eleWator 10 (4/2014) - Andrzej Bursa

eleWator 10 (4/2014) - Andrzej Bursa

1 opinia

Praca zbiorowa

Wydawca:

Forma

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

15,00

cena zawiera podatek VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

"eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literaturze i jej najwybitniejszych twórcach, a także eseje, felietony i recenzje. Kwartalnik jest miejscem dyskusji, polemik i platformą ożywczej wymiany poglądów. Dzięki stałym współpracownikom z Berlina, Dublina, Kijowa, Kopenhagi, Londynu, Paryża i Nowego Jorku, "eleWator" ma charakter globalny, a także interdyscyplinarny. Wiele uwagi poświęca bowiem najnowszym światowym działaniom artystycznym omawianym w działach filmu, muzyki, sztuk plastycznych i architektury oraz teatru. Kwartalnik, którego wydawcą jest Fundacja Literatury imienia Henryka Berezy jest pismem szczególnym, bowiem punktem odniesienia do wszystkich decyzji formalnych, redakcyjnych i konceptualnych, jest dziedzictwo Autora „Prozaicznych początków”.


Liczba stron224
WydawcaForma
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

EBOOKI WYDAWCY

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  intro:
  Marian Lech Bednarek, podkreślenia
  
  Andrzej Bursa:
  Piotr Michałowski, Bursa niewyklęty po latach
  Andrzej Szpindler, Człowiekam lubił i niepodobnie wreszcie
  On pracował w locie. Z Ludwiką Szemioth-Bursą rozmawia Marta Zabłocka
  Piotr Woszczak, Głupie i dobre. Dzieci w twórczości Andrzeja Bursy
  Agata Balsamo, Jego cyrk i jego małpy, czyli o nieobecności bękarta dziwki z Neapolu
  Jarosław Klejnberg, Biała Lampka albo mam w dupie chrzczoną trawę
  Izabela Pajdała-Kusińska, Cztery ściany poety
  Miłka O. Malzahn, Andrzej Bursa nie żyje. Zamknięty rozdział
  Karol Samsel, Śmierć nad śmierciami, czyli raz jeszcze „dla Luizy”
  
  proza:
  Jerzy Franczak, Święto odległości (fragment)
  Andrzej Ballo, Opowiadania
  
  poezja:
  Szymon Szwarc, Słoneczko
  Rafał Gawin, Zawód: kierowca, Był kot i bełkot
  
  eKlery:
  O strychu. Z Marcinem Świetlickim rozmawia Wiktoria Klera
  
  Yeats mówi:
  William Butler Yeats, Czym jest „poezja popularna”?
  
  proza:
  Grzegorz Strumyk, Kosmitka
  
  poezja:
  Marianna Kijanowska, 9 wierszy
  Wojciech Brzoska, nina landau, maktub, *** (…mumia tańczy)
  
  epistoły:
  Henryk Bereza, Listy do poetów: do Wojciecha Brzoski
  
  dziennik:
  Henryk Bereza, Zapiski 54. 03.09.2009 r. – 17.11.2010 r. (fragmenty)
  
  wspomnienie o Anatolu Ulmanie:
  Lech M. Jakób, Słowo o Anatolu Ulmanie
  Anatol Ulman, Zagłada Borgiów w 2012 (fragment)
  Gabriel Leonard Kamiński, Epitafium dla Anatola Ulmana (1931-2013)
  
  film:
  Damian Romaniak, Andrzeja Żuławskiego przekraczanie granic
  
  teatr:
  Grzegorz Bazylak, Recyklistan
  
  z Ciężkowic:
  Waldemar Bawołek, Święty Ignacy z Loyoli, zmiłuj się nade mną
  
  z Londynu:
  Noil Branc, Tysiąc książek
  
  sztuki plastyczne i architektura:
  Andrzej Fogtt, Refleksje w Borach Tucholskich
  Tomasz Bohajedyn, Lubieżny Pingwin z Branic. Marian Henel, zapomniany prekursor polskiego performance
  
  krytyka literacka:
  Grzegorz Strumyk, Niech sobie trwa (Henryk Bereza, Zgrzyty)
  Wiktoria Klera, Więcej (Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki, Kochanka Norwida)
  Mateusz Hachlica, Gra w słyszącego człowieka (Darek Foks, Rozmowy z głuchym psem)
  Justyna Kasperek, Echo/Lokalizacje (Tomasz Pietrzak, Umlauty)
  Józef Krzyżanowski, Sześć wykładów o rozgryzaniu wiersza (Andrzej Sosnowski, Stare śpiewki. Sześć godzin lekcyjnych o poezji)
  Joanna Bierejszyk, Głosy nędzy i serce podróżnika (Elias Canetti, Głosy Marrakeszu)
  Krzysztof Maciejewski, Absurd w cieniu bomb (Leore Dayan, Ludzie wolą tonąć w morzu)
  Monika Glosowitz, Ambiwalentna magia tożsamości (Yasmina Reza, Hammerklavier. Zmasakrowane arcydzieło)
  Mieczysław Orski, Zawodny chatroom Kuratora (Zbigniew Kruszyński, Kurator)
  Emilia Walczak, Niebezpieczne związki (Natalka Śniadanko, Lubczyk na poddaszu)
  Maja Staśko, Ciekawy przypadek Agnieszki Masłowieckiej (Agnieszka Masłowiecka, Splątanie)
  Leszek Szaruga, Pro / za i przeciw. 4 – Sprawy (nie)prozaiczne 2 (Andrzej Stasiuk, Wschód, Aleksander Kondratiew, Na brzegu Jarynia, Aleksandr Łukaszuk, Ślad motyla. Oswald w Mińsku)
  Bartosz Marzec, Autobiografia w listach (Marek Hłasko, Listy)
  Alan Sasinowski, Macherzy we mgle (Robert Krasowski, Czas gniewu. Rozkwit i upadek imperium SLD)
  Paweł Orzeł, Przed wojną: Tybetański taniec z niektórymi tajemnymi mistrzami (Franz Hartman, Niektóre tajemne wiadomości z koła tybetańskich mistrzów)
  
  komiks:
  Marcin Bałczewski, Zagłada małego miasta (Bart Nijstad, Komarów)
  
  nadesłano
  
  muzyka:
  Tadeusz Hnat, Nożyce i instrument (Bohdan Mazurek, Sentinel Hypothesis, Eugeniusz Rudnik, Studio Eksperymentalne Polskiego Radia)
  Muzyka jest całością. Z Tomaszem Licakiem rozmawia Beata Zuzanna Borawska
  Rafał Wawrzyńczyk, Dni dłuższe i dni krótsze. Zapiski z Warszawskiej Jesieni
  
  stałe felietony:
  „szpargalia odzyskana” – Paweł Dunin-Wąsowicz, Kolekcjonerzy i modelarze
  „poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, Świat nie może
  dojść do ładu, czyli od magii i natury w stronę rzeczy pospolitych
  „omsknięcia” – Ks. Andrzej Luter, 3, 4, 5
  „w swoim tempie” – Krzysztof Hoffmann, Notatki z teczki „Historie różowych słów”
  „dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Spłonąć od spojrzeń – symbole zebrane
  „bez przesady” – Edward Balcerzan, Fragmenty o Różewiczu (1)
  
  Konkurs Literacki imienia Henryka Berezy „Czytane w maszynopisie”, Edycja 3, 2015 – regulamin
  Konkurs Literacki imienia Henryka Berezy „Czytane w maszynopisie”, Edycja 2, 2014 – rozstrzygnięcie
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia