INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju.
Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur.
Ogromnym atutem jest zwięzły i klarowny język.
Rok wydania | 2008 |
---|---|
Liczba stron | 68 |
Kategoria | Pedagogika specjalna |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-941-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Część I. Wybrane aspekty wspomagania zaburzonego rozwoju małego dziecka. Teoria | 9 |
Wprowadzenie | 9 |
Kilka uwag o procesie wspomagania | 10 |
Metody terapeutyczne – krótki przegląd | 14 |
Słowo o zasadach wspomagania rozwoju | 23 |
Część II. Wybrane aspekty wspomagania zaburzonego rozwoju małego dziecka. Praktyka | 27 |
Wprowadzenie | 27 |
Program nauki spożywania posiłków przy stole | 28 |
Program nauki spożywania posiłków przy użyciu sztućców | 30 |
Trening czystości, czyli trudna sztuka korzystania z nocnika | 31 |
Samodzielne zasypianie | 33 |
Jak nauczyć dziecko posługiwania się własnymi rękoma. Metoda F. Affolter | 35 |
Codzienna stymulacja sensoryczna | 37 |
Domowe zabawy z zakresu metody Integracji Sensorycznej (SI) | 41 |
Praca z dzieckiem z głęboką niepełnosprawnością | 43 |
Muzyka w procesie wspomagania zaburzonego rozwoju dziecka | 44 |
Słowo o wyglądzie zewnętrznym | 45 |
Zakończenie | 49 |
Aneks | 51 |
Bibliografia | 65 |