Decorum. Instytucjonalizacja koncepcji zrównoważonego rozwoju w przedsiębiorstwach branży paliwowo-energetycznej – perspektywa komunikacyjna

Decorum. Instytucjonalizacja koncepcji zrównoważonego rozwoju w przedsiębiorstwach branży paliwowo-energetycznej – perspektywa komunikacyjna

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W monografii przedstawiono proces instytucjonalizacji koncepcji zrównoważonego rozwoju na przykładzie branży paliwowo-energetycznej. Wykorzystano w tym celu instrumentarium teorii instytucjonalnej. Punktem wyjścia jest analiza komunikacji organizacyjnej, ponieważ zmiany zachodzące w środowisku naturalnym mają swoje odzwierciedlenie w języku i sposobie komunikacji, a proces instytucjonalizacji jest współtworzony w komunikacji organizacyjnej i przez nią. Zaprezentowano dwa systemy zrównoważonego zarządzania przedsiębiorstwem wynikające z upowszechnienia się idei prośrodowiskowych i prospołecznych. Pierwszym z nich jest standardowy, klasyczny i konwencjonalny wymiar integracji idei zrównoważonego rozwoju w celu wspierania zarządzania przedsiębiorstwem. Drugi to wymiar symboliczny, oparty na rozwarstwieniu i skoncentrowany na władzy oraz komunikacji, w ramach którego koncepcję zrównoważenia traktuje się jako formę retorycznego decorum. W monografii przedstawiono wyniki badań dotyczących komunikacji organizacyjnej, z uwzględnieniem komunikacji przedsiębiorstw z branży paliwowo-energetycznej w mediach społecznościowych. Na ich podstawie stwierdzono rozwarstwienie pomiędzy deklarowanymi a rzeczywistymi działaniami tych przedsiębiorstw, jak również występowanie podobieństw w ich komunikacji, co wskazuje na izomorfizm organizacyjny.


Rok wydania2022
Liczba stron241
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
ISBN-13978-83-7252-869-8
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział 1 21
  ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ JAKO INTEGRALNY ELEMENT WSPÓŁCZESNEGO DYSKURSU SPOŁECZNO-GOSPODARCZEGO    21
    1.1. Uwagi ogólne    21
    1.2. Ewolucja myślenia o przyrodzie    31
    1.3. Etyka środowiskowa i prawa natury a zrównoważony rozwój    44
    1.4. Interpretacja i charakterystyka dyskursu o zrównoważonym rozwoju w sferze gospodarczej    54
  Rozdział 2 74
  ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ Z PERSPEKTYWY TEORII INSTYTUCJONALNEJ I KOMUNIKACJI ORGANIZACYJNEJ 74
    2.1. Uwagi ogólne    74
    2.2. Teoria instytucjonalna jako orientacja badawcza współczesnych organizacji gospodarczych    77
      2.2.1. Instytucje i instytucjonalizm    77
      2.2.2. Mity instytucjonalne i izomorfizm    83
      2.2.3. Rozwarstwienie    89
    2.3. Komunikacyjny wymiar instytucji i procesów instytucjonalizacji    92
    2.4. Standardowy i symboliczny wymiar zrównoważonych systemów zarządzania przedsiębiorstwem    107
  Rozdział 3 126
  INSTYTUCJONALIZACJA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W BRANŻY PALIWOWO-ENERGETYCZNEJ 126
    3.1. Uwagi ogólne    126
    3.2. Branża paliwowo-energetyczna a ekologia, etyka, społeczność i kultura    131
      3.2.1. Społeczny, ekologiczny i etyczny wymiar funkcjonowania branży paliwowo-energetycznej    131
      3.2.2. Wydobycie gazu łupkowego w Żurawlowie w Polsce – studium przypadku    141
    3.3. Zmiana klimatyczna w komunikacji organizacyjnej przedsiębiorstw z branży paliwowo-energetycznej    148
    3.4. Komunikacja organizacyjna przedsiębiorstw z branży paliwowo-energetycznej w mediach społecznościowych na przykładzie platformy Twitter w świetle badań własnych    160
      3.4.1. Uwagi ogólne    160
      3.4.2. Twitter w procesie badawczym    161
      3.4.3. Cel i metodologia badań    163
      3.4.4. Ogólna charakterystyka komunikacji przedsiębiorstw z branży paliwowo-energetycznej na platformie Twitter    167
      3.4.5. Rodzaje narracji w komunikacji przedsiębiorstw z branży paliwowo-energetycznej na platformie Twitter    173
      3.4.6. Podobieństwa i różnice w komunikacji firm z branży paliwowo-energetycznej na platformie Twitter    185
      3.4.7. Podsumowanie i wnioski    187
  Zakończenie    191
  Literatura    198
  Spis tabel    227
  Spis rysunków    228
  Streszczenie w języku angielskim    229
  Wykaz prac wydanych przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie w serii specjalnej Zeszytów Naukowych: Monografie    231
RozwińZwiń