INNE EBOOKI AUTORA
-24%
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Publikacja ta jest próbą zaznaczenia współistnienia mediów w skali makro i mikro, a zatem również pewnych więzi, zależności tych dwóch, wydawałoby się, skrajnych zjawisk w kontekście społeczno-edukacyjnym. W tytule celowo umieszczono media lokalne obok mediów globalnych, by móc wyraźnie zaznaczyć także różnorodność tych mediów, ich odmienność, zalety i wady, jak również możliwości we wspieraniu oraz rozwoju kultury i edukacji. Media lokalne i media globalne wspólnie tworzą środowisko medialne, jednak kwestia wizerunku i oddziaływania tych pierwszych w publikacjach naukowych w kontekście edukacyjnym jest podejmowana bardzo rzadko, stąd próba ich wydobycia z medialnej masowości.
Książka nie wyczerpuje zagadnienia dotyczącego działalności społeczno-edukacyjnej i kulturalnej mediów o dużej i małej skali oddziaływania w sferze edukacji medialnej i regionalnej. Publikacja podejmuje pewne tropy, które rozwija bardziej lub mniej, tym samym chcąc pobudzić Czytelnika do dialogu, przemyśleń oraz podsunąć swego rodzaju „zaczynki” do dalszych dociekań naukowo-badawczych.
Publikacja skierowana jest do pedagogów i studentów podejmujących zagadnienia związane z mediami globalnymi i lokalnymi, zajmujących się: pedagogiką mediów, pedagogiką kultury, pedagogiką społeczną, edukacją kulturową, regionalną, problematyką dziennikarstwa. Może być pomocna dla twórców i pracowników mediów lokalnych oraz mediów o dużej skali oddziaływania. Zamysłem autorki było również dotarcie do użytkowników zarówno mediów globalnych, jak i lokalnych, by mogli skonfrontować treści zawarte w tej książce z własnymi przemyśleniami.
Rok wydania | 2012 |
---|---|
Liczba stron | 250 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-972-8 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 13 |
Rozdział | 1 |
Różnorodność i bogactwo środowiska współczesnych mediów | |
1.1. Pojęcia związane z mediami | 19 |
1.2. Media lokalne i ich pojmowanie | 23 |
1.3. Współczesne media cyfrowe i ich wartość edukacyjna | 31 |
Reklama | 34 |
Internet | 39 |
Multimedia | 42 |
Hipermedia | 45 |
Hipertekst | 48 |
Gry wideo, gry komputerowe | 52 |
Indywidualne urządzenia multimedialne: telefon komórkowy, palmtop, iPod, iPhone | 55 |
Rozdział | 2 |
Media we współczesnym świecie | |
2.1. Cechy środowiska współczesnych mediów | 63 |
2.2. Globalizacja i jej wpływ na lokalny porządek świata | 72 |
2.3. Formy globalizacji społeczeństwa | 83 |
2.4. Prawo primum non nocere a osobowe i społeczne konsekwencje rozwoju mediów cyfrowych | 88 |
2.5. Dylematy związane z medialnością świata i kreowaniem siebie | 92 |
2.6. Socjalizacja medialna i społeczność medialna | 97 |
2.7. Zjawisko mediotyzmu | 100 |
Rozdział | 3 |
Wartości środowiska mediów lokalnych i ich funkcje | |
3.1. Środowisko mediów lokalnych w edukacji regionalnej | 105 |
3.2. Specyfika funkcjonowania mediów środowiskowych na przykładzie lokalnej telewizji kablowej | 113 |
3.3. Funkcje mediów środowiskowych | 125 |
Funkcja integrująca środowisko lokalne | 128 |
Funkcja socjalizująca | 129 |