Sztuka dialogu. Teoretyczna założenia a szkolna i akademicka rzeczywistość

Sztuka dialogu. Teoretyczna założenia a szkolna i akademicka rzeczywistość

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka dotyczy zagadnień dialogu w pracy dydaktyczno-wychowawczej szkół. Dialog stanowi metodę przygotowywania wychowanków do życia w społeczeństwie demokratycznym oraz jest instrumentem dydaktycznym i wychowawczym kształtującym uczniów, wyznaczającym poziom i jakość kontaktów uczniów z innymi osobami. Autor dokonuje analizy form dialogicznych: pracy w grupach, lekcji problemowych, pogadance, dyskusji, pracy z tekstem, „burzy mózgów”, metodzie sytuacyjnej, metodzie trybunału, metodzie gier dydaktycznych. Publikacja skierowana jest do nauczycieli i studentów pedagogiki.


Rok wydania2008
Liczba stron240
KategoriaEdukacja
WydawcaUniwersytet Pedagogiczny Kraków
ISBN-13978-83-7271-461-9
Numer wydania2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    5
  
  Rozdział I. Założenia badawcze    7
    1. Antropologiczne aspekty dziedzictwa kulturowego    9
    2. Terminologia pracy    12
    3. Teoria budowania i rozwijania dialogu w szkole    14
    4. Problematyka pracy    20
  
  Rozdział II. Komunikacja interpersonalna podstawą kształtowania szkolnych relacji    22
    1. Komunikacja w procesie edukacyjnym    25
    2. Mówienie i słuchanie    29
    3. Komunikacja niewerbalna    36
    4. Wyniki badań związanych ze szkolną komunikacją    39
  
  Rozdział III. Relacje interpersonalne fundamentem dialogu edukacyjnego    51
    1. Rola relacji interpersonalnych    53
    2. Miłość i podmiotowe podejście do ucznia    60
    3. Personalizm pedagogiczny afirmacją człowieczeństwa    68
    4. Relacje interpersonalne w świetle badań    81
  
  Rozdział IV. Dialog edukacyjny zwornikiem komunikacji i relacji interpersonalnych w szkole    94
    1. Istota dialogu    95
    2. Warunki i zasady dialogu    100
    3. Miejsce dialogu w szkolnej rzeczywistości    103
  
  Rozdział V. Formy i metody wspólnego dochodzenia do prawdy    114
    1. Praca w grupach    115
    2. Lekcje problemowe    121
    3. Metody dialogu    135
    4. Wyniki badań nad pytaniami uczniów i nauczycieli    149
  
  Rozdział VI. Relacje interpersonalne i dialog edukacyjny w wyższej uczelni    171
    1. Relacje interpersonalne nauczycieli akademickich ze studentami    174
    2. Dydaktyczny obszar rozbudzania i rozwijania u studentów sztuki dialogu    188
    3. Autorytet nauczyciela akademickiego    210
  
  Zakończenie    221
  Bibliografia    227
RozwińZwiń