Istota czytania

-30%

Istota czytania

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

17,36  24,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

17,3624,80

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Większość z nas zdaje sobie sprawę z tego, że czytanie to jedna z najważniejszych umiejętności, które człowiek powinien opanować w czasie swojego życia. Społeczeństwo amerykańskie uważa, że czytanie jest zajęciem zbyt trudnym, aby warto się było nim interesować. Nie inaczej jest w polskim społeczeństwie. Gwałtownie spada liczba osób czytających cokolwiek. Sondaże są wręcz zastraszające.
Świadomość tego, jak wielką rolę odgrywa umiejętność czytania we współczesnym świecie, powinna skłaniać wszystkich nauczycieli do zwracania uwagi na kształcenie umiejętności czytania, co ma zapobiec późniejszym trudnościom w jej opanowaniu.
W książce Autor opisuje rodzaje czytania, metody stosowane w początkowej nauce czytania (także te eksperymentalne). Czytelnik znajdzie tu również informacje na temat cech dobrego czytania, troszeczkę historii na temat elementarzy, z których uczyli się nasi przodkowie. Ważną problematykę poruszono w rozdziale na temat dziecięcych trudności w czytaniu.


Liczba stron224
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-768-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Część I
  Istota procesu czytania
  
  1. Znaczenie słowa „czytanie”
  2. Polskie elementarze do nauki czytania w latach 1550–1994
  3. Fizyczna, fizjologiczna i psychologiczna istota nauki czytania
  3.1. Analizator wzrokowy
  3.2. Analizator słuchowy
  3.3. Aparat rezonacyjno-artykulacyjny
  3.4. Zjawiska psychofizyczne
  4. Gotowość do nauki czytania
  5. Determinanty efektywnego czytania
  6. Higiena czytania
  6.1. Ławka szkolna
  6.2. Druk i papier
  6.3. Oświetlenie
  7. Rola umiejętności czytania
  
  Część II
  Metody nauki czytania
  
  1. Metody syntetyczne
  1.1. Metoda alfabetyczna
  1.2. Metoda fonetyczna
  1.2.1. Syntetyczna odmiana metody fonetycznej
  1.2.2. Analityczna odmiana metody fonetycznej
  1.3. Metoda sylabowa
  2. Metody analityczne
  2.1. Metoda wyrazowa
  2.2. Metoda zdaniowa
  2.3. Metoda globalna
  3. Metody analityczno-syntetyczne
  3.1. Metoda analityczno-syntetyczno-zgłoskowa
  3.2. Metoda analityczno-syntetyczno-wyrazowa
  3.2.1. Metoda analityczno-syntetyczno-wyrazowa o charakterze wizualnym
  3.2.2. Metoda analityczno-syntetyczno-wyrazowa o charakterze funkcjonalnym
  3.2.3. Metoda analityczno-syntetyczno-wyrazowa o charakterze fonetycznym
  3.3. Metoda analityczno-syntetyczno-zdaniowa
  
  Część III
  Eksperymentalne metody nauki czytania
  
  1. Metoda G. Domana
  2. Metoda I. Majchrzak
  3. Metoda barwno-dźwiękowa H. Metery
  4. Metoda fonetyczno-literowo-barwna B. Rocławskiego
  5. Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia