OD REDAKCJI
JAK KSZTAŁCIĆ SOCJOLOGÓW?
Niniejszy zeszyt Przeglądu Socjologicznego jest poświęcony problemom
dydaktycznym. Jakkolwiek dydaktyka dominuje w codziennej działalności nauczycieli
akademickich, rzadko jest przedmiotem debaty ponadlokalnej (czyli
dotyczącej bieżących spraw organizacyjnych), analizującej sens i charakter studiów
socjologicznych. Jesteśmy w trakcie przemian szkolnictwa wyższego ze
względu na nowe Ustawy oraz wdrażanie doświadczeń i ustaleń Unii Europejskiej
(proces boloński, krajowe ramy kwalifikacyjne). Przemiany te są odpowiedzią
na wyzwania współczesności. Są też przedmiotem dyskusji w środowisku
socjologów, w ramach Konferencji Instytutów Socjologii, na konferencjach
(m.in. w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej – listopad 2010) i na Zjeździe
w Krakowie (wrzesień-2010). Takie właśnie są źródła prezentowanych tekstów.


Rok wydania2011
Liczba stron160
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaŁódzkie Towarzystwo Naukowe
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  SPIS TREŚCI
  Od redakcji .................................................................................................................................    7
  ARTYKUŁY
  Krystyna Szafraniec – Jak i po co kształcimy socjologów? .................................................    9
  Mieczysław W. S o c h a – Proces Boloński: perspektywa jakości kształcenia ........................    39
  * * *
  Anna J a w o r, Jerzy S z c z u p a c z y ń s k i – Efekty kształcenia jako centralna
  idea Krajowych Ram Kwalifikacji .....................................................................................    67
  Jacek N o w a k – Kształcenie socjologów w kontekście Krajowych Ram Kwalifikacji ..........    87
  * * *
  Mariola F l i s – O filozofii Krajowych Ram Kwalifikacji .......................................................    107
  Anna B u c h n e r - J e z i o r s k a – Krajowe Ramy Kwalifikacji dla szkolnictwa
  wyższego: rewolucja czy face-lifting programów studiów?! .............................................    117
  * * *
  Piotr W i e n c h – E-learning w socjologii ................................................................................    129
  RECENZJE
  „Proces Boloński – ideologia i praktyka edukacyjna”, pod redakcją
  Anny Buchner-Jeziorskiej, Agnieszki Dziedziczak-Foltyn – rec. Teresa Bauman ............    143
  „Transformacje uniwersytetu. Zmiany instytucjonalne i ewolucje polityki edukacyjnej
  w Europie” Marek Kwiek – rec. Izabela Grabowska-Lusińska .........................................    149
  „Uniwersytet w perspektywie społeczeństwa wiedzy. Nauka i edukacja w uniwersytecie
  XXI wieku” Kazimierz Denek – rec. Agnieszka Dziedziczak-Foltyn ...............................    153
  KRONIKA
  Konferencja Instytutów Socjologii ............................................................................................    159
  
  LIST OF CONTENTS
  ARTICLES
  Krystyna S z a f r a n i e c – How are we teaching sociologists and what for? ................    38
  Mieczysław W. S o c h a – The Bologna Process. Higher Education Quality Perspective ......    64
  * * *
  Anna J a w o r, Jerzy S z c z u p a c z y ń s k i – Learning outcomes as the central idea
  of the National Qualifications Framework .........................................................................    86
  Jacek N o w a k – Education of sociologists in the context of the National Qualifications
  Framework ..........................................................................................................................    106
  * * *
  Mariola F l i s – On the Philosophy Underlying the National Qualifications Framework .......    115
  Anna B u c h n e r - J e z i o r s k a – National Qualifications Framework for tertiary
  education: a revolution or face-lifting of curriculum development?! ................................    127
  * * *
  Piotr W i e n c h – E-learning in sociology ................................................................................    142
RozwińZwiń