Wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną

Wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną

Poradnik dla rodziców i terapeutów

2 oceny

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

18,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 11,70 zł  


18,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju.


Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur.


Ogromnym atutem jest zwięzły i klarowny język.


Rok wydania2008
Liczba stron68
KategoriaPedagogika specjalna
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-941-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Część I. Wybrane aspekty wspomagania zaburzonego rozwoju małego dziecka. Teoria    9
    Wprowadzenie    9
    Kilka uwag o procesie wspomagania    10
    Metody terapeutyczne – krótki przegląd    14
    Słowo o zasadach wspomagania rozwoju    23
  Część II. Wybrane aspekty wspomagania zaburzonego rozwoju małego dziecka. Praktyka    27
    Wprowadzenie    27
    Program nauki spożywania posiłków przy stole    28
    Program nauki spożywania posiłków przy użyciu sztućców    30
    Trening czystości, czyli trudna sztuka korzystania z nocnika    31
    Samodzielne zasypianie    33
    Jak nauczyć dziecko posługiwania się własnymi rękoma. Metoda F. Affolter    35
    Codzienna stymulacja sensoryczna    37
    Domowe zabawy z zakresu metody Integracji Sensorycznej (SI)    41
    Praca z dzieckiem z głęboką niepełnosprawnością    43
    Muzyka w procesie wspomagania zaburzonego rozwoju dziecka    44
    Słowo o wyglądzie zewnętrznym    45
  Zakończenie    49
  Aneks    51
  Bibliografia    65
RozwińZwiń