Strategie i logistyka w sektorze usług. Strategie na rynku TSL

Strategie i logistyka w sektorze usług. Strategie na rynku TSL

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Analiza rozwoju teorii i praktyki zarządzania logistycznego w ramach poszczególnych obszarów działalności człowieka pozwala na zidentyfikowanie zmian, które ze względu na swoje znaczenie i trudne do odwrócenia konsekwencje ekonomiczno-organizacyjne można określić jako przełomowe. W swym pierwotnym zastosowaniu, wojskowym, myślenie logistyczne koncentrowało się wokół zagadnień związanych z przemieszczaniem wojsk oraz zaopatrzeniem armii. W ramach logistyki gospodarczej zasadniczą zmianą było rozszerzenie podmiotowego zakresu analizy systemów logistycznych z przedsiębiorstwa na łańcuchy i sieci dostaw. Ostatni przełom w rozwoju zarządzania logistycznego wiąże się z jego stosowaniem w różnego rodzaju przedsięwzięciach ze sfery usług społecznych, które mają służyć poprawie jakości życia ich organizatorów, wykonawców i beneficjentów. Mimo że od kilkunastu już lat logistyka w nietypowych zastosowaniach społecznych jest przedmiotem szczególnego zainteresowania naukowców i decydentów, to niedostatecznie klarowne i jednoznaczne konkluzje natury teoretyczno-metodologicznej są jedną z głównych barier aplikacyjnych. W szczególności wiele wątpliwości związanych jest z przydatnością myślenia logistycznego w skutecznym zarządzaniu usługami publicznymi w miastach. Dążenie do uporządkowania i wzbogacenia wiedzy o logistyce w nietypowych zastosowaniach stało się inspiracją do zorganizowania przez zespół pracowników Katedry Zarządzania Strategicznego i Logistyki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu czwartej ogólnopolskiej konferencji naukowej pod hasłem „Strategie i logistyka w sektorze usług”. Konferencja, która odbyła się w październiku 2011 r., pozwoliła na wymianę poglądów oraz konfrontację wyników badań prowadzonych przez przedstawicieli kilkudziesięciu ośrodków akademickich w Polsce. Większość z prezentowanych referatów została opublikowana w niniejszym dwutomowym wydaniu Prac Naukowych UE we Wrocławiu.


Tom pierwszy składa się z trzech rozdziałów. W pierwszym z nich wskazano na trendy rozwoju logistyki w teorii i w praktyce gospodarczej. Interdyscyplinarne podejście do tematu, obejmujące elementy zarządzania przedsiębiorstwem i łańcuchem dostaw, ekonomii, fizyki czy zarządzania zasobami ludzkimi, pozwoliło nakreślić różne wizje rozwoju logistyki w działalności współczesnych przedsiębiorstw. Drugi rozdział niniejszego tomu poświęcono zagadnieniom szeroko pojętej logistyki miejskiej. W tej najbardziej obszernej części opracowania kluczowym zagadnieniem jest znaczenie rozwiązań z zakresu logistyki dla podnoszenia jakości życia mieszkańców oraz poprawy konkurencyjności miast i regionów. Autorzy, prezentując temat, posługują się zarówno wynikami badań, jak i studiami przypadków. Problematyka o znaczeniu aplikacyjnym dominuje w części trzeciej publikacji, w której autorzy wskazują na nietypowe obszary zastosowania logistyki. Wśród nich znajdują się: projekty wojskowe, akcje humanitarne, imprezy masowe, usługi turystyczne oraz usługi medyczne.


Rok wydania2011
Liczba stron330
KategoriaLogistyka
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-236-9
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     11
  
