INNE EBOOKI AUTORA
Praca zbiorowa
Redakcja:
Zbigniew Bokszański, Marek Czyżewski, Kaja Kaźmierska, Jolanta Kulpińska, Krystyna Lutyńska, Paweł Starosta, Wielisława Warzywoda-Kruszyńska
Wydawca:
Format:
ibuk
OD REDAKCJI
JAK KSZTAŁCIĆ SOCJOLOGÓW?
Niniejszy zeszyt Przeglądu Socjologicznego jest poświęcony problemom
dydaktycznym. Jakkolwiek dydaktyka dominuje w codziennej działalności nauczycieli
akademickich, rzadko jest przedmiotem debaty ponadlokalnej (czyli
dotyczącej bieżących spraw organizacyjnych), analizującej sens i charakter studiów
socjologicznych. Jesteśmy w trakcie przemian szkolnictwa wyższego ze
względu na nowe Ustawy oraz wdrażanie doświadczeń i ustaleń Unii Europejskiej
(proces boloński, krajowe ramy kwalifikacyjne). Przemiany te są odpowiedzią
na wyzwania współczesności. Są też przedmiotem dyskusji w środowisku
socjologów, w ramach Konferencji Instytutów Socjologii, na konferencjach
(m.in. w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej – listopad 2010) i na Zjeździe
w Krakowie (wrzesień-2010). Takie właśnie są źródła prezentowanych tekstów.
Rok wydania | 2011 |
---|---|
Liczba stron | 160 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Łódzkie Towarzystwo Naukowe |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
SPIS TREŚCI | |
Od redakcji ................................................................................................................................. | 7 |
ARTYKUŁY | |
Krystyna Szafraniec – Jak i po co kształcimy socjologów? ................................................. | 9 |
Mieczysław W. S o c h a – Proces Boloński: perspektywa jakości kształcenia ........................ | 39 |
* * * | |
Anna J a w o r, Jerzy S z c z u p a c z y ń s k i – Efekty kształcenia jako centralna | |
idea Krajowych Ram Kwalifikacji ..................................................................................... | 67 |
Jacek N o w a k – Kształcenie socjologów w kontekście Krajowych Ram Kwalifikacji .......... | 87 |
* * * | |
Mariola F l i s – O filozofii Krajowych Ram Kwalifikacji ....................................................... | 107 |
Anna B u c h n e r - J e z i o r s k a – Krajowe Ramy Kwalifikacji dla szkolnictwa | |
wyższego: rewolucja czy face-lifting programów studiów?! ............................................. | 117 |
* * * | |
Piotr W i e n c h – E-learning w socjologii ................................................................................ | 129 |
RECENZJE | |
„Proces Boloński – ideologia i praktyka edukacyjna”, pod redakcją | |
Anny Buchner-Jeziorskiej, Agnieszki Dziedziczak-Foltyn – rec. Teresa Bauman ............ | 143 |
„Transformacje uniwersytetu. Zmiany instytucjonalne i ewolucje polityki edukacyjnej | |
w Europie” Marek Kwiek – rec. Izabela Grabowska-Lusińska ......................................... | 149 |
„Uniwersytet w perspektywie społeczeństwa wiedzy. Nauka i edukacja w uniwersytecie | |
XXI wieku” Kazimierz Denek – rec. Agnieszka Dziedziczak-Foltyn ............................... | 153 |
KRONIKA | |
Konferencja Instytutów Socjologii ............................................................................................ | 159 |
LIST OF CONTENTS | |
ARTICLES | |
Krystyna S z a f r a n i e c – How are we teaching sociologists and what for? ................ | 38 |
Mieczysław W. S o c h a – The Bologna Process. Higher Education Quality Perspective ...... | 64 |
* * * | |
Anna J a w o r, Jerzy S z c z u p a c z y ń s k i – Learning outcomes as the central idea | |
of the National Qualifications Framework ......................................................................... | 86 |
Jacek N o w a k – Education of sociologists in the context of the National Qualifications | |
Framework .......................................................................................................................... | 106 |
* * * | |
Mariola F l i s – On the Philosophy Underlying the National Qualifications Framework ....... | 115 |
Anna B u c h n e r - J e z i o r s k a – National Qualifications Framework for tertiary | |
education: a revolution or face-lifting of curriculum development?! ................................ | 127 |
* * * | |
Piotr W i e n c h – E-learning in sociology ................................................................................ | 142 |