INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Format:
ibuk
Interakcja człowiek-komputer jest dziedziną nauki, która zajmuje się komunikacją pomiędzy ludźmi a komputerami. Współcześnie interakcja ta porusza problemy współpracy ludzi z komputerami, dlatego obejmuje swoim zakresem takie obszary jak informatyka, psychologia, projektowanie, komunikacja społeczna, ergonomia i wiele innych dziedzin nauki.
Obszar badań autora koncentruje się głównie wokół wspomagania interfejsu sprzętowego i wspomaganiu zadania nawigacji.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 252 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Akademicka Oficyna Wydawnicza EXIT Andrzej Lang |
ISBN-13 | 978-83-7837-517-3 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
1. Interakcja w wirtualnym środowisku | |
1.1. Wprowadzenie | |
1.2. Nawigacja - podstawowe pojęcia, problemy i kierunki badań | |
1.3. Selekcja i Manipulacja - podstawowe pojęcia, problemy i kierunki badań | |
1.4. Sterowanie systemem | |
1.5. Wydajność technik interakcji | |
1.6. Zakres monografii | |
1.7. Wykaz ważniejszych oznaczeń i terminów | |
I. Wspomaganie interfejsu sprzętowego | |
2. Wspomaganie sprzętowych interfejsów środowisk wirtualnych | |
2.1. Zewnętrzne kontrolery | |
2.2. Zastosowanie gestów i póz dłoni w środowiskach wirtualnych | |
2.3. Śledzenie gałek ocznych w interakcji użytkownika z komputerem | |
3. Systemy śledzenia gałek ocznych | |
3.1. Taksonomie śledzenia gałek ocznych | |
3.2. Metoda śledzenia gałek ocznych oparta o wektor cech obrazu | |
3.3. Testy i weryfikacja metody | |
3.4. Podsumowanie | |
4. Rozpoznawanie gestów dłoni w systemach wizyjnych | |
4.1. Taksonomia metod rozpoznawania póz dłoni | |
4.2. Metoda rozpoznawania póz dłoni dla naturalnych interfejsów użytkownika | |
II. Wspomaganie nawigacji | |
5. Problemy z percepcją i orientacją w wirtualnym świecie | |
5.1. Wspomaganie nawigacji w środowisku wirtualnym | |
6. Wspomaganie logiki nawigacji | |
6.1. Wprowadzenie | |
6.2. Wizualizacja dźwiękowa | |
6.3. Udźwiękowienie obiektów w przestrzeni trójwymiarowej | |
7. Wspomaganie dynamiki nawigacji | |
7.1. Wprowadzenie | |
7.2. Wspomaganie dynamiki nawigacji oparte o teorię pól potencjalnych | |
7.3. Dystrybucje pól potencjalnych | |
7.4. Gradienty pól potencjalnych | |
7.5. Nawigacja kamery w wirtualnym środowisku | |
7.6. Rozkłady pól potencjalnych zorientowane na zadania | |
7.7. Profilowanie metody wspomagania dynamiki nawigacji | |
7.8. Testy metody wspomagania dynamiki nawigacji | |
7.9. Dyskusja metody wspomagania dynamiki nawigacji | |
7.10. Podsumowanie | |
III. Wybrane zastosowania interakcji | |
8. Przykładowe zastosowania | |
8.1. Wirtualna galeria sztuki | |
8.2. System wizualizacji otoczenia dla osób niewidomych | |
8.3. Medyczny system wspomagania trepanopunkcji czaszki | |
8.4. System testowania użyteczności stron internetowych | |
Bibliografia | |
Spis rysunków | |
Spis tablic | |