Szkolna i uniwersytecka edukacja przyrodnicza

-20%

Szkolna i uniwersytecka edukacja przyrodnicza

Wspólne działania na rzecz zapewniania jakości kształcenia

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

33,60  42,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 42,00 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 30,24 zł  


33,60

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Monografia Szkolna i uniwersytecka edukacja przyrodnicza. Wspólne działania na rzecz zapewniania jakości kształcenia reprezentuje holistyczne podejście do aktualnej wiedzy oraz doświadczeń z zakresu działań przyrodniczych, ujmując je w aspektach naukowym, dydaktycznym, metodycznym oraz edukacyjnym.
Proponowana tematyka jest odpowiedzią na wyzwania, jakie stawiają przed współczesną dydaktyką przedmiotów przyrodniczych zmieniające się uwarunkowania kształcenia w szkołach oraz na uczelniach. Poszczególne rozdziały przedstawiają doświadczenia z zakresu wprowadzania nowoczesnych, często innowacyjnych metod kształcenia, dostosowywania wymagań do obowiązującej podstawy programowej kształcenia przyrodniczego oraz do standardów kształcenia nauczycieli.


Rok wydania2018
Liczba stron368
KategoriaSocjologia edukacji
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku
ISBN-13978-83-7467-291-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Ilona Żeber-Dzikowska
  Wstęp     7
  
  Rozdział I
  Dydaktyka przedmiotów przyrodniczych w świetle obowiązujących standardów kształcenia nauczycieli
  
  Wiesław Stawiński
  Książki ważne w uniwersyteckiej edukacji biologiczno-dydaktycznej    15
  
  Ilona Żeber-Dzikowska
  Nauczyciel przyrodnik – polski i zarazem europejski?    41
  
  Ilona Żeber-Dzikowska, Kinga Przybyszewska
  Nauczyciel a uwarunkowania prawne Zmiany i oczekiwania społeczne w XXI wieku    55
  
  Dorota Morka
  Kształtowanie kompetencji zawodowych studentów kierunku biologia, specjalizacja nauczycielska – na przykładzie praktyk w zakresie dydaktyki biologii i przyrody    67
  
  Elżbieta Rożej-Pabijan, Alicja Walosik
  Wyniki wstępnych badań nad edukacją dla zrównoważonego rozwoju w kształceniu studentów kierunków przyrodniczych    81
  
  Aleksandra Szydłowska
  Wiedza studentów kierunków humanistycznych na temat zrównoważonego rozwoju    99
  
  Michał Marian Skoczylas
  Między biologią a ekologią człowieka – badanie pilotażowe nad doborem treści nauczania auksologii w kształceniu podyplomowym w zakresie neurologopedii w oparciu o zdolność studentów do określenia rozległości jej problematyki    109
  
  Michał Marian Skoczylas
  Wartość dydaktyczna źródeł informacji o chorobach genetycznych człowieka w kształceniu przeddyplomowym w zakresie nauk przyrodniczych i medycznych     119
  
  Izabela Olczak
  Kompetencje nauczyciela edukacji przyrodniczej w klasach I-III szkoły podstawowej     129
  
  Ligia Tuszyńska
  Portfolio jako praktyka dydaktyczna w podnoszeniu jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym na przykładzie Norwegii i Polski    143
  
  Tamara Kropiowska
  Ponad pół wieku w szkole – refleksje praktyka    155
  
  Rozdział II
  Doświadczenia we wdrażaniu założeń reformy przedmiotów przyrodniczych
  
  Bożena Wójtowicz
  Efektywność i postrzeganie przedmiotu przyroda wśród uczniów liceów krakowskich i kieleckich – studium porównawcze    175
  
  Ewa Pyłka-Gutowska
  Poziom opanowania wymagań podstawy programowej z przyrody przez uczniów szkół podstawowych w świetle wyników konkursu przedmiotowego    195
  
  Renata Dudziak, Magdalena Borowczak, Piotr Szkudlarz
  Biologia w zakresie podstawowym w szkołach zawodowych i technikach    221
  
  Małgorzata Musialik, Bożena Karawajczyk, Marcin M Chrzanowski, Irmina Buczek, Barbara Ostrowska
  Wybrane aspekty edukacji środowiskowej w chemii Analiza podręczników chemicznych dla III etapu edukacyjnego    233
  
  Rozdział III
  Tradycje i innowacje w edukacji przyrodniczej
  
  Małgorzata Nodzyńska, Paweł Cieśla
  Infografiki jako narzędzie obrazowania informacji naukowych    249
  
  Anna Strumińska-Doktór
  Atrakcyjność nauczania – czy to już innowacja w edukacji przedmiotów przyrodniczych?     261
  
  Monika Czajkowska, Beata Bugajska-Jaszczołt
  Modelowanie matematyczne w naukach przyrodniczych (na poziomie gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej)    273
  
  Agnieszka Cieszyńska, Eliza Rybska
  Trudna droga od słowa do pojęcia w kształceniu biologicznym    287
  
  Irena Fudali
  Społeczne, ekonomiczne i prawne aspekty bezpieczeństwa ekologicznego – nowe treści w nauczaniu uniwersyteckim    305
  
  Rozdział IV
  Technologia informacyjno-komunikacyjna (TIK) w edukacji przyrodniczej
  
  Ewelina Szymczyk-Krzemińska
  Badanie efektywności stosowania multimedialnych środków dydaktycznych w nauczaniu biologii    321
  
  Elżbieta Buchcic, Ilona Żeber-Dzikowska
  Wykorzystanie technologii informatycznej w realizacji projektów przyrodniczych     331
  
  Elżbieta Buchcic
  Technologie informacyjne w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych    343
  
  Weronika Luboch
  Technologia informacyjna i komunikacyjna w przyrodniczej edukacji globalnej    353
RozwińZwiń