eleWator 11 (1/2015) - Allen Ginsberg

-35%

eleWator 11 (1/2015) - Allen Ginsberg

1 ocena

Praca zbiorowa

Wydawca:

Forma

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

9,75  15,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

9,7515,00

cena zawiera podatek VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

"eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literaturze i jej najwybitniejszych twórcach, a także eseje, felietony i recenzje. Kwartalnik jest miejscem dyskusji, polemik i platformą ożywczej wymiany poglądów. Dzięki stałym współpracownikom z Berlina, Dublina, Kijowa, Kopenhagi, Londynu, Paryża i Nowego Jorku, "eleWator" ma charakter globalny, a także interdyscyplinarny. Wiele uwagi poświęca bowiem najnowszym światowym działaniom artystycznym omawianym w działach filmu, muzyki, sztuk plastycznych i architektury oraz teatru. Kwartalnik, którego wydawcą jest Fundacja Literatury imienia Henryka Berezy jest pismem szczególnym, bowiem punktem odniesienia do wszystkich decyzji formalnych, redakcyjnych i konceptualnych, jest dziedzictwo Autora „Prozaicznych początków”.


Liczba stron216
WydawcaForma
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

EBOOKI WYDAWCY

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  intro:
  Darek Foks, Ostatni bankiet u ministra kultury z hipsterami
  
  Allen Ginsberg:
  Krzysztof Zabłocki, Ginsberg, oksymoroniczny Che Guevara poezji
  Ewelina Chodakowska, Dwa lwy i dwie wieczności
  Michał Łukaszuk, Santo Libido
  Ewa Cichoń, Milczenie po Skowycie (i Howl)
  Andrzej Pietrasz, Polska w wierszach i zapiskach Allena Ginsberga
  Ewa Opałka, Pensjonarski Skowyt albo niedole czytania (i pisania)
  Wiktor Rusin, Poematy Agorafobii. Rzecz o eksperymentach Beat Generation z pejzażem po drugiej stronie Muru Berlińskiego w tle
  Katarzyna Czeczot, Prochy. Szkic w obrocie
  Tadeusz Koczanowicz, Parę słów o „byciu naprawdę” Allena Ginsberga
  Damian Romaniak, Beat Generation w kinie
  
  proza:
  Ian Kemp, Regulamin, Chcemy się tylko podpalić
  
  poezja:
  Ewa Sonnenberg, Letter from orange forest. Praca w trybie online
  Joanna Oparek, Berlin porn
  
  proza:
  Darek Foks, Naprawdę Duży i Niewiele Mniejszy (utwór historyczny)
  
  poezja:
  Tomaž Šalamun, Ballada dla Metki Krašovec
  Daniël Vis, *** (zostali przyjaciółmi…), Zawartość wyprawki, *** (wziął damskie skórzane kozaki)
  
  eKlery:
  O Ciele (wiersza). Z Marcinem Sendeckim rozmawia Wiktoria Klera
  
  dziennik:
  Henryk Bereza, Zęby (26.02.2009 r.)
  Grzegorz Strumyk, Linki do dzienników Henryka Berezy
  Anna Frajlich, Dach Świata jeszcze raz. Dziennik podróży
  
  z Santa Luce:
  Indi Orlando, Budda w paszporcie
  
  sztuki plastyczne i architektura:
  Andrzej Fogtt, Rzeczywistość, Prawda, Sztuka
  Miłka O. Malzahn, Wandy Australia w Amsterdamie
  
  krytyka literacka:
  Bartosz Suwiński, Prowincja wspomnienia (Piotr Szewc, Cienka szyba)
  Beata Patrycja Klary, Na ciele słowa wyglądają wyraźniej mówi człowiek z brudnopisu (Mariusz Jagiełło, Człowiek z brudnopisu)
  Mateusz Hachlica, Wachlarz niezmiennych przestrzeni (Paweł Sarna, Pokój na widoku)
  Wiktoria Klera, „Przepaść, zaskoczenie” (Adam Wiedemann, Z ruchem)
  Sławomir Hornik, Językowe zgliszcza (Krzysztof Siwczyk, Dokąd bądź)
  Emilia Walczak, Dziewczynka z lisem (Magdalena Tulli, Szum)
  Mieczysław Orski, Opowiada książki (Janusz Rudnicki, Życiorysta)
  Maja Staśko, Kosmos, więc jestem (Miłka O. Malzahn, Kosmos w Ritzu)
  Wojciech Meixner, Pani Egucka, Miłosierdzie Boże i Ludwig van Beethoven (Elżbieta Stankiewicz-Daleszyńska, Widma miejsca i czasu)
  Konrad Liskowacki, Węgry w gorzkiej pigułce (Géza Ottlik, Szkoła na granicy)
  Leszek Szaruga, Pro / za i przeciw. 5 – Sprawy (nie)prozaiczne 3 (Herkusa Kuničisa, Litwin w Wilnie; Zwrotnik Ukraina; Bogusław Chrabota, Koenigsberg. Historia rodzinna)
  Jacek Bielawa, Wyznanie i samorozgrzeszenie (Marek Nowakowski, Dziennik podróży w przeszłość)
  Patrycja Chajęcka, Proustowskie magdalenki (Zapomniane słowa)
  Andrzej Skrendo, Artur Daniel (Jerzy Borowczyk, Michał Larek, Przywracanie, wracanie. Rozmowy szczecińskie z Arturem Danielem Liskowackim)
  Paweł Orzeł, Przed wojną: Sztuka opowiadania z domieszką diabła (Jerzy Żuławski, Kuszenie szatana)
  
  komiks:
  Marcin Bałczewski, Świat kontrkultury Roberta Crumba (Robert Crumb, Kot Fritz; Robert Crumb, Pan Naturalny; Robert Crumb, Księga Genesis; Kanon graficzny 1. Od Gilgamesza do Tybetańskiej Księgi Umarłych)
  Krzysztof Lichtblau, Komiks o życiu, komiks w życiu, życie komiksem (Yoshiro Tatsumi, Życie. Powieść graficzna)
  
  muzyka:
  Kamil Sipowicz, Grupa w Składzie (Grupa w Składzie, Trzecia Fala)
  Monika Petryczko, Kwaśne dźwięki, kosmiczne zawijasy, ostre loopy i bezkompromisowe brzmienie (Arca, Xen)
  Tadeusz Hnat, Cyja, wstyd i świniówka, czyli polska szkoła akordeonu (Andrzej Krzanowski, Katedra na akordeon; Zbigniew Bargielski, Works by Zbigniew Bargielski performed by Zbigniew Koźlik; Zbigniew Bargielski, Muzyka naszych czasów)
  
  nadesłano
  
  stałe felietony:
  „omsknięcia” – Ks. Andrzej Luter, 6, 7, 8, 9, 10, 11
  „poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, A może by tak inaczej. O Skrajem Grzegorza Kielara
  „w swoim tempie” – Krzysztof Hoffmann, Recenzje widoku z okna na ulicę Wierzbięcice w Poznaniu
  „dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Rozszczepienie
  „bez przesady” – Edward Balcerzan, Fragmenty o Różewiczu (2)
  
  Konkurs Literacki imienia Henryka Berezy „Czytane w maszynopisie”, Edycja 3, 2015 – regulamin
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia