Wspomaganie interakcji człowiek-komputer w środowiskach wirtualnych

Wspomaganie interakcji człowiek-komputer w środowiskach wirtualnych

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Interakcja człowiek-komputer jest dziedziną nauki, która zajmuje się komunikacją pomiędzy ludźmi a komputerami. Współcześnie interakcja ta porusza problemy współpracy ludzi z komputerami, dlatego obejmuje swoim zakresem takie obszary jak informatyka, psychologia, projektowanie, komunikacja społeczna, ergonomia i wiele innych dziedzin nauki.


Obszar badań autora koncentruje się głównie wokół wspomagania interfejsu sprzętowego i wspomaganiu zadania nawigacji.


Rok wydania2014
Liczba stron252
KategoriaInne
WydawcaAkademicka Oficyna Wydawnicza EXIT Andrzej Lang
ISBN-13978-83-7837-517-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  1. Interakcja w wirtualnym środowisku
  
  1.1. Wprowadzenie
  1.2. Nawigacja - podstawowe pojęcia, problemy i kierunki badań
  1.3. Selekcja i Manipulacja - podstawowe pojęcia, problemy i kierunki badań
  1.4. Sterowanie systemem
  1.5. Wydajność technik interakcji
  1.6. Zakres monografii
  1.7. Wykaz ważniejszych oznaczeń i terminów
  
  I. Wspomaganie interfejsu sprzętowego
  
  2. Wspomaganie sprzętowych interfejsów środowisk wirtualnych
  
  2.1. Zewnętrzne kontrolery
  2.2. Zastosowanie gestów i póz dłoni w środowiskach wirtualnych
  2.3. Śledzenie gałek ocznych w interakcji użytkownika z komputerem
  
  3. Systemy śledzenia gałek ocznych
  
  3.1. Taksonomie śledzenia gałek ocznych
  3.2. Metoda śledzenia gałek ocznych oparta o wektor cech obrazu
  3.3. Testy i weryfikacja metody
  3.4. Podsumowanie
  
  4. Rozpoznawanie gestów dłoni w systemach wizyjnych
  
  4.1. Taksonomia metod rozpoznawania póz dłoni
  4.2. Metoda rozpoznawania póz dłoni dla naturalnych interfejsów użytkownika
  
  II. Wspomaganie nawigacji
  
  5. Problemy z percepcją i orientacją w wirtualnym świecie
  
  5.1. Wspomaganie nawigacji w środowisku wirtualnym
  
  6. Wspomaganie logiki nawigacji
  
  6.1. Wprowadzenie
  6.2. Wizualizacja dźwiękowa
  6.3. Udźwiękowienie obiektów w przestrzeni trójwymiarowej
  
  7. Wspomaganie dynamiki nawigacji
  
  7.1. Wprowadzenie
  7.2. Wspomaganie dynamiki nawigacji oparte o teorię pól potencjalnych
  7.3. Dystrybucje pól potencjalnych
  7.4. Gradienty pól potencjalnych
  7.5. Nawigacja kamery w wirtualnym środowisku
  7.6. Rozkłady pól potencjalnych zorientowane na zadania
  7.7. Profilowanie metody wspomagania dynamiki nawigacji
  7.8. Testy metody wspomagania dynamiki nawigacji
  7.9. Dyskusja metody wspomagania dynamiki nawigacji
  7.10. Podsumowanie
  
  III. Wybrane zastosowania interakcji
  
  8. Przykładowe zastosowania
  
  8.1. Wirtualna galeria sztuki
  8.2. System wizualizacji otoczenia dla osób niewidomych
  8.3. Medyczny system wspomagania trepanopunkcji czaszki
  8.4. System testowania użyteczności stron internetowych
  
  Bibliografia
  Spis rysunków
  Spis tablic
RozwińZwiń