Instytucje otoczenia biznesu. Wybrane aspekty

Instytucje otoczenia biznesu. Wybrane aspekty

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Procesy zachodzące we współczesnej gospodarce powodują zwiększenie znaczenia otoczenia biznesu oraz jego wpływu na działania przedsiębiorstw. Monografia ma na celu przedstawienie ewolucji otoczenia biznesu oraz jego wpływu na działania gospodarcze z perspektywy instytucjonalnej. Uwzględniono odziaływanie instytucji zarówno formalnych, jak i nieformalnych, jako osadzonych i ukształtowanych w danej kulturze.


Rok wydania2021
Liczba stron130
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-869-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział 1. Otoczenie biznesu i otoczenie instytucjonalne (Marcin Brol, Przemysław Skulski) 11
    1.1. Wprowadzenie    11
    1.2. Charakterystyka otoczenia biznesu    12
    1.3. Metody analizy otoczenia biznesu    14
    1.4. Instytucjonalne otoczenie biznesu    15
    1.5. Podsumowanie    18
  Literatura    19
  Rozdział 2. Instytucjonalne otoczenie biznesu w perspektywie historyczno-teoretycznej (Bartosz Scheuer) 21
    2.1. Wprowadzenie    21
    2.2. Otoczenie biznesu w epoce merkantylizmu    22
    2.3. Otoczenie biznesu w koncepcjach liberalnych i ekonomii klasycznej    23
    2.4. Otoczenie biznesu po Wielkim Kryzysie. Powstanie makroekonomii    26
    2.5. Zmiany w otoczeniu biznesu po upadku konsensusu keynesowskiego    30
    2.6. Otoczenie biznesu na początku XXI wieku    31
    2.7. Podsumowanie    33
  Literatura.    34
  Rozdział 3. Podmioty sektora publicznego jako instytucjonalne otoczenie biznesu (Marcin Brol) 35
    3.1. Wprowadzenie    35
    3.2. Sektor publiczny a otoczenie    36
    3.3. Wpływ instytucji na gospodarkę    42
    3.4. Źródła nieefektywności w sektorze publicznym i metody przeciwdziałania jej    48
    3.5. Podmioty sektora publicznego jako klienci podmiotów prywatnych    52
    3.6. Miejsce sektora publicznego we współczesnej gospodarce    54
    3.7. Podsumowanie    55
  Literatura    55
  Rozdział 4. Kultura jako element otoczenia biznesu (Przemysław Skulski) 58
    4.1. Wprowadzenie    58
    4.2. Kultura jako pojęcie wieloznaczne    59
    4.3. Elementy otoczenie kulturowego    62
    4.4. Przegląd wybranych typologii kultury    68
    4.5. Problem multikulturowości w biznesie    77
      4.5.1. Rozwój idei multikulturowości    78
      4.5.2. Multikulturowość – perspektywa międzynarodowa    79
      4.5.3. Multikulturowe korporacje    82
      4.5.4. Krytyka multikulturalizmu    85
    4.6. Podsumowanie    87
  Literatura    89
  Rozdział 5. Instytucje otoczenia biznesu w rozwoju innowacyjnej gospodarki (Niki Derlukiewicz) 91
    5.1. Wprowadzenie    91
    5.2. Polityka innowacyjna    93
    5.3. Założenia Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój    96
    5.4. Instytucje otoczenia biznesu w Polsce    98
    5.5. Podsumowanie    105
  Literatura    106
  Rozdział 6. Umiędzynarodowienie małych i średnich przedsiębiorstw w instytucjach otoczenia biznesu na przykładzie polskich parków technologicznych (Magdalena Stawicka) 110
    6.1. Wprowadzenie    110
    6.2. Aspekty teoretyczne internacjonalizacji przedsiębiorstw    111
    6.3. Sektor MŚP w Polsce i skala jego internacjonalizacji    115
    6.4. Parki technologiczne jako instytucje otoczenia biznesu wspierające działalność i rozwój MŚP    119
    6.5. Umiędzynarodowienie działalności przedsiębiorstw w parkach technologicznych    121
    6.6. Podsumowanie    124
  Literatura    125
  Zakończenie    127
  Spis rysunków    130
  Spis tabel    130
  Summary    131
RozwińZwiń