INNE EBOOKI AUTORA
Praca zbiorowa
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
"eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literaturze i jej najwybitniejszych twórcach, a także eseje, felietony i recenzje. Kwartalnik jest miejscem dyskusji, polemik i platformą ożywczej wymiany poglądów. Dzięki stałym współpracownikom z Berlina, Dublina, Kijowa, Kopenhagi, Londynu, Paryża i Nowego Jorku, "eleWator" ma charakter globalny, a także interdyscyplinarny. Wiele uwagi poświęca bowiem najnowszym światowym działaniom artystycznym omawianym w działach filmu, muzyki, sztuk plastycznych i architektury oraz teatru. Kwartalnik, którego wydawcą jest Fundacja Literatury imienia Henryka Berezy jest pismem szczególnym, bowiem punktem odniesienia do wszystkich decyzji formalnych, redakcyjnych i konceptualnych, jest dziedzictwo Autora „Prozaicznych początków”.
Rok wydania | 2023 |
---|---|
Liczba stron | 208 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Forma |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
intro: | |
Dorota Czerwińska, apokalipsa | |
Leopold Buczkowski: | |
Leopold Wincenty Buczkowski (oprac. Maciej Libich) | |
Henryk Bereza, Droga | |
Ankieta „eleWatora”; pyta Maciej Libich; odpowiadają Sławomir Buryła, Hanna Gosk, Agnieszka Karpowicz, Hanna Kirchner; Piotr Mitzner, Paweł Polit, Piotr Siemion, Justyna Staroń | |
Leopold Buczkowski, Rafał Bajc (oprac. Maciej Libich) | |
Maciej Libich, Tajemniczy Rafał Bajc. O początkach pisarstwa Leopolda Buczkowskiego | |
Piotr Sadzik, Żydowski ruch oporu i Judenjagd. Leopold Buczkowski wobec Zagłady | |
Interludium. Protokół z dokonanej czynności wprowadzenia ob. Buczkowskiego Leopolda do lokalu domu nr. 16 przy ul. Batorego w Konstancinie (oprac. Maciej Libich) | |
Stukot maszyny słychać było w całym domu;. z Tadeuszem Buczkowskim i Agnieszką Wood rozmawia Maciej Libich | |
Łukasz Wróbel, Kopalnia dokumentów i doświadczeń. O materialności quasi-transcendentalnego tworzywa literackiego | |
Radosław Sioma, „Muncie Kindel nie żyje”. Notatki o Pierwszej świetności | |
Leopold Buczkowski – Andrzej Falkiewicz – Krystyna Miłobędzka. Korespondencja (oprac. Piotr Sadzik) | |
Imperatyw oryginalności; z Piotrem Sadzikiem i Łukaszem Wróblem rozmawia Maciej Libich | |
Potyczki, pouczenia, połajanki. Leopold Buczkowski w oczach krytyków (oprac. Maciej Libich) | |
Karol Samsel, Buczkowski w szkole Carlyle’a. Wokół Kąpieli w Lucca | |
Jerzy Pluta, „Nie jestem pracownikiem przemysłu książkowego”. Trzysta zdań o Leopoldzie Buczkowskim | |
Marian Pilot, Sprawozdanie z pogrzebu Leopolda Buczkowskiego | |
poezja: | |
Tamara Hebes, Akt urodzenia, Notatka z dnia, Elegia – mea amica | |
Anna Matysiak, Rozmówki | |
z Hanoweru: | |
Dariusz Muszer, Dwa bestsellery i trzecia zapowiedź | |
poezja: | |
Rafał Kasprzyk, Homunkulus i otwarta przestrzeń, Homunkulus spotyka Ota Benga we śnie, Homunkulus i czarna dziura, Homunkulus i sowa | |
film: | |
Damian Romaniak, Ostatni z wielkich. William Friedkin (1935-2023) | |
krytyka literacka: | |
Marek Czuku, Na tropie banału (Grzegorz Wróblewski, Niebo i jointy) | |
Anna Łozowska-Patynowska, Paciorki 6 (Kenneth White, Przymierze z ziemią; Juan Manuel Roca, Obywatel nocy; Ewelina Kuśka, Dziecko róży; Grażyna Obrąpalska, Zanim pogubią się litery; Piotr Wiesław Rudzki, take flight; Artur Daniel Liskowacki, Do żywego) | |
Marek Czuku, Kalisz umarłych poetów (Izabela Fietkiewicz-Paszek, Koniec srebrnej nitki) | |
Maciej Kowalski, Steinbeck po latach izolacji (William Souder, Steinbeck. Wściekły na świat) | |
Ksenia Olkusz, Zbrodnia – duma, uprzedzenia, stereotypy i realia (Vincent Di Maio, Ron Franscell, Sekcja zwłok. True crime. Historie z prosektorium) | |
Anna Łozowska-Patynowska, Czy tylko Małgorzata może uratować Fausta? (Jarosław Jakubowski, Koń) | |
Marek Czuku, Banalna, nieoczywista przemoc (Alan Sasinowski, Chłopiec w ogniu) | |
Beata Patrycja Klary-Stachowiak, Gorące bułki 15 (Magdalena Dziadosz, Dzika Polska. Tam gdzie wciąż rządzi natura; Maciej Bieszczad, Ultradźwięki; Katarzyna Bellingham, Ogród Bellingham. Jak uprawiać ogród w zgodzie z naturą; Anne Marie O’Connor, Złota dama. Gustaw Klimt i tajemnica wiedeńskiej Mona Lisy; Martyna F. Zachorska, Żeńska końcówka języka; Adrian Markowski, Bieszczady dla tych, którzy chcą je poznać naprawdę; Zośka Papużanka, Żaden koniec) | |
komiks: | |
Jarosław Kozłowski, Z bibliotecznej teki. 24 | |
muzyka: | |
Adam Mańkowski, Trudne kółka 10 (Philip Blackburn, Justinian Intonations; Kevin Richard Martin, Return to Solaris; Loscil, Clara; Loscil / Lawrence English, Colours Of Air) | |
Tadeusz Hnat, Osiem lat później. Nowa muzyka metalowa 1. Post metal (UK) | |
nadesłano | |
stałe felietony: | |
„poniewczasie” – Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki, Rusiecki Zygmunt, Zembrzuska-Wysocka Irmina Leokadia, Ursinus Jan, Kosiński Zbigniew | |
„dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Wdowom, sierotom, bękartom i szewcom | |
„moja wersja prawdy” – Paweł Nowakowski, Konfuzja jest torusem | |
„esoesy” – ADL, Dwudzieste szóste | |
„poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, „Krew rwie się do tańca i szumi w wierszach”, czyli o tomie Cztery strony twarzy Adama Buszka | |
„archiwum pamięci” – Edward Balcerzan, Na odwrocie wyklejanek. Od Szymborskiej do Wisławy | |
XV Ogólnopolski Konkurs Poetycki „Refleksy”: | |
Komunikat Jury | |
Nagrodzone i wyróżnione wiersze: Paweł Podlipniak, Olga Piotrowska, Marek Matyjanka, Ewelina Cis, Radosław Biniek, Mirosław Kowalski | |
Piotr Michałowski, Głosy własne – głos wspólny | |