INNE EBOOKI AUTORA
Praca zbiorowa
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
"eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literaturze i jej najwybitniejszych twórcach, a także eseje, felietony i recenzje. Kwartalnik jest miejscem dyskusji, polemik i platformą ożywczej wymiany poglądów. Dzięki stałym współpracownikom z Berlina, Dublina, Kijowa, Kopenhagi, Londynu, Paryża i Nowego Jorku, "eleWator" ma charakter globalny, a także interdyscyplinarny. Wiele uwagi poświęca bowiem najnowszym światowym działaniom artystycznym omawianym w działach filmu, muzyki, sztuk plastycznych i architektury oraz teatru. Kwartalnik, którego wydawcą jest Fundacja Literatury imienia Henryka Berezy jest pismem szczególnym, bowiem punktem odniesienia do wszystkich decyzji formalnych, redakcyjnych i konceptualnych, jest dziedzictwo Autora „Prozaicznych początków”.
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 216 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Forma |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Jan Drzeżdżon: | |
Janusz Drzewucki, Elegia dla Jana Drzeżdżona | |
Krystyna Lewna, Jan Drzeżdżon – knop z Domatowa | |
Roman Jan Drzeżdżon, Janów dwóch | |
Jan Drzeżdżon, Ze zbioru nieznanych baśni: Misterium miłości, Łzy Króla Życia,Ogród kwiatów | |
Karol Maliszewski, Sublimując rzeczywistość w apokryf czyli piętno Drzeżdżona | |
Andrzej Turczyński, Apokalipsa wg Jana Drzeżdżona | |
Maria Jentys-Borelowska, Duch światła. O polskojęzycznej prozie Jana Drzeżdżona | |
Jan Drzeżdżon, Pergamonia (fragment) | |
Z listów do Jana Drzeżdżona (Jarosław Iwaszkiewicz, Jan Parandowski, Donat Kirsch, Henryk Bereza) | |
Lech M. Jakób, Dlaczego Drzeżdżon? | |
Jan Drzeżdżon, Ulotna kruchość literatury (moje credo pisarskie) | |
Paweł Orzeł, Nieznany świat scenariuszy filmowych Jana Drzeżdżona | |
poezja: | |
Grzegorz Wróblewski, Ptaki i delfiny, Kamienie | |
Kamil Sipowicz, Choroby Kartezjańskie, Makówka | |
proza: | |
Andrij Lubka, Killer | |
poezja: | |
Maciej Melecki, Kolejna fałda, Maź, Przebiegi bez dat | |
Łeś Bełej, mokry palimpsest, kobieta Edgara Poe, pies | |
dziennik: | |
Henryk Waniek, Notatnik i modlitewnik drogowy (fragmenty) | |
teatr: | |
Krzysztof Ćwikliński, Willi Blum | |
z Paryża: | |
Andrzej Wasilewski, Świat jest cierpieniem. Poezja Houellebecqa | |
z Londynu: | |
Noil Branc, Nieistotna żółta sprawa | |
sztuki plastyczne i architektura: | |
Arkadiusz Polewka, 24/50, czcionka na papierze | |
Tadeusz Szklarski, Sławomir Wunsch, Hologram miasta | |
Cezary Sikorski, Świat według Brunona Schulza | |
krytyka literacka: | |
Wanda Skalska, Z niebiańskich manowców (Jan Drzeżdżon, Łąka wiecznego istnienia. Wybór wierszy z lat 1973-1990) | |
Monika Glosowitz, Metanoja, paranoja (Kamila Pawluś, Klaustrofobia na wynos) | |
Edyta Antoniak-Kiedos, Zobaczyć słowami (Maciej Melecki, Szereg zerwań) | |
Jacek Sojan, Gra w Królewicza. Filozofie tańca z Kopciuszkiem (Bogdan Zdanowicz, Przebieranka) | |
Piotr W. Lorkowski, Szczęśliwy powrót (Krzysztof Niewrzęda, Popiół) | |
Wiktoria Klera, W płynie (Marcin Baran, Niemal całkowita utrata płynności) | |
Daria Dziedzic, Barwne opowieści. Kilka słów o poezji Marzeny Orczyk-Wiczkowskiej (Marzena Orczyk-Wiczkowska, Grypsy z Panoptikonu) | |
Krzysztof Szymoniak, Światy równoległe (Karol Samsel, Krzysztof Schodowski, AltissimumAbiectum) | |
Laura Reszke, Sens życia. O poezji Beaty Patrycji Klary (Beata Patrycja Klary, De-klaracje) | |
Konrad Liskowacki, Gulasz z Polaka (Krzysztof Varga, Trociny) | |
Rafał Derda, W każdym levelu nowa piramida (Łukasz Drobnik, Nocturine. Cunninghamella) | |
Konrad Wojtyła, Synu, wyluzuj! (Susan Sontag, Odrodzona. Dzienniki, tom 1. 1947-1963) | |
Paweł Orzeł, Nieustannie na linii ognia (Pier Paolo Pasolini, Po ludobójstwie. Eseje o języku, polityce i kinie) | |
Arkadiusz Siedlecki, Poczytaj mi, kotku! (A.J. Gabryel, Facet na telefon) | |
muzyka: | |
Tie Break. Z zespołem rozmawia Monika Petryczko | |
Tadeusz Hnat, Meduza Szalona, Szalonka (Witold Szalonek, Medusa) | |
Monika Petryczko, Hidden Orchestra za pomocą sobie tylko znanej wrażliwości sprawiła tą płytą świat (Hidden Orchestra, Archipelago) | |
stałe felietony: | |
„nie w rzędzie” – Krzysztof Niewrzęda | |
„poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, Żyć, obserwować, przemijać i wszystko to spisać. Tomasz Piekło i Paweł Łęczuk | |
„w swoim tempie” – Krzysztof Hoffmann, 2.0 | |
„dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Talenty w twarzach Króla | |
„wściekłe sumienie” – Anatol Ulman, Larum łkają | |