Social Enterprises in a Global Context. Theory, Cases and Practice

Social Enterprises in a Global Context. Theory, Cases and Practice

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Opracowanie stanowi wprowadzenie do tematyki przedsiębiorstw społecznych i może być wykorzystywane do pracy samodzielnej lub też może stanowić pomoc dydaktyczną dla prowadzących zajęcia akademickie z zakresu przedsiębiorczości społecznej lub innowacji społecznych. Poruszone zostały w nim, w ramach sześciu rozdziałów, następujące zagadnienia: rozpoznawanie problemów społecznych, potraktowanie ich jako źródła okazji i nowych przedsięwzięć przedsiębiorczych, sporządzanie planu przedsięwzięcia społecznego i jego kluczowe elementy, modele łączenia w ramach przedsiębiorstwa społecznego społecznej misji z aktywnością komercyjną, finansowanie przedsiębiorstw społecznych oraz poszerzanie zasięgu społecznej wartości dodanej.
Publikacja oparta jest na logice odwróconego nauczania. Każdy rozdział otwiera opis przypadku przedsiębiorstwa społecznego oraz nawiązujące do niego pytania, które skłaniają do refleksji i zachęcają do zgłębienia poruszanej tematyki. W głównej części rozdziału prezentowana jest wiedza na temat zagadnienia, któremu poświęcone są rozważania, po czym następuje opis zadania grupowego, które angażuje odbiorców i prowadzi krok po kroku w pracę nad konkretnym pomysłem na nowe przedsiębiorstwo społeczne.


Rok wydania2020
Liczba stron76
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
ISBN-13978-83-7252-807-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Introduction    5
  
  Chapter 1 11
  Social Problems 11
    1.1. Opening Story: Delancey Street    11
    1.2. Questions for Discussion    13
    1.3. A Closer Look    13
    1.4. Teamwork: Identifying Social Problems    17
  Further Reading    18
  
  Chapter 2 19
  Social Problems as Sources of Entrepreneurial Opportunities and New Venture Creation    19
    2.1. Opening Story: Promethean Power    19
    2.2. Questions for Discussion    21
    2.3. A Closer Look    22
    2.4. Teamwork: Converting a Social Problem into Business Opportunity    30
  Further Reading    30
  
  Chapter 3 31
  A Social Venture Plan and Critical Elements of a Social Enterprise    31
    3.1. Opening Story: The FADO Cooperative    31
    3.2. Questions for Discussion    33
    3.3. A Closer Look    34
    3.4. Teamwork: Creating Theory of Change    41
  Further Reading    42
  
  Chapter 4 43
  Social Enterprises: Forms and Models of Blending Social Goals with Commercial Activity    43
    4.1. Opening Story: Ambrose Printing Shop    43
    4.2. Questions for Discussion    45
    4.3. A Closer Look    46
    4.4. Teamwork: Legal Form and Organisational Design    49
  Further Reading    50
  
  Chapter 5 51
  Social Enterprise Financing Schemes    51
    5.1. Opening Story: Grameen Bank    51
    5.2. Questions for Discussion    54
    5.3. A Closer Look    55
    5.4. Teamwork: Determining the Financing Scheme    59
  Further Reading    59
  
  Chapter 6 61
  Scaling Social Impact: Growth and Support for Social Enterprises    61
    6.1. Opening Story: The Crossroads Foundation    61
    6.2. Questions for Discussion    64
    6.3. A Closer Look    65
    6.4. Teamwork: Scaling – Partners and Support    69
  Further Reading    70
  
  Appendix 1: Mapping Social Enterprises    71
  Appendix 2: Social Venture Project Poster    72
  
  Bibliography    73
RozwińZwiń