Zarządzanie procesami realizacji projektów w sektorze ICT

-20%

Zarządzanie procesami realizacji projektów w sektorze ICT

4 oceny

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

23,9629,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

We współczesnej gospodarce wzrasta rola technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT). Niestety duża część przeprowadzonych wdrożeń rozwiązań ICT kończy się niepowodzeniem. Problem ten skłania do poszukiwania metod podnoszenia skuteczności i efektywności realizacji projektów ICT.
Zamierzeniem autorów książki jest przedstawienie szerokiego kontekstu realizacji projektów w przedsiębiorstwach sektora ICT nie tylko w obszarze działalności operacyjnej, lecz także w warstwie zarządzania strategicznego.

Praca ta jest odpowiedzią na pytanie, jak zarządzać przedsiębiorstwem, które ma skutecznie i efektywnie realizować projekty ICT (a nie jedynie jak realizować projekt).


Liczba stron334
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-17794-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

EBOOKI WYDAWCY

Spis treści

  Wprowadzenie    9
  CZĘŚĆ I. Podstawy teoretyczne zarządzania procesami realizacji projektów    15
  ROZDZIAŁ 1. Zarządzanie projektami    17
  1.1. Projekt    18
  1.2. Rodzaje projektów    27
  1.3. Miejsce i rola zarządzania projektami w przedsiębiorstwie    32
  ROZDZIAŁ 2. Zarządzanie procesami    39
  2.1. Proces    39
  2.2. Rodzaje procesów    46
  2.3. Miejsce i rola zarządzania procesami w przedsiębiorstwie    49
  ROZDZIAŁ 3. Zarządzanie procesami realizacji projektów    58
  3.1. Realizacja projektów w ujęciu procesowym    58
  3.1.1. Procesy rozpoczęcia    60
  3.1.2. Procesy planowania    60
  3.1.3. Procesy wykonawcze    61
  3.1.4. Procesy kontroli    62
  3.1.5. Procesy zakończenia    62
  3.2. Zarządzanie procesami realizacji projektów w przedsiębiorstwie    71
  3.3. Powodzenie zarządzania procesami realizacji projektów    73
  ROZDZIAŁ 4. Czynniki powodzenia zarządzania procesami realizacji projektów    75
  4.1. Podział czynników powodzenia zarządzania procesami realizacji projektów    75
  4.2. Czynniki związane z projektem    77
  4.3. Czynniki związane z zarządzaniem procesami w przedsiębiorstwie    82
  4.3.1. Czynniki związane z procesami zarządzania projektem    83
  4.3.2. Czynniki związane z osadzeniem procesów realizacji projektów w przedsiębiorstwie    84
  4.3.3. Czynniki związane ze „stanem” organizacji procesowej przedsiębiorstwa    85
  4.4. Czynniki związane z elementami przedsiębiorstwa    88
  4.5. Czynniki związane z otoczeniem przedsiębiorstwa    95
  CZĘŚĆ II. Sektor ICT    99
  ROZDZIAŁ 5. Charakterystyka sektora ICT    101
  5.1. Definicja sektora ICT    101
  5.2. Działalność przedsiębiorstw w sektorze ICT    106
  5.3. Sektor ICT w ujęciu makroekonomicznym    108
  5.3.1. Sytuacja gospodarcza w Polsce i na świecie w pierwszej dekadzie XXI w    108
  5.3.2. Sektor ICT na świecie    109
  5.3.3. Sektor ICT w Polsce    113
  5.4. Strategiczne znaczenie sektora ICT dla rozwoju gospodarki    117
  5.5. Wybrane elementy analizy sektorowej    120
  5.5.1. Siła oddziaływania dostawców i nabywców    120
  5.5.1.1. Charakterystyka dostawców i nabywców    120
  5.5.1.2. Specyfika relacji dostawca–przedsiębiorstwo ICT–klient    121
  5.5.1.3. Integracja pionowa i pozioma    122
  5.5.1.4. Koszt zmiany dostawcy    123
  5.5.1.5. Pozycja przetargowa przedsiębiorstw ICT    123
  5.5.2. Groźba pojawienia się nowych producentów oraz substytutów    125
  5.5.2.1. Rynek telekomunikacyjny    125
  5.5.2.2. Rynek IT    129
  5.5.2.3. Substytuty i nowe produkty w sektorze ICT    137
  5.5.3. Walka konkurencyjna wewnątrz sektora    138
  5.6. Projekty w sektorze ICT    142
  5.7. Kryzys realizacji projektów w sektorze ICT    146
  ROZDZIAŁ 6. Realizacja projektów w sektorze ICT    151
  6.1. Metodyka badań    152
  6.1.1. Cel badań    152
  6.1.2. Metoda i procedura badawcza    152
  6.1.3. Uzasadnienie wyboru zastosowanych metod, technik i narzędzi badawczych    154
  6.1.4. Konstrukcja kwestionariuszy    156
  6.1.5. Charakterystyka próby badawczej    157
  6.1.6. Zwrotność w badaniach    158
  6.1.7. Charakterystyka badanej zbiorowości    159
  6.2. Czynniki powodzenia zarządzania procesami realizacji projektów ICT w polskim sektorze ICT    162
