Szkoła uczenia się

-17%

Szkoła uczenia się

1 ocena

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

42,33  51,00

Format: pdf

Cena początkowa: 51,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 42,33 zł  


42,33

w tym VAT

Szkoła stoi na progu istotnych zmian, których głównym powodem są m.in. nowe oczekiwania uczniów sygnalizujących potrzebę zrozumienia celowości podejmowanych działań, szacunku dla ich autonomii i traktowania jak partnerów w pracy nad ich osobistym rozwojem. Uczniowie wolą - i potrafią - brać odpowiedzialność za własny rozwój, niż podporządkowywać się procedurom narzucanym z zewnątrz i odbieranym przez nich jako zbędne oraz pozbawione sensu. Szkoła w związku z tym powinna powoli odchodzić od nauczania i zdecydowanie sprzyjać organizacji przestrzeni do uczenia się uczniów. Książka stanowi próbę odpowiedzi m.in. na następujące pytania:


Jaka jest różnica między nauczaniem a uczeniem się?
Dlaczego uczniowie się (nie) uczą?
Jakie metody aktywizujące i rozwijające można stosować w pracy wychowawczej oraz jak wpływają one na samodzielność i wzrost odpowiedzialności uczniów?
Jaka jest rola dyrektora szkoły w rozwoju kompetencji kluczowych dla organizacji uczenia się uczniów?


Adresaci: Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli, dyrektorów szkół oraz rodziców. Zainteresuje także studentów kierunków pedagogicznych.


Rok wydania2018
Liczba stron388
KategoriaPsychologia ogólna
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-8124-524-1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP, CZYLI ZAPROSZENIE DO PODRÓŻY | str.    11
  
  ROZDZIAŁ    1
  DLACZEGO UCZNIOWIE SIĘ (NIE) UCZĄ | str.    27
  
  ROZDZIAŁ    2
  MIĘDZY NAUCZANIEM A UCZENIEM SIĘ | str.    44
  
  ROZDZIAŁ    3
  O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA KOMPETENCJI KLUCZOWYCH | str.    59
  
  ROZDZIAŁ    4
  ORGANIZACJA PROCESU UCZENIA SIĘ | str.    76
  
  ROZDZIAŁ    5
  MÓZG UCZNIA JAKO MIEJSCE PRACY NAUCZYCIELA | str.    84
  
  ROZDZIAŁ    6
  BYĆ COACHEM | str.    103
  
  ROZDZIAŁ    7
  BYĆ TUTOREM | str.    118
  
  ROZDZIAŁ    8
  BYĆ MENTOREM | str.    134
  
  ROZDZIAŁ    9
  BYĆ WYCHOWAWCĄ | str.    140
  
  ROZDZIAŁ    10
  CEL I PRZYKŁADY STOSOWANIA METOD AKTYWIZUJĄCYCH W PRACY WYCHOWAWCZEJ | str.    148
  
  ROZDZIAŁ    11
  METODY PRACY Z UCZNIAMI | str.    164
  
  ROZDZIAŁ    12
  ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁOWEJ | str.    171
  
  ROZDZIAŁ    13
  BYĆ MODERATOREM | str.    184
  
  ROZDZIAŁ    14
  BYĆ TRENEREM | str.    198
  
  ROZDZIAŁ    15
  METODY PRACY TRENERA - POZYSKANIE UCZNIÓW DO WSPÓŁPRACY | str.    209
  
  ROZDZIAŁ    16
  BYĆ FACYLITATOREM | str.    216
  
  ROZDZIAŁ    17
  ZESTAW ĆWICZEŃ DLA FACYLITATORA | str.    223
  
  ROZDZIAŁ    18
  METODY ANGAŻUJĄCE UCZNIÓW | str.    228
  
  ROZDZIAŁ    19
  WZMACNIANIE DYSKURSU MIĘDZY UCZESTNIKAMI ZAJĘĆ | str.    240
  
  ROZDZIAŁ    20
  METODY ROZWIJAJĄCE SAMODZIELNOŚĆ I WZROST ODPOWIEDZIALNOŚCI UCZNIÓW | str.    246
  
  ROZDZIAŁ    21
  JEGO EKSCELENCJA PROJEKT | str.    250
  
  ROZDZIAŁ    22
  NAUCZYCIELE SZKÓŁ UCZENIA SIĘ | str.    279
  
  ROZDZIAŁ    23
  TRENING KOMPETENCYJNY, CZYLI KIEDY NAUCZYCIEL STAJE SIĘ NAUCZYCIELEM UCZĄCYCH | str.    298
  
  ROZDZIAŁ    24
  ROLA DYREKTORA W ROZWOJU KOMPETENCJI KLUCZOWYCH DLA ORGANIZACJI UCZENIA SIĘ UCZNIÓW | str.    306
  
  ROZDZIAŁ    25
  PROFIL SZKOŁY | str.    315
  
  ANEKS
  ROZMOWY Z PRAKTYKAMI SZKÓŁ UCZENIA SIĘ | str.    325
  
  BIBLIOGRAFIA | str.    383
RozwińZwiń