X

  Wstęp 5
  
  1. Gra jako element rzeczywistości kulturowej człowieka 13
  
  1.1. Definicja gry 15
  
  1.2. Podstawy i zastosowanie teorii gier 18
  
  1.2.1. Gry społeczne 19
  
  1.2.2. Teoria gier w naukach politycznych 21
  
  1.2.3. Gry organizacyjne 22
  
  2. Sens gry sportowej 23
  
  2.1. Podstawy ontologii gry. Gry performatywowe i kinetyczne 28
  
  2.2. Istota zespołowej gry sportowej 33
  
  2.3. Gry zespołowe -różnorodność funkcji 37
  
  3. Gry z piłką w kulturze człowieka 42
  
  3.1. Geneza gier zespołowych 44
  
  3.2. Próby teoretycznego uzasadnienia walorów gier z piłką 51
  
  3.3. Intelektualna refleksja nad znaczeniem gier z piłką w Polsce 54
  
  4. Gry sportowe w perspektywie aksjologii 58
  
  4.1. Wartości autoteliczne i instrumentalne 60
  
  4.1.1. Wartości instrumentalne - edukacyjne, poza edukacyjne 62
  
  4.2. Gra sportowa a sacrum 64
  
  4.2.1. Sacrum a sport 67
  
  4.2.2. Boisko sportowe - między sacrum a profanum 71
  
  4.3. Wartości olimpizmu a zespołowe gry sportowe 77
  
  4.3.1. Indywidualizm i zespołowość w tradycji greckiej agonistyki 80
  
  4.3.2. Filozofia olimpizmu a zespołowe gry sportowe 81
  
  4.4. Sporty boiska a socjalizacja jednostki 86
  
  4.4.1. Wartości społeczne 90
  
  4.5. Gry sportowe w kategoriach etyki 92
  
  4.5.1. Etyka współpracy 95
  
  4.5.2. Odpowiedzialność jako kategoria onto-etyczna 97
  
  4.5.2.1. Rzeczywistość boiska a odpowiedzialność 98
  
  4.6. Wartości estetyczne - piękno widowiska 104
  
  4.6.1. Obyczajowość widowiska 106
  
  4.6.2. Afiliacja i konsolidacja widowni 109
  
  4.6.3. Piękno widowiska - piękno gry 112
  
  4.7. Antywartości 115
  
  4.7.1. Zjawisko agresji 117
  
  4.7.2. Agresja w realiach gry sportowej 120
  
  5. Filozoficzne podstawy zjawiska walki 127
  
  5.1. Walka z innymi 129
  
  5.2. Walka w sytuacjach trudnych 134
  
  6. Walka sportowa i jej determinanty prakseologiczne 136
  
  6.1. Walka jako działanie 141
  
  6.2. Walka sportowa jako efekt sprawstwa zbiorowego 146
  
  6.3. Między specjalizacją a uniwersalizmem działania 149
  
  6.4. Walka jako swoista szkoła mistrzostwa 151
  
  6.5. Strategia walki sportowej - atak i obrona 157
  
  6.6. Podmiot walczący 158
  
  7. W poszukiwaniu istoty zespołu sportowego 163
  
  7.1. Mechanizm powstawania grupy 164
  
  7.1.1. Zespół sportowy jako grupa społeczna 166
  
  7.1.2. Podstawowe cechy grupy sportowej (zespołu) 168
  
  7.2. Zespół sportowy jako byt społeczny 171
  
  7.2.1. Zespół sportowy jako system 172
  
  7.2.2. Rola warstwy podłoża 173
  
  7.2.3. Warstwa społeczna - synergia jako efekt relacji 174
  
  7.3. Spójność grupy jako fenomen zespołowych gier sportowych 178
  
  7.3.1. Wielkość grupy a spójność 179
  
  7.3.2. Spójność grupy a osiągnięcia 181
  
  7.3.3. Deindywidualizacja - syndrom myślenia grupowego 182
  
  7.4. Między indywidualizmem a zespołowością 183
  
  7.4.1. Więzi libidinalne i identyfikacje 186
  
  7.4.2. Jednostka a zespół 188
  
  Zakończenie 192
  
  Bibliografia 197
  
  Summary 213
Istota i wartości zespołowych gier sportowych

SZCZEGÓŁY WYDANIA

Spis treści

Liczba stron

213

Kategoria

Sport

Wydawca

AWF Kraków

ISBN-13

978-83-891-2178-3

Numer wydania

1

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe

Gry społeczne, Gry zespołowe

Akceptowalne sposoby płatności

Przelew elektroniczny, płatny SMS

Ograniczenia sprzedaży

Uwaga! Brak możliwości zakupu z krajów Unii Europejskiej innych niż Polska.

Informacja o sprzedawcy

Ravelo Sp. z o.o.

AWF Kraków , 2008
0.0 / 5 ( głosów)

Przepraszamy, z powodów technicznych pozycja chwilowo niedostępna.

Opis

Próby stworzenia teorii zespołowych gier sportowych obserwuje się w Polsce od wielu lat. Gry sportowe stanowią przedmiot badań teorii sportu, która zajmuje się „uogólnianiem doświadczeń praktycznych, formułowaniem praw rządzących tymi zjawiskami, kierowaniem praktyką sportową oraz wyznaczaniem kierunków rozwoju sportu”2. Do sfery tej zalicza się więc teorię treningu, selekcji, odnowy biologicznej i psychologicznej, psychicznego przygotowania zawodników, szkolenie sportowe dzieci i młodzieży.
Teoria sportu utożsamiana jest też z teorią szkolenia sportowego. Konstruuje modele szkolenia sportowego, pozwalające na prognozowanie wyników w poszczególnych dyscyplinach sportu, przebieg indywidualnych karier oraz określenie możliwie najlepszych warunków do osiągnięcia mistrzostwa sportowego


Inne ebooki wydawcy Bestsellery w kategorii

Oceny użytkowników

Średnia ocena: ( )
0
0
0
0
0
Oceń:  
Opinie użytkowników
Bądź pierwszy!