang | |
Maria Jarosz, (Prze)malowanie historii. Dzieje pewnego obrazu | |
Michał Trusewicz, „Nasza rewolucja jest jak prowadzenie wojny”. Twórczość Yana Liankego a polityka wzrostu Chińskiej Republiki Ludowej | |
Damian Romaniak, Kafka i Chiny | |
poezja: | |
Yvon Le Men, Na drodze z Algieru do Ghardai, W Chengdu, w domu poety Du Fu (przeł. Kazimierz Brakoniecki) | |
Piotr Michałowski, (B)ramy obrazu | |
proza: | |
Grzegorz Strumyk, Po sezonie, piasek | |
Piotr Michałowski, Spotkanie | |
z Paryża: | |
Andrzej Wasilewski, Labirynty 5 | |
sztuki plastyczne: | |
Andrzej Turczyński, Zapiski na bambusowym liściu. Ogólniki o taoistycznym malarstwie i poezji czasu Dynastii Tang. 4 | |
komiks: | |
Jarosław Kozłowski, Z bibliotecznej teki. 20 | |
Marcin Bałczewski, Przyszłość, która nadejdzie (Alfonso Font, Opowieści o niedoskonałej przyszłości) | |
nadesłano | |
muzyka: | |
Adam Mańkowski, Chicagowski renesans (Quin Kirchner, The Shadows and The Light) | |
Radek Bruch, Skrajne stadium opętania Presleyem (Danzig, Danzig sings Elvis) | |
Adam Mańkowski, Trudne kółka 6 (Cyrillus Kreek, Vox Clamantis, Jaan-Eik Tulve, The Suspended Harp Of Babel, Marco Ambrosini, Ensemble Supersonus, Resonances, Brian Parks, Phillip Schulze, Tastaturstuecke Vol. 1, Sokołowski / Stasiewicz, Errata) | |
stałe felietony: | |
„poniewczasie” – Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki, Białkowski Grzegorz, Szulborski Eugeniusz Józef, Brzęcki, Mejszagolski Agaton, Stanisławska Wanda Aleksandra | |
„dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Globula Boka | |
„esoesy” – ADL, Dwudzieste drugie | |
„poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, Między wierszami szukać tożsamości. Tomasz Pietrzak, Umlauty | |
„bez przesady” – Edward Balcerzan, Regale, otwórz się (1) | |
patronaty ‘eleWatora’: | |
XIII Ogólnopolski Konkurs Poetycki „Refleksy” | |