Wspomaganie interakcji człowiek-komputer w środowiskach wirtualnych

Wspomaganie interakcji człowiek-komputer w środowiskach wirtualnych

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

30,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

Interakcja człowiek-komputer jest dziedziną nauki, która zajmuje się komunikacją pomiędzy ludźmi a komputerami. Współcześnie interakcja ta porusza problemy współpracy ludzi z komputerami, dlatego obejmuje swoim zakresem takie obszary jak informatyka, psychologia, projektowanie, komunikacja społeczna, ergonomia i wiele innych dziedzin nauki.


Obszar badań autora koncentruje się głównie wokół wspomagania interfejsu sprzętowego i wspomaganiu zadania nawigacji.


Liczba stron252
WydawcaAkademicka Oficyna Wydawnicza EXIT Andrzej Lang
ISBN-13978-83-7837-517-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  1. Interakcja w wirtualnym środowisku
  
  1.1. Wprowadzenie
  1.2. Nawigacja - podstawowe pojęcia, problemy i kierunki badań
  1.3. Selekcja i Manipulacja - podstawowe pojęcia, problemy i kierunki badań
  1.4. Sterowanie systemem
  1.5. Wydajność technik interakcji
  1.6. Zakres monografii
  1.7. Wykaz ważniejszych oznaczeń i terminów
  
  I. Wspomaganie interfejsu sprzętowego
  
  2. Wspomaganie sprzętowych interfejsów środowisk wirtualnych
  
  2.1. Zewnętrzne kontrolery
  2.2. Zastosowanie gestów i póz dłoni w środowiskach wirtualnych
  2.3. Śledzenie gałek ocznych w interakcji użytkownika z komputerem
  
  3. Systemy śledzenia gałek ocznych
  
  3.1. Taksonomie śledzenia gałek ocznych
  3.2. Metoda śledzenia gałek ocznych oparta o wektor cech obrazu
  3.3. Testy i weryfikacja metody
  3.4. Podsumowanie
  
  4. Rozpoznawanie gestów dłoni w systemach wizyjnych
  
  4.1. Taksonomia metod rozpoznawania póz dłoni
  4.2. Metoda rozpoznawania póz dłoni dla naturalnych interfejsów użytkownika
  
  II. Wspomaganie nawigacji
  
  5. Problemy z percepcją i orientacją w wirtualnym świecie
  
  5.1. Wspomaganie nawigacji w środowisku wirtualnym
  
  6. Wspomaganie logiki nawigacji
  
  6.1. Wprowadzenie
  6.2. Wizualizacja dźwiękowa
  6.3. Udźwiękowienie obiektów w przestrzeni trójwymiarowej
  
  7. Wspomaganie dynamiki nawigacji
  
  7.1. Wprowadzenie
  7.2. Wspomaganie dynamiki nawigacji oparte o teorię pól potencjalnych
  7.3. Dystrybucje pól potencjalnych
  7.4. Gradienty pól potencjalnych
  7.5. Nawigacja kamery w wirtualnym środowisku
  7.6. Rozkłady pól potencjalnych zorientowane na zadania
  7.7. Profilowanie metody wspomagania dynamiki nawigacji
  7.8. Testy metody wspomagania dynamiki nawigacji
  7.9. Dyskusja metody wspomagania dynamiki nawigacji
  7.10. Podsumowanie
  
  III. Wybrane zastosowania interakcji
  
  8. Przykładowe zastosowania
  
  8.1. Wirtualna galeria sztuki
  8.2. System wizualizacji otoczenia dla osób niewidomych
  8.3. Medyczny system wspomagania trepanopunkcji czaszki
  8.4. System testowania użyteczności stron internetowych
  
  Bibliografia
  Spis rysunków
  Spis tablic
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia