eleWator 15 (1/2016) - Bieda

eleWator 15 (1/2016) - Bieda

1 opinia

Praca zbiorowa

Wydawca:

Forma

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

15,00

cena zawiera podatek VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

"eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literaturze i jej najwybitniejszych twórcach, a także eseje, felietony i recenzje. Kwartalnik jest miejscem dyskusji, polemik i platformą ożywczej wymiany poglądów. Dzięki stałym współpracownikom z Berlina, Dublina, Kijowa, Kopenhagi, Londynu, Paryża i Nowego Jorku, "eleWator" ma charakter globalny, a także interdyscyplinarny. Wiele uwagi poświęca bowiem najnowszym światowym działaniom artystycznym omawianym w działach filmu, muzyki, sztuk plastycznych i architektury oraz teatru. Kwartalnik, którego wydawcą jest Fundacja Literatury imienia Henryka Berezy jest pismem szczególnym, bowiem punktem odniesienia do wszystkich decyzji formalnych, redakcyjnych i konceptualnych, jest dziedzictwo Autora „Prozaicznych początków”.


Liczba stron208
WydawcaForma
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

EBOOKI WYDAWCY

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  intro:
  Szczepan Kopyt, wiersz
  
  bieda:
  Andrzej Turczyński, Pani Bieda. Tondo alegoryczne
  Marian Lech Bednarek, 3,50 zł
  Krzysztof Tomanek, Granica przedpołudnia
  Jacek Durski, Ale bieda! (fragmenty z różnych tekstów)
  Agnieszka Szelega, (U)ścisk konformizmu. Przypadek Yoani Sánchez i Cuba Libre. Notatki z Hawany
  Grzegorz Strumyk, Mam czas
  Agnieszka Milewska, Sztajer na śmietniku
  Kazimierz Kyrcz Jr, Luksusy pana Kiełbasy
  Piotr Smoliński, „I – nie powstał z klęczek”. Mieczysław Czychowski jako kontrowersja życia artystycznego na Wybrzeżu
  Krzysztof Wołodźko, Rewolucja, strajk i bieda. Szkic łódzki
  Michał Paluszkiewicz, Ciało
  Marian Lech Bednarek, Fill in this form, please
  Damian Romaniak, Bieda jako temat filmowy na przykładzie Midnight Cowboy i The Full Monty
  
  poezja:
  Marcus Slease, W pociągu do Exeter tyłem do kierunku jazdy, W pociągu z Darlington przodem do kierunku jazdy, W pociągu do Liverpoolu tyłem do kierunku jazdy, W pociągu z Norwich przodem do kierunku jazdy, W pociągu z Oksfordu tyłem do kierunku jazdy, Wielkie jajo
  Ilona Witkowska, piekło na ziemi, widziałeś, jakie mamy ładne zdjęcie bez ciebie?, plac nieuświadomionej konieczności dziejowej, bezprizorni
  
  proza:
  Marcin Bałczewski, Prosta historia
  Elżbieta Stankiewicz-Daleszyńska, Vitriol
  
  Yeats mówi:
  William Butler Yeats, Najszczęśliwszy z poetów
  
  poezja:
  Rafał Krause, Ranking, Ogon, Z użytkownikiem
  Adam Wiedemann, Nagrobek Henrykowi, Śledź repertuar, Rudy
  
  epistoły :
  Henryk Bereza, Listy do poetów: do Adama Wiedemanna (3)
  
  proza:
  Łukasz Suskiewicz, Założenia
  Miłosz Waligórski, Ostatni dzień
  
  dziennik:
  Zinaida Gippius, Szary notes (Ołówkiem [pisany])
  
  z Ciężkowic:
  Waldemar Bawołek, Święty Ignacy z Loyoli, obdarz mnie pokorą
  
  z Krakowa:
  Tomasz Bohajedyn, Honor nad życie. Rzecz o pojedynkach
  
  z Paryża:
  Andrzej Wasilewski, Generacja Kciuka według Michela Serresa
  
  z Częstochowy:
  Arkadiusz Frania, Noriega, oblężenie Jerycha i heavy metal
  
  sztuki plastyczne i architektura:
  Andrzej Fogtt, Banale, bannale. Biennale, bienale
  
  krytyka literacka:
  Rafał Gawin, Kiedy język idzie na wojnę (Bartłomiej Majzel, Terror)
  Justyna Kasperek, Sztukateria odniesień (Natalia Malek, Szaber)
  Mateusz Hachlica, Nieustanne nieprzystosowanie (Paweł Tański, Spod siódmego żebra)
  Mateusz Dworek, Zakatowanego nie interesuje Świat (Ewa Sonnenberg, Hologramy)
  Przemysław Kuliński, Pejzaż/cień egzystencji (Krystyna Wiatrowska, Newralgion)
  Mateusz Wabik, Wiersze z dwóch krajów i dwóch epok (Krzysztof Rytka, Zapiski w brulionie)
  Arkadiusz Frania, Osaczeni, ale jeszcze nie osądzeni (Elżbieta Cichla-Czarniawska, bliżej milczenia)
  Paweł Orzeł, Legenda (prawie) jak inne (Osamu Dazai, Zatracenie)
  Paulina Barańska, Bzik tropikalny podszyty melancholią (Joanna Bator, Wyspa Łza)
  Maja Staśko, Herstoria Polski (Emilia Walczak, Hey, Jude!)
  Paweł Jasnowski, W stronę nowej wspólnoty (Grzegorz Jankowicz, Gombrowicz – loading. Esej o formie życia)
  Leszek Szaruga, Pro / za i przeciw. 9 (Rudolf Chmel, Kompleks słowacki; Klemen Pisk, Za krzakiem majaczącego ślimaka; Martin Pollack, Skażone krajobrazy; Mety Kušar, Lublana)
  Patrycja Chajęcka, Pałac z baśni powstaje (Beata Chomątowska, Pałac. Biografia intymna; Jako dowód i wyraz przyjaźni. Reportaże o Pałacu Kultury)
  
  nadesłano
  
  komiks:
  Jarosław Kozłowski, Z bibliotecznej teki. 2
  Marcin Bałczewski, Baśń o przeznaczeniu (Cyril Pedrosa, Trzy cienie)
  
  muzyka:
  Jestem pełen swoich własnych skarbów. O krytyce, zespołach Miłość, Chango, wydawnictwie Kilogram Records i muzyce do filmów. Z Mikołajem Trzaską rozmawia Beata Zuzanna Borawska
  Adam Mańkowski, Drużyna marzeń w fantastycznej narracji (John Zorn & The Dreamers, Pellucidar: A Dreamers Fantabula)
  Monika Petryczko, Nemezis vs Mykietyn (Nemezis vs Mykietyn)
  
  stałe felietony:
  „poniewczasie” – Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki, Zelenay Tadeusz, Hołuj Tadeusz
  „dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Skłonności
  „esoesy” – ADL, Czwarte
  „poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, „Próbuję zrozumieć czasy, w których żyły moje babcie”, czyli Poemat kresowy Krystyny Mazur
  „bez przesady” – Edward Balcerzan, Iskra optymizmu (humanisty)
  
  VIII Ogólnopolski Konkurs Poetycki „Refleksy”, Komunikat jury
  Konkurs Literacki imienia Henryka Berezy „Czytane w maszynopisie”, Edycja 4, 2016 – regulamin
  
  nekrologi: Wojciech Bonawentura Fangor, Krzysztof Kostyrko
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia