Szkoła dialogu - czyli o narzędziach w pracy nauczyciela opartych na aktywnej komunikacji z uczniem

-20%

Szkoła dialogu - czyli o narzędziach w pracy nauczyciela opartych na aktywnej komunikacji z uczniem

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

33,60  42,00

Format: pdf

33,6042,00

cena zawiera podatek VAT

Efektywna komunikacja jest jedną z bardziej skutecznych metod wzmacniania autorytetu nauczyciela oraz podnoszenia motywacji uczniów do uczenia się. Wykorzystanie w procesie nauczania technik komunikacyjnych sprawia, że uczniowie postrzegają nauczycieli jako osoby autentycznie zainteresowane ich potrzebami i w konsekwencji chętniej angażują się w działania proponowane przez ich opiekunów. Z kolei zastosowanie technik coachingowych, tutoringu czy mentoringu gwarantuje długookresowe i pogłębione zaangażowanie uczniów w pracę nad celami sprzyjającymi nie tylko ich rozwojowi, ale też wzrostu znaczenia jakości i atrakcyjności ich szkoły.


Dzięki książce czytelnik dowie się m.in.:


jak skutecznie rozmawiać,
jakie są techniki słuchania, które wzmacniają efektywność rozmów,
jak konstruować i w jakim celu wykorzystywać informację zwrotną,
na czym polegają coaching, tutoring, mediacje,
jakie są metody uczenia się w oparciu o narzędzia krytycznego myślenia,
jak uniknąć barier komunikacyjnych.


Adresaci:
Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli, dyrektorów szkół oraz rodziców. Zainteresuje także studentów kierunków pedagogicznych.


Liczba stron278
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-8107-079-9
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP | str.    9
  
  1
  ZASADY EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI JAKO PODSTAWA ORGANIZACJI PROCESU EFEKTYWNEGO UCZENIA SIĘ UCZNIÓW | str.    25
  1. Zasady skutecznego porozumiewania się | str.    26
  2. Dlaczego lepiej słuchać, niż przemawiać | str.    32
  3. Bariery utrudniające nam rozmowę z uczniami | str.    36
  4. Słowa prowadzące do negatywnych zachowań | str.    38
  
  2
  NARZĘDZIA I ZASADY ZESPOŁOWEJ KOMUNIKACJI, CZYLI O BUDOWANIU SZKOŁY DIALOGU | str.    42
  1. Podstawy dialogu z przedstawicielami świata młodych | str.    43
  2. Skuteczna komunikacja z perspektywy dyrektora szkoły | str.    45
  3. Skuteczna komunikacja między nauczycielami | str.    49
  4. Skuteczna komunikacja między nauczycielami a rodzicami uczniów | str.    51
  5. Skuteczna komunikacja między nauczycielami a uczniami | str.    55
  
  3
  ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM, CZYLI O TYM, ŻE WARTO ROZMAWIAĆ | str.    58
  1. O naturze konfliktu | str.    59
  2. Radzenie sobie w sytuacji konfliktowej | str.    61
  3. Metoda Thomasa Gordona | str.    65
  4. Sposoby komunikowania się wzmacniające konfliktowe zachowania uczniów | str.    67
  5. Konflikt a narzędzia TOC | str.    70
  6. Negocjacje w sytuacji konfliktu | str.    78
  7. Język, którego należy unikać | str.    84
  
  4
  NFORMACJA ZWROTNA JAKO WAŻNY ELEMENT OCENIANIA UCZNIA I JEGO ROZWOJU | str.    90
  1. Ocenianie | str.    91
  2. Proces oceniania | str.    93
  3. Rola informacji zwrotnej | str.    97
  4. Warto uczyć, jak się uczyć | str.    101
  5. Informacja zwrotna | str.    105
  
  5
  RAKTYKA COACHINGU W PROCESIE TOWARZYSZENIA UCZNIOWI W ROZWOJU | str.    112
  1. Co to jest ten coaching | str.    113
  2. Podstawy pracy coachingowej | str.    115
  3. Struktura rozmowy coachingowej | str.    121
  4. Struktura rozmowy coachingowej z wykorzystaniem lejka coachingowego | str.    124
  5. Coaching w nauczaniu | str.    128
  6. Narzędzia coachingowe | str.    134
  7. Coaching a poziomy uczenia się | str.    140
  
  6
  WYKORZYSTANIE ZASAD TUTORINGU SPRZYJAJĄCYCH SUKCESOM DYDAKTYCZNYM UCZNIÓW | str.    144
  1. Podstawy tutoringu | str.    145
  2. Zasady wsparcia | str.    149
  3. Proces i narzędzia tutoringu | str.    156
  4. Rozmowy wspierające | str.    161
  5. Informacja zwrotna w tutoringu | str.    163
  
  7
  MEDIACJE SPRZYJAJĄCE ROZWOJOWI POSTAW UCZNIOWSKICH | str.    166
  1. Podstawy mediacji | str.    167
  2. Mediacje w praktyce | str.    171
  3. Mediacje szkolne - studium przypadku | str.    180
  
  8
  NARZĘDZIA TOC, CZYLI O SPOSOBACH KRYTYCZNEGO MYŚLENIA | str.    200
  1. Idea TOC jako jedna z podstaw skutecznej komunikacji z uczniem | str.    201
  2. "Gałąź logiczna" | str.    202
  3. Proces planowania z wykorzystaniem narzędzi TOC | str.    205
  
  9
  I JESZCZE O ODPOWIEDZIALNOŚCI, CZYLI O DIALOGU DOROSŁYCH | str.    209
  1. Dialog z rodzicami uczniów | str.    210
  2. Czego należy unikać podczas spotkań z rodzicami | str.    218
  3. Rodzice w szkole mają swoje prawa | str.    222
  
  POSTSCRIPTUM | str.    227
  
  ANEKS | str.    233
  1. Aktywne słuchanie w praktyce. Scenariusz do pracy z uczniami | str.    233
  2. Nauczanie zasad skutecznej komunikacji. Scenariusz przeznaczony do pracy z dorosłymi (nauczycielami, rodzicami) | str.    237
  3. Bariery w komunikowaniu się i ich przełamywanie. Scenariusz zajęć dla nauczycieli, ewentualnie dla nauczycieli i rodziców | str.    247
  4. Podstawy asertywności. Scenariusz do wykorzystania podczas szkolenia członków rady pedagogicznej | str.    255
  5. Podstawy skutecznego słuchania. Scenariusz do wykorzystania w pracy z radą pedagogiczną, ale też jako wstęp do wypracowania wspólnych rozwiązań z rodzicami uczniów | str.    262
  6. Podstawowe zasady pozyskiwania rodziców do współpracy. Scenariusz do pracy z nauczycielami | str.    269
  7. Wspólne planowanie celów oraz działań z przestrzeganiem zasad komunikacji interpersonalnej. Scenariusz zajęć dla nauczycieli | str.    274
  
  BIBLIOGRAFIA | str.    281
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia