Uwarunkowania komunikacji na międzynarodowym rynku uzbrojenia i sprzętu wojskowego

Uwarunkowania komunikacji na międzynarodowym rynku uzbrojenia i sprzętu wojskowego

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Rozpoznanie mechanizmów funkcjonowania międzynarodowego rynku uzbrojenia i sprzętu wojskowego, wskazane we wstępie jako cel pracy, nie było łatwe ze względu na specyfikę tej dziedziny handlu światowego. Powstała jednak książka jedyna w swoim rodzaju, bogata zarówno w treści, jak i ilustracje. Powinna zaciekawić nie tylko badaczy problematyki rynku, lecz także kolekcjonerów konkretnych typów broni.


Rok wydania2013
Liczba stron360
KategoriaGospodarka światowa
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-332-8
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp.    11
  Wykaz skrótów    19
  
  1. Komunikacja na międzynarodowym rynku instytucjonalnym – aspekty teoretyczne    25
  
  1.1. Rola marketingu międzynarodowego    25
  1.1.1. Istota i zakres marketingu międzynarodowego    25
  1.1.2. Koncepcje marketingu międzynarodowego    28
  1.2. Marketing na rynku instytucjonalnym    32
  1.2.1. Definicje i zakres marketingu na rynku instytucjonalnym    33
  1.2.2. Rynek rządowy i jego specyfika    39
  1.3. Komunikacja w działaniach na rynkach zagranicznych    42
  1.3.1. Standaryzacja i adaptacja komunikacji rynkowej    46
  1.3.2. Strategie międzynarodowej komunikacji rynkowej    49
  1.4. Komunikacja na rynku instytucjonalnym    52
  1.4.1. Narzędzia komunikacji na rynku instytucjonalnym    53
  1.4.1.1. Sprzedaż osobista    56
  1.4.1.2. Reklama    58
  1.4.1.3. Promocja sprzedaży    60
  1.4.1.4. Public relations    62
  1.4.2. Komunikacja rynkowa a kreowanie relacji    65
  
  2. Przemysł zbrojeniowy we współczesnej gospodarce światowej    70
  
  2.1. Problemy bezpieczeństwa militarnego oraz polityki obronnej    70
  2.2. Wydatki na cele militarne    72
  2.2.1. Globalne i regionalne wydatki wojskowe    78
  2.2.2. Wydatki wojskowe na poziomie krajów    81
  2.3. Przemysł zbrojeniowy czy przemysłowy potencjał obronny?    83
  2.4. Miejsce przemysłu obronnego w gospodarce    89
  2.4.1. Przemysł obronny jako stymulator rozwoju gospodarczego w świetle badań Emile’a Benoit    89
  2.4.2. Przemysł zbrojeniowy po zakończeniu zimnej wojny    91
  2.4.3. Poszukiwanie nowego podejścia – zmiana relacji w „żelaznym trójkącie”95
  2.4.3.1. Inteligentny zakup    96
  2.4.3.2. Partnerstwo publiczno-prywatne    97
  2.4.3.3. Partnerstwo technologiczne    101
  2.5. Internacjonalizacja i globalizacja przemysłu zbrojeniowego na przełomieXX i XXI wieku    104
  2.5.1. Proces umiędzynarodowienia przemysłu zbrojeniowego    105
  2.5.2. Prywatyzacja przemysłu zbrojeniowego    108
  2.5.3. Konsolidacja przemysłu zbrojeniowego    110
  2.5.4. Globalizacja przemysłu zbrojeniowego na początku XXI wieku    114
  
  3. Międzynarodowy rynek uzbrojenia    120
  
  3.1. Charakterystyka rynku uzbrojenia i sprzętu wojskowego    120
  3.2. Uczestnicy rynku uzbrojenia    123
  3.2.1. Producenci    123
  3.2.2. Pośrednicy    124
  3.2.3. Odbiorcy    125
  3.2.4. Kontrolerzy    127
  3.2.5. Podmioty wspierające    127
  3.3. Segmentacja międzynarodowego rynku uzbrojenia    129
  3.3.1. Produkty oferowane na rynku uzbrojenia i sprzętu wojskowego    131
  3.3.2. Usługi i oprogramowanie.    136
  3.4. Rodzaje dostaw na międzynarodowym rynku broni.    138
  3.4.1. Sprzedaż    140
  3.4.2. Darowizna.    143
  3.4.3. Leasing i dzierżawa    145
  3.4.4. Kooperacja przemysłowa    147
  3.4.4.1. Alianse strategiczne    148
  3.4.4.2. Joint venture    149
  3.4.4.3. Porozumienia zespołowe     150
  3.4.4.4. Licencjonowanie    151
  3.4.4.5. Kontrakty na poddostawy     153
  3.4.4.6. Motywy podejmowania kooperacji przemysłowej    154
  3.5. Zjawisko międzynarodowego transferu uzbrojenia    159
  3.5.1. Problem rejestracji i pomiaru w handlu uzbrojeniem i sprzętem wojskowym    160
  3.5.2. Eksport i import uzbrojenia na początku XXI wieku    165
  3.5.3. Problem dostaw uzbrojenia w rejony niestabilne i objęte konfliktami zbrojnymi    170
  3.6. Transparentność na międzynarodowym rynku uzbrojenia    175
  3.6.1. Problem transparentności w biznesie międzynarodowym    175
  3.6.2. Obszary transparentności w handlu bronią    176
  3.7. Kontrola zbrojeń i handlu uzbrojeniem    181
  3.7.1. Broń masowego rażenia    181
  3.7.2. Broń konwencjonalna    185
  3.7.3. Międzynarodowy traktat Arms Trade Treaty    189
  3.7.4. Zagrożenia związane ze zbrojeniami w kosmosie    190
  
  4. Uwarunkowania działań na międzynarodowym rynku broni    194
  
  4.1. Rola i znaczenie otoczenia międzynarodowego    194
  4.2. Międzynarodowe otoczenie rynkowe    195
  4.3. Elementy zagranicznego otoczenia zewnętrznego    197
  4.4. Charakterystyka uwarunkowań na międzynarodowym rynku uzbrojenia i sprzętu wojskowego    198
  4.4.1. Uwarunkowania polityczno-prawne    198
  4.4.2. Otoczenie technologiczne    205
  4.4.3. Uwarunkowania militarne    214
  4.4.4. Znaczenie otoczenia ekonomicznego    216
  4.4.5. Uwarunkowania naturalne    219
  4.4.6. Wpływ czynników społeczno-kulturowych na handel bronią    221
  
  5. Wykorzystanie instrumentów komunikacji na międzynarodowym rynku uzbrojenia i sprzętu wojskowego    227
  
  5.1. Istota promotion-mix na rynku uzbrojenia i sprzętu wojskowego    227
  5.2. Sprzedaż osobista    229
  5.2.1. Kontakty handlowe    230
  5.2.1.1. Kształtowanie relacji partnerskich na rynku zbrojeniowym    231
  5.2.1.2. Znaczenie centrum sprzedaży    233
  5.2.2. Misje i prezentacje handlowe    235
  5.3. Wykorzystanie reklamy na rynku uzbrojenia i sprzętu wojskowego..    236
  5.3.1. Media wykorzystywane w reklamach uzbrojenia i sprzętu wojskowego    238
  5.3.1.1. Reklama drukowana (prasowa)    238
  5.3.1.2. Reklama w radio i telewizji    240
  5.3.1.3. Reklama elektroniczna    240
  5.3.1.4. Reklama zewnętrzna    240
  5.3.1.5. Reklama wystawiennicza    242
  5.3.1.6. Reklam upominkowa.    243
  5.3.2. Styl reklamy wyrobów militarnych    245
  5.3.3. Współpraca z agencjami reklamowymi i public relations    253
  5.4. Public relations    256
  5.4.1. Relacje z mediami i publicity    256
  5.4.2. Lobbing    259
  5.4.3. Sponsoring    264
  5.4.4. Konferencje i seminaria    267
  5.4.5. Relacje z interesariuszami    268
  5.4.6. Wydarzenia specjalne – ,,ewenty” (events)    269
  5.4.7. Reagowanie na zjawiska kryzysowe na rynku zbrojeniowym    270
  5.5. Promocja sprzedaży    272
  5.5.1. Polityka rabatowa oraz kredyty    272
  5.5.2. Prezentacje specjalne (testy)    275
  5.5.3. Transakcje wiązane na rynku zbrojeniowym    276
  5.6. Targi i wystawy jako instrument promocji handlu bronią    279
  5.6.1. Charakterystyka targów i wystaw na międzynarodowym rynku uzbrojenia    280
  5.6.2. Kontrowersje związane z targami i wystawami militarnymi    283
  5.6.3. Targi i wystawy uzbrojenia – perspektywy    285
  5.7. Programy offsetowe jako przykład transakcji wiązanych    286
  5.7.1. Istota i rodzaje offsetu    287
  5.7.2. Znaczenie transakcji offsetowych    288
  5.7.3. Kontrowersje związane z transakcjami offsetowymi i ich przyszłość    290
  5.7.4. Polskie doświadczenia w zakresie transakcji offsetowych    292
  5.8. Instytucjonalne wsparcie promocji eksportu uzbrojenia    297
  5.9. Wykorzystanie i skuteczność instrumentów komunikacji rynkowej w świetle badań podmiotów polskiego przemysłu zbrojeniowego    306
  
  Podsumowanie    311
  Załączniki    317
  Literatura    330
  Spis ilustracji    344
  Spis rysunków    344
  Spis tabel    344
  Summary    346
RozwińZwiń