eleWator 2 (2/2012) - Jan Drzeżdżon

eleWator 2 (2/2012) - Jan Drzeżdżon

1 ocena

Praca zbiorowa

Wydawca:

Forma

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

15,00

cena zawiera podatek VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

"eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literaturze i jej najwybitniejszych twórcach, a także eseje, felietony i recenzje. Kwartalnik jest miejscem dyskusji, polemik i platformą ożywczej wymiany poglądów. Dzięki stałym współpracownikom z Berlina, Dublina, Kijowa, Kopenhagi, Londynu, Paryża i Nowego Jorku, "eleWator" ma charakter globalny, a także interdyscyplinarny. Wiele uwagi poświęca bowiem najnowszym światowym działaniom artystycznym omawianym w działach filmu, muzyki, sztuk plastycznych i architektury oraz teatru. Kwartalnik, którego wydawcą jest Fundacja Literatury imienia Henryka Berezy jest pismem szczególnym, bowiem punktem odniesienia do wszystkich decyzji formalnych, redakcyjnych i konceptualnych, jest dziedzictwo Autora „Prozaicznych początków”.


Liczba stron216
WydawcaForma
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

EBOOKI WYDAWCY

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Jan Drzeżdżon:
  Janusz Drzewucki, Elegia dla Jana Drzeżdżona
  Krystyna Lewna, Jan Drzeżdżon – knop z Domatowa
  Roman Jan Drzeżdżon, Janów dwóch
  Jan Drzeżdżon, Ze zbioru nieznanych baśni: Misterium miłości, Łzy Króla Życia,Ogród kwiatów
  Karol Maliszewski, Sublimując rzeczywistość w apokryf czyli piętno Drzeżdżona
  Andrzej Turczyński, Apokalipsa wg Jana Drzeżdżona
  Maria Jentys-Borelowska, Duch światła. O polskojęzycznej prozie Jana Drzeżdżona
  Jan Drzeżdżon, Pergamonia (fragment)
  Z listów do Jana Drzeżdżona (Jarosław Iwaszkiewicz, Jan Parandowski, Donat Kirsch, Henryk Bereza)
  Lech M. Jakób, Dlaczego Drzeżdżon?
  Jan Drzeżdżon, Ulotna kruchość literatury (moje credo pisarskie)
  Paweł Orzeł, Nieznany świat scenariuszy filmowych Jana Drzeżdżona
  
  poezja:
  Grzegorz Wróblewski, Ptaki i delfiny, Kamienie
  Kamil Sipowicz, Choroby Kartezjańskie, Makówka
  
  proza:
  Andrij Lubka, Killer
  
  poezja:
  Maciej Melecki, Kolejna fałda, Maź, Przebiegi bez dat
  Łeś Bełej, mokry palimpsest, kobieta Edgara Poe, pies
  
  dziennik:
  Henryk Waniek, Notatnik i modlitewnik drogowy (fragmenty)
  
  teatr:
  Krzysztof Ćwikliński, Willi Blum
  
  z Paryża:
  Andrzej Wasilewski, Świat jest cierpieniem. Poezja Houellebecqa
  
  z Londynu:
  Noil Branc, Nieistotna żółta sprawa
  
  sztuki plastyczne i architektura:
  Arkadiusz Polewka, 24/50, czcionka na papierze
  Tadeusz Szklarski, Sławomir Wunsch, Hologram miasta
  Cezary Sikorski, Świat według Brunona Schulza
  
  krytyka literacka:
  Wanda Skalska, Z niebiańskich manowców (Jan Drzeżdżon, Łąka wiecznego istnienia. Wybór wierszy z lat 1973-1990)
  Monika Glosowitz, Metanoja, paranoja (Kamila Pawluś, Klaustrofobia na wynos)
  Edyta Antoniak-Kiedos, Zobaczyć słowami (Maciej Melecki, Szereg zerwań)
  Jacek Sojan, Gra w Królewicza. Filozofie tańca z Kopciuszkiem (Bogdan Zdanowicz, Przebieranka)
  Piotr W. Lorkowski, Szczęśliwy powrót (Krzysztof Niewrzęda, Popiół)
  Wiktoria Klera, W płynie (Marcin Baran, Niemal całkowita utrata płynności)
  Daria Dziedzic, Barwne opowieści. Kilka słów o poezji Marzeny Orczyk-Wiczkowskiej (Marzena Orczyk-Wiczkowska, Grypsy z Panoptikonu)
  Krzysztof Szymoniak, Światy równoległe (Karol Samsel, Krzysztof Schodowski, AltissimumAbiectum)
  Laura Reszke, Sens życia. O poezji Beaty Patrycji Klary (Beata Patrycja Klary, De-klaracje)
  Konrad Liskowacki, Gulasz z Polaka (Krzysztof Varga, Trociny)
  Rafał Derda, W każdym levelu nowa piramida (Łukasz Drobnik, Nocturine. Cunninghamella)
  Konrad Wojtyła, Synu, wyluzuj! (Susan Sontag, Odrodzona. Dzienniki, tom 1. 1947-1963)
  Paweł Orzeł, Nieustannie na linii ognia (Pier Paolo Pasolini, Po ludobójstwie. Eseje o języku, polityce i kinie)
  Arkadiusz Siedlecki, Poczytaj mi, kotku! (A.J. Gabryel, Facet na telefon)
  
  muzyka:
  Tie Break. Z zespołem rozmawia Monika Petryczko
  Tadeusz Hnat, Meduza Szalona, Szalonka (Witold Szalonek, Medusa)
  Monika Petryczko, Hidden Orchestra za pomocą sobie tylko znanej wrażliwości sprawiła tą płytą świat (Hidden Orchestra, Archipelago)
  
  stałe felietony:
  „nie w rzędzie” – Krzysztof Niewrzęda
  „poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, Żyć, obserwować, przemijać i wszystko to spisać. Tomasz Piekło i Paweł Łęczuk
  „w swoim tempie” – Krzysztof Hoffmann, 2.0
  „dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Talenty w twarzach Króla
  „wściekłe sumienie” – Anatol Ulman, Larum łkają
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia