Świadomy lider. Lekcje przywództwa od eks-CEO Nike Poland

1 opinia

Wydawca:

MT Biznes

Format:

epub, mobi

RODZAJ DOSTĘPU

59,92  74,90

Format: epub, mobi

Cena początkowa: 74,90 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 53,93 zł  


59,92

w tym VAT

Dokonaj prawdziwej przemiany w twoim przywództwie!
Świadomy lider to źródło inspiracji dla przyszłych liderów oraz doświadczonych menedżerów, którzy chcą się rozwijać, szukają inspiracji do skuteczniejszego zarządzania albo nie widzą już światełka w tunelu i głębszego sensu pracy. To książka, którą warto uważnie przeczytać, wyciągnąć właściwe wnioski na przyszłość, a potem mieć w zasięgu ręki, aby przypominać sobie, gdzie jest północ na kompasie świadomego lidera.
Skorzystaj z doświadczenia Witolda Kowalskiego, jeśli czujesz w sobie potencjał lidera, ale nie wiesz, jak go uwolnić, jeśli chcesz przyśpieszyć rozwój swojej kariery zawodowej i brakuje ci dobrych wzorców.
Potrzebę przełomowych zmian odczuwasz najczęściej dopiero wtedy, gdy w twoim życiu pojawia się naprawdę duży problem. Przychodzi nagłe pogorszenie stanu zdrowia, dobrostanu psychicznego, sytuacji rodzinnej czy wyników twoich, zespołu lub firmy. Powiedzenie „lepiej zapobiegać niż leczyć” ma swoje przełożenie na realia biznesowe. Dopóki symptomy problemów w przywództwie wydają się mało znaczące, lekceważysz je i ich konsekwencje dla ciebie oraz otoczenia. Równocześnie zmienność warunków prowadzenia biznesu wymaga od ciebie wprowadzania radykalnych zmian. Nie czekaj aż sytuacja wymusi je na tobie w najmniej spodziewanym momencie, a ty stracisz zdrowie, rodzinę lub pozycję w pracy. Może już najwyższy czas, aby mocniej chwycić ster kontroli nad sobą i twoim biznesem?
Bez względu na to, na jakim etapie życia zawodowego jesteś, ta książka:
̶ pobudzi twoją autorefleksję, która warunkuje radykalną zmianę w przywództwie,
̶ pomoże ci dokonywać lepszych wyborów w pracy i w życiu, co poprawi zarówno twoje wyniki biznesowe, jak i ogólny dobrostan,
̶ da ci sprawdzone wskazówki i narzędzia do skutecznego zarządzania sobą, zespołem i firmą,
̶ radykalnie podniesie twoją pewność siebie w działaniu.
„To książka od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców. To prezent. Nie podręcznik. Nie daje gotowych rozwiązań, bo ich nie ma. Uczy analizy i podpowiada opcje do wyboru”.
̶ Brunon Bartkiewicz, CEO ING Bank Śląski


Efektywne zarządzanie i budujące morale zespołów przywództwo, jak nigdy dotąd wymagają integracji biznesowej, przytomności i osobistej autentyczności lidera. Ale żeby „być sobą” w tej roli, trzeba „być kimś”. Wewnętrznie spójnym, uczciwym i samoświadomym. Autor wciągająco opisuje, jak do tego dochodził, łącząc wrażliwość i skuteczność, wiarę i realizm, elastyczność i stałość. Rzetelna refleksja nad zarządzaniem i odważna autorefleksja nad własnym doświadczeniem autora pomogą czytelnikowi, niezależnie, czy właśnie zaczyna, czy może utknął gdzieś w drodze, zrewidować kierunek i styl działania, odnowić energię i mocniej wesprzeć ludzi w ich rozwoju. Tę książkę warto będzie najpierw przeczytać, a potem mieć ją w zasięgu ręki, aby wracać po inspiracje, źródło autorefleksji i konkretne rozwiązania. Życzę państwu owocnej lektury.
̶ Jacek Santorski, Akademia Psychologii Przywództwa


Jak w naszych czasach należy patrzeć na przywództwo i co to dla liderów oznacza? Jak w firmie zorganizować środowisko, w którym odpowiednie postawy są wyzwalane z właściwych powodów? W książce Świadomy lider jej autor pokazuje na realnych przykładach, jak wielką odpowiedzialność mają liderzy, jakie oczekiwania są przed nimi stawiane i jak mogą je spełniać. Pisze w prosty, atrakcyjny i charakterystyczny dla niego sposób. Pobudza do refleksji, pokazując równocześnie drogę prowadzącą do stworzenia efektywnego, nowoczesnego i odpowiedzialnego przywództwa.
̶ Ewa Delaunay, COO Lilou, eksdyrektor operacyjna Smyk Group


Witold Kowalski – mentor, konsultant, trener i CEO z trzydziestopięcioletnim doświadczeniem biznesowym. Wprowadził do Polski i zarządzał przez trzynaście lat Nike Poland, filą światowego lidera rynku sportowego. Założyciel polskiego oddziału i przez siedem lat dyrektor generalny Telepizza Poland, znanej hiszpańskiej sieci dostawy pizzy. Mentor w projektach innowacyjnych Komisji Europejskiej, Akademii Menadżera Innowacji PARP oraz Fundacji Liderek Biznesu. Holistyczny konsultant, który przez jedenaście lat prowadzenia własnej firmy WK Profit Consulting pomógł ponad dziewięćdziesięciu przedsiębiorstwom z kilkunastu sektorów i wielu krajów przyśpieszyć rozwój, wyjść z kłopotów oraz dostosować się do zmiennej sytuacji rynkowej.


