Szkolne standardy jakości procesu kształcenia

Szkolne standardy jakości procesu kształcenia

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

29,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 19,37 zł  


29,80

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka dotyczy jakości szkolnego procesu kształcenia, a w szczególności standardów wyznaczających jakość przebiegu tego procesu. Wprowadzenie ich do praktyki szkolnej, pozwala spojrzeć na pracę dydaktyczną nauczycieli nie tylko w aspekcie uzyskiwanych wyników kształcenia. Standardy te bowiem, dotyczące tego „co się dzieje w klasie szkolnej", tworzą możliwości do uzyskiwania satysfakcjonującej oceny pracy dydaktycznej przez „dobrych" nauczycieli, którzy pracują w środowisku uczniów mających duże trudności w nauce i nie odnoszących spektakularnych sukcesów. Standardy te, tworzone przez nauczycieli „dla siebie" i wykorzystywane w samoocenie oraz modyfikacji ich pracy, a przez dyrektorów szkół w sprawowaniu nadzoru pedagogicznego, mogą się znacznie przyczynić do rozwoju jakości pracy dydaktycznej w szkołach.


W książce przedstawiona jest autorska koncepcja standardów jakości procesu kształcenia, wyprowadzonych ze wskazań współczesnej dydaktyki oraz wynikających z zaleceń współczesnej teorii jakości dla edukacji. Standardy te odnoszą się następujących elementów procesu kształcenia: celów, treści, metod, środków, form i zasad kształcenia.


Książka zawiera także opis badań przeprowadzonych w wybranych szkołach, które pozwoliły zdiagnozować w jakim stopniu proces uczenia się uczniów przebiega zgodnie ze wskaźnikami wyznaczonych standardów jakości procesu kształcenia.


Rok wydania2008
Liczba stron116
KategoriaEdukacja
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-931-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    7
  Rozdział 1. Jakość i standardy w edukacji szkolnej    11
    1.1. Pojęcie jakości    11
    1.2. Postulaty jakości dla placówek szkolnych    16
    1.3. Standardy i wskaźniki jakości edukacji szkolnej    19
    1.4. Rodzaje standardów jakości edukacji szkolnej    23
    1.5. Rola standardów w rozwoju jakości edukacji szkolnej    29
  Rozdział 2. Standardy jakości procesu kształcenia    37
    2.1. Jakość procesu kształcenia    37
    2.2. Tworzenie standardów jakości procesu kształcenia    45
      2.2.1. Tworzenie standardów jakości dotyczących celów kształcenia    45
      2.2.2. Tworzenie standardów jakości dotyczących treści kształcenia    50
      2.2.3. Tworzenie standardów jakości dotyczących metod kształcenia    57
      2.2.4. Tworzenie standardów jakości dotyczących środków kształcenia    63
      2.2.5. Tworzenie standardów jakości dotyczących form organizacyjnych kształcenia    68
      2.2.6. Tworzenie standardów jakości dotyczących zasad kształcenia    73
    2.3. Zestaw standardów jakości procesu kształcenia    80
  Rozdział 3. Wykorzystanie standardów jakości procesu kształcenia w badaniach edukacyjnych    87
    3.1. Badanie jakości procesu uczenia się uczniów    87
    3.2. Analiza uzyskanych wyników badań    88
    3.3. Ocena jakości procesu uczenia się uczniów    97
    3.4. Wnioski – 14 postulatów dotyczących szkolnych standardów jakości procesu kształcenia    99
  Bibliografia    101
  Aneks 1. Ankieta dla uczniów    109
  Aneks 2. Powiązanie standardów i wskaźników jakości kształcenia z kwestionariuszem ankiety dla uczniów    111
RozwińZwiń