  Część 1. Rynek TSL i outsourcing usług logistycznych
  
  Maciej Urbaniak: Międzynarodowe standardy zarządzania w łańcuchu dostaw     15
  Jerzy Kubicki: Logistyka w transporcie – koncepcje, warunki i rozwiązania wdrożeniowe     25
  Ewa Płaczek: Kształtowanie kompetencji operatorów logistycznych na potrzeby logistyki społecznej     36
  Marcin Wełeszczuk: Technologia świadczenia usług zewnętrznych firm transportowych oraz błędy występujące przy ich współpracy z przedsiębiorstwem produkcyjnym. Studium przypadku     44
  Piotr Hanus: Systemy informacji i ich rola we wsparciu obsługi logistycznej operatorów 3PL     53
  Grażyna Wieteska, Mariusz Szuster: Identyfikacja zagrożeń międzynarodowych w usługach logistycznych     63
  Arkadiusz Kawa: Miejsce i rola branży KEP w polskiej gospodarce     74
  Adam Przybyłowski: Przesłanki rozwoju transportu zrównoważonego na przykładzie województwa śląskiego     82
  Mirosław Chaberek, Anna Trzuskawska-Grzesińska: Źródła i kierunki rozwoju funkcji trzeciego partnera logistycznego we współczesnych łańcuchach dostaw     96
  Agnieszka Skowrońska: Sektor logistyczny jako przykład pojęcia implikowanego intensyfikacją rozwoju rynku usług logistycznych     109
  Marek Kasperek: Definicja, geneza i zapotrzebowanie na usługi 4PL     123
  Beata Skowron-Grabowska: Outsourcing usług logistycznych a innowacyjność     137
  Marzenna Cichosz, Aneta Pluta-Zaremba: Rola operatorów ekspresowych w logistyce „ostatniej mili” firm usługowych     149
  Dominika Zenka-Podlaszewska: Wyniki finansowe netto a nakłady inwestycyjne w transporcie, gospodarce magazynowej i łączności w latach 1995-2008. Analiza kointegracji     161
  Tomasz Weremij: Insourcing usług logistycznych jako koncepcja zarządzania na rynku paliw płynnych w Polsce     172
  
  Część 2. Rynek transportu morskiego i lotniczego
  
  Zuzanna Kłos: Funkcjonowanie i perspektywy rozwoju lotniczych przewozów towarowych w Polsce     185
  Jan Długosz: Bezpieczeństwo w transporcie międzynarodowym – aspekt współczesnego piractwa morskiego     195
  Robert Marek: Przekształcenia rynkowe i strategiczne w kontenerowym sektorze transportu morskiego     205
  Czesława Christowa: Algorytm badań w zakresie lokalizacji, budowy i eksploatacji portowych centrów logistycznych w Polsce     215
  Robert Marek: Ewolucyjny rozwój kontenerowców na świecie     225
  Sławomir Droździecki: Przewozy drobnicy morzem. Strategie w dobie kryzysu gospodarczego     234
  Henryk Salmonowicz: Wpływ uwarunkowań zewnętrznych na strategię rozwoju portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu     245
  
  Część 3. Koncepcje, metody oraz techniki strategicznego zarządzania logistycznego w sektorze usług
  
  Katarzyna Grzybowska: Koordynacja w łańcuchu dostaw. Przejaw zarządzania logistycznego – ujęcie teoretyczne     259
  Katarzyna Grzybowska: Rola koordynacji w łańcuchu dostaw – badanie eksperymentalne     269
  Maciej Bielecki: Wybrane aspekty produktu logistycznie sprawnego w kontekście usług logistycznych w małych przedsiębiorstwach produkcyjnych     281
  Joanna Nowakowska-Grunt: Strategie przedsiębiorstw na rynku usług logistycznych w Polsce i Europie     291
  Marcin Świtała: Targi jako element strategii marketingowej przedsiębiorstw transportowych i logistycznych     301
  Tomasz Małkus: Platforma logistyczna jako narzędzie integracji współpracy logistycznej     313
  Sławomir Droździecki: Nowoczesne powierzchnie magazynowe w strategiach logistycznych przedsiębiorstw     324
  Sascha Zeisberg: Skuteczność I efektywność negocjacji w zarządzaniu łańcuchem dostaw     336
  Paweł Hanczar: Metody optymalizacyjne w planowaniu wykorzystania zasobów przedsiębiorstw usługowych     346
  Bartłomiej Rodawski: Zarządzanie zapasami przez dostawcę jako przykład usługi logistycznej w łańcuchu dostaw     355
  
  Część 4. Klient na rynku usług logistycznych
  
  Anna Maryniak: Uwarunkowania implementacji koncepcji CRM w przedsiębiorstwach branży TSL     373
  Małgorzata Maternowska: Zarządzanie łańcuchami dostaw w świetle koncepcji zorientowanych na obsługę     387
  Urszula Bąkowska-Morawska: Strategie obsługi klienta w sektorze usług     398
  Ilona Urbanyi-Popiołek, Magdalena Klopott: Ocena poziomu okołoembarkacyjnej obsługi pasażera niezmotoryzowanego na przykładzie linii promowej Gdynia-Karlskrona. Wyniki badań ankietowych     409
  
  Part 1. TSL market and outsourcing of logistic service
  
  Maciej Urbaniak: International standards of management in supply chain     24
  Jerzy Kubicki: Transport logistics – concepts, conditions and implementation solutions     35
  Ewa Płaczek: Forming competence of logistic services providers for social logistics     43
  Marcin Wełeszczuk: Technology of external services in transport companies and errors in cooperation with a manufacturing company. Case study     52
  Piotr Hanus: Information systems and their role in supporting logistic services of 3PL operators     62
  Grażyna Wieteska, Mariusz Szuster: Threats identification in international logistic services for subjects operating internationally     73
  Arkadiusz Kawa: The place and role of the CEP industry in Polish economy     81
  Adam Przybyłowski: Premises of sustainable transport development strategy on the example of Silesia voivodeship     95
  Mirosław Chaberek, Anna Trzuskawska-Grzesińska: Sources and directions for the 3PL role development in the contemporary supply chains     108
  Agnieszka Skowrońska: Logistic sector as an example of an implicated concept by the intensification of development of the market of logistic services     122
  Marek Kasperek: Definition, origins and demand for 4PL services     136
  Beata Skowron-Grabowska: Logistic service outsourcing and innovation     148
  Marzenna Cichosz, Aneta Pluta-Zaremba: The role of express operators in “last mile” logistics of service companies     160
  Dominika Zenka-Podlaszewska: Net financial results and investment outlays in transport, storage and communication in the years 1995-2008. A cointegration analysis     171
  Tomasz Weremij: Insourcing of logistic services as the management concept on the liquid fuel market in Poland     181
  
  Part 2. Market of maritime and air transport
  
  Zuzanna Kłos: Functioning and perspectives development of air cargo in Poland     194
  Jan Długosz: Safety in international transport – present maritime piracy issue     204
  Robert Marek: Market and strategic transformations in container marine transport sector     214
  Czesława Christowa: Algorithm of the research in the range of location, design and operation of port logistic centres in Poland     224
  Robert Marek: Evolutionary development of container vessels in the world     233
  Sławomir Droździecki: General cargo seaborn transport. Strategies in days of economic crisis     244
  Henryk Salmanowicz: Influence of external conditionality on strategy of development of seaport in Szczecin and Świnoujście     255
  
  Part 3. Concepts, methods and techniques of strategic logistic management in the sector of services
  
  Katarzyna Grzybowska: Coordination in the supply chain – an indication of logistic management. A theoretical approach     268
  Katarzyna Grzybowska: The role of coordination in the supply chain – experimental research     280
  Maciej Bielecki: Chosen aspects of logistically efficient product in the context of logistic services in small productive enterprises     290
  Joanna Nowakowska-Grunt: Business strategies for logistic services market in Poland and Europe     300
  Marcin Świtała: Fairs as an element of marketing strategy used by transport and logistic enterprises     312
  Tomasz Markus: Logistic platform as a tool for integration of logistic cooperation     323
  Sławomir Droździecki: Modern warehouses in logistic strategies of enterprises     335
  Sascha Zeisberg: Negotiation efficiency and effectivity in supply chain management     345
  Paweł Hanczar: Optimization methods in planning of resource allocation in services companies     354
  Bartłomiej Rodawski: Vendor Managed Inventory (VMI) as an example of logistic service in supply chain     369
  
  Part 4. Client on the market of logistic services
  
  Anna Maryniak: Conditions for the implementation of Customer Relations Management (CRM) in transport shipping and logistic enterprises     386
  Małgorzata Maternowska: Supply Chain Management focused on modern service-based concepts     397
  Urszula Bąkowska-Morawska: Customer services strategies in service sector     408
  Ilona Urbanyi-Popiołek, Magdalena Klopott: Assessment of pre-embarkation level of passengers’ service based on the ferry connection Gdynia-Karlskrona. Results of a questionnaire survey     417
RozwińZwiń