Rok wydania2023
Liczba stron512
KategoriaInne
WydawcaMT Biznes
ISBN-13978-83-8231-391-8
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP     13
  Wypadek przy pracy
  O książce    14
  O mnie     16
  Od komunizmu do kapitalizmu     16
  Moja pokrętna droga do przywództwa    28
  Część I
  ZARZĄDZANIE SAMYM SOBĄ
  PRZEPIS NA ŻYCIE DLA LIDERA    37
  Twoja filozofia na życie i pracę     37
  Test wąskiej uliczki dla menedżera    40
  Twój realny wkład w rozwój ludzkości     41
  Ćwiczenie „chcę, nie chcę; mam, nie mam” \    45
  Własny start-up, firma lokalna czy międzynarodowa korporacja? \    49
  Zawody XXI wieku w erze sztucznej inteligencji \    54
  Wychowanie pod parasolem czy wrzucenie na głęboką wodę? \    64
  Cechy lidera     67
  Od niemowlaka do lidera firmy – teorie przywództwa
  na jednym schemacie    95
  Wpływ przypadku na twoje życie i prowadzenie firmy     102
  NA CO CHCESZ POSTAWIĆ    113
  Inteligencja emocjonalna    113
  Waluta o nazwie zaufanie     121
  Siła tolerancji dla różnorodności     127
  Wpływ podróżowania na tolerancję w pracy     132
  Eliminacja przekonań ograniczających    134
  Mówienie prawdy     142
  Decydujące momenty prawdy w twoim życiu    146
  Siła motywacji w dążeniu do szczęścia zawodowego i prywatnego     150
  Wrażliwość i odwaga     163
  Zarządzanie stresem    171
  Równowaga praca–życie osobiste?    186
  Przezwyciężanie złych nawyków w życiu i pracy     196
  Sztuka prezentacji publicznych     213
  Zarządzanie z humorem     219
  „Pozytywna” cierpliwość     224
  Waga pomocy zewnętrznej w twoim rozwoju     228
  Głos serca    230
  Co pobudza twoją kreatywność?    232
  Etyka w biznesie     241
  CZEGO CHCESZ UNIKNĄĆ W ŻYCIU I FIRMIE     249
  Toksyczni ludzie    249
  Zazdrość w biznesie     257
  Perfekcjonizm     261
  Dwie skrajności: nadęte ego i niewiara w siebie    263
  Depresja    271
  Syndrom wypalenia zawodowego    278
  PRZEPIS NA DRUGĄ POŁOWĘ ŻYCIA     287
  Kiedy jest najlepszy czas dla menedżerów na odejście z korporacji?    287
  Co robić w wieku 50+?    291
  Część II
  Wybrane aspekty zarządzania firmą
  i kapitałem ludzkim
  Firma jako łódź na rwącej rzece    297
  Wizualizacja kompleksowego spojrzenia na firmę     299
  Przyczyny porażek większości start-upów     312
  Analiza finansowa i planowanie w firmie dla opornych     315
  Znaczenie rozumienia finansów     315
  Finanse gospodarstwa domowego    317
  Finanse firmy     322
  Analiza zysków i strat firmy (Profit & Loss Analysis)    326
  Budżet roczny firmy    331
  Przedstawienie firmy za pomocą profit centers     343
  Wyznaczanie celów w metodologii SMART     349
  Key Performance Indicators (KPI)    350
  OKR (Objectives and Key Results)    353
  Pułapka niskiej rentowności    354
  Prawdziwa troska o klienta     359
  Ekologiczny rozwój firmy     368
  Znaczenie brandu    372
  Od efektywności operacyjnej do strategii     377
  Czy firma może żyć bez strategii?    377
  Definicja dobrej strategii    384
  Innowacje motorem dobrych strategii     387
  Co powinna zawierać dobra strategia?    390
  Rozwiązywanie problemów przez cykl działań menedżerskich     396
  Pomoc zewnętrzna w rozwoju firmy i menedżera – doradca,
  mentor, coach, trener, psycholog, terapeuta     405
  Od mikrozarządzania do delegowania odpowiedzialności     413
  Powszechna choroba menedżerów – mikrozarządzanie     416
  Modelowa rola HR w firmie     427
  Rzeczywisty koszt rotacji pracowników i jej braku     440
  Motywacja materialna i niematerialna     450
  Obieg informacji w firmie    454
  Szkolenia, które przynoszą poprawę wyników     461
  Rozwój kompetencji dzięki zarządzaniu projektami    473
  Informacja zwrotna w zarządzaniu    476
  „Wychowywanie” przełożonych    482
  Zakończenie     491
  Przypadek „dawnego” Nike Poland    491
  Mój test wąskiej uliczki    496
  Czy warto było?    498
  Podsumowanie    498
  Bibliografia     507
  Spis ilustracji     509
RozwińZwiń