INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi, ibuk
Praktyczne wskazówki, jak nawiązać kontakt z uczniami i stworzyć dobry klimat do pracy.
Autor, doświadczony nauczyciel, wielokrotnie nagradzany za szkolenia z metod pracy z uczniami, objaśnia, jak zachować własny styl nauczania, stosując umiejętności i strategie chroniące godność zarówno nauczyciela, jak i ucznia. Bez względu na to, czy jesteś nauczycielem szkoły podstawowej, średniej czy pomaturalnej, znajdziesz tu wskazówki, które pomogą ci poprawić zachowanie uczniów i nawiązać z nimi pozytywne relacje.
Z książki dowiesz się:
- jak kształtować pożądane zachowania uczniów,
- jak się zachowywać, by stworzyć w klasie klimat współpracy i zaufania,
- jak motywować uczniów,
- jak być konsekwentnym wobec uczniów,
- jak radzić sobie w sytuacjach ekstremalnych,
- jak współpracować z rodzicami i innymi osobami zaangażowanymi w proces nauczania.
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 230 |
Kategoria | Teorie wychowania |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-19366-9 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Przedmowa VII | |
O autorze VIII | |
Podziękowania IX | |
Wstęp XI | |
Jak korzystać z tej książki XIV | |
Część I. Kontrolowanie zachowania uczniów w klasie | 1 |
Rozdział 1. Co musisz przemyśleć, zanim zaczniesz działać | 3 |
Rozdział 2. Kontrolowanie własnych zachowań: modelowanie umiejętności społecznych i emocjonalnych | 9 |
Rozdział 3. Wypracowanie i utrzymanie konsekwencji i stałości | 21 |
Rozdział 4. Rytuały, zasady i procedury dotyczące uczenia się | 39 |
Rozdział 5. Język, gra aktorska i wywieranie wpływu | 51 |
Rozdział 6. Motywowanie uczniów: znaczące pochwały i nagrody | 67 |
Rozdział 7. Pojednanie a kara: sztuka efektywnego stosowania kar | 79 |
Część II. Zaawansowane strategie kontrolowania zachowań | 91 |
Rozdział 8. Radzenie sobie z konfrontacją: strategia wygrana – wygrana | 93 |
Rozdział 9. Jak dotrzeć do uczniów – budowanie relacji | 101 |
Rozdział 10. Budowanie wzajemnego zaufania w kontaktach z jednostkami i grupami | 113 |
Rozdział 11. Zachowania skrajne i warunki wpływające na zmianę zachowania | 125 |
Część III. Współpraca z innymi | 151 |
Rozdział 12. Dlaczego, kiedy i jak szukać pomocy | 153 |
Rozdział 13. Współpraca w nauczaniu: wsparcie nauczyciela wspomagającego i innych osób | 161 |
Rozdział 14. Dbanie o wsparcie ze strony rodziców, mentorów i szerszej społeczności | 169 |
Część IV. Szczególne sytuacje | 181 |
Rozdział 15. Zastępstwo i nadzorowanie uczniów pod nieobecność nauczyciela | 183 |
Rozdział 16. Kontrolowanie zachowania uczniów na terenie całej placówki | 195 |
Posłowie | 210 |
Bibliografia | 212 |