  6.2.1. Czynniki związane z projektem ICT    163
  6.2.2. Czynniki związane z zarządzaniem procesami w przedsiębiorstwie ICT    167
  6.2.3. Czynniki związane z elementami przedsiębiorstwa ICT    170
  6.2.4. Czynniki związane z otoczeniem przedsiębiorstwa ICT    174
  6.3. Charakterystyka realizacji projektów w polskim sektorze ICT    179
  6.3.1. Wartość projektów ICT    179
  6.3.2. Udział realizacji projektów ICT w pracy projektowej    180
  6.3.3. Ocena częstotliwości występowania problemów w realizacji projektów ICT    182
  6.4. Ograniczenia realizacji projektów w polskim sektorze ICT    186
  6.4.1. Obszar procesów przedsiębiorstwa ICT    188
  6.4.1.1. Stopień wsparcia procesów przedsiębiorstwa dla realizacji projektów ICT    188
  6.4.1.2. Stopień wykorzystania procesów przedsiębiorstwa do realizacji projektów ICT    191
  6.4.1.3. Ograniczenia występujące w procesach przedsiębiorstwa wykorzystywanych do realizacji projektów ICT    192
  6.4.1.4. Elastyczność procesów    203
  6.4.1.5. Metody doskonalenia procesów    203
  6.4.1.6. Poziom dojrzałości procesowej organizacji    203
  6.4.1.7. Dostosowanie procesów do realizacji projektów ICT    205
  6.4.2. Obszar metodyk zarządzania projektem w przedsiębiorstwach ICT    206
  6.4.2.1. Stopień wykorzystania metodyk zarządzania projektami do realizacji projektów ICT    207
  6.4.2.2. Stopień wsparcia metodyk zarządzania projektem stosowanych w przedsiębiorstwach w celu realizacji projektów ICT    209
  6.4.2.3. Ograniczenia występujące w procesach zarządzania projektem wykorzystywanych do realizacji projektów ICT    211
  6.4.2.4. Poziom dojrzałości projektowej organizacji    215
  6.4.2.5. Dostosowanie metodyk zarządzania projektem do realizacji projektów ICT    217
  6.4.3. Obszar struktur organizacyjnych przedsiębiorstw ICT    218
  6.4.3.1. Stopień wsparcia struktur organizacyjnych stosowanych w przedsiębiorstwach w celu realizacji projektów ICT    219
  6.4.3.2. Ograniczenia w realizacji projektów ICT wynikające z przyjętych struktur organizacyjnych    223
  6.4.3.3. Dostosowanie struktur organizacyjnych do realizacji projektów ICT    224
  CZĘŚĆ III. Koncepcja zarządzania procesami realizacji projektów ICT    227
  ROZDZIAŁ 7. Wdrożenie koncepcji zarządzania procesami realizacji projektów ICT w przedsiębiorstwie    229
  7.1. Koncepcje realizacji projektów ICT w świetle różnych nurtów naukowych    229
  7.2. Postulaty do budowy koncepcji zarządzania procesami realizacji projektów ICT    233
  7.3. Podstawy do wdrożenia koncepcji zarządzania procesami realizacji projektów ICT w przedsiębiorstwie    240
  ROZDZIAŁ 8. Przykładowa koncepcja zarządzania procesami realizacji projektów ICT w przedsiębiorstwie    243
  8.1. Ogólne ujęcie koncepcji zarządzania procesami realizacji projektów ICT    243
  8.2. Obszar procesów    245
  8.2.1. Procesy pomocnicze    247
  8.2.1.1. Zarządzanie infrastrukturą firmy    247
  8.2.1.2. Zaopatrzenie    253
  8.2.1.3. Rozwój technologii    254
  8.2.1.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi    255
  8.2.2. Procesy podstawowe    257
  8.2.2.1. Logistyka wewnętrzna    257
  8.2.2.2. Logistyka zewnętrzna    258
  8.2.2.3. Serwis    258
  8.2.2.4. Marketing    259
  8.2.2.5. Sprzedaż    260
  8.3. Obszar metodyk zarządzania projektem w przedsiębiorstwie ICT    264
  8.3.1. Faza pozyskiwania    264
  8.3.2. Faza analizowania    269
  8.3.2.1. Formułowanie projektu    269
  8.3.2.2. Kwalifikacja projektów    270
  8.3.3. Faza organizowania    274
  8.3.3.1. Organizacja prac projektowych    275
  8.3.3.2. Organizacja środowiska projektowego    280
  8.3.4. Faza projektowania    288
  8.3.4.1. Studium wykonalności technicznej    290
  8.3.4.2. Studium wykonalności organizacyjnej    290
  8.3.4.3. Studium wykonalności finansowej    291
  8.3.5. Faza ofertowania    293
  8.3.5.1. Opracowanie oferty    293
  8.3.5.2. Negocjacje    294
  8.3.5.3. Opracowanie umowy    294
  8.3.6. Faza wdrożenia    296
  8.4. Obszar struktur organizacyjnych w przedsiębiorstwie ICT    299
  8.5. Zalety i ograniczenia proponowanej koncepcji    306
  Zakończenie    308
  Bibliografia    311
  Spis rysunków    325
  Spis tabel    327
  Słownik wybranych pojęć    330

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia