Niezadowolenie z wyglądu a rozpaczliwa kontrola wagi

-24%

Niezadowolenie z wyglądu a rozpaczliwa kontrola wagi

4 oceny

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

26,45  34,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 34,80 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 26,45 zł  


26,45

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka Niezadowolenie z wyglądu a rozpaczliwa kontrola wagi stanowi ważną pozycję naświetlającą znaczenie czynników kulturowych, społecznych i biologicznych w kształtowaniu obrazu ciała. Jest ważną pozycją źródłową zarówno dzięki obszernemu przedstawieniu literatury światowej i polskiej, jak też dzięki prezentacji opracowanych przez Autorkę i jej zespół metod do badania stopnia i znaczenia zadowolenia z wizerunku swego ciała.


Książka dostarcza też informacji na temat znaczenia obrazu ciała jako części obrazu siebie w różnych zawodach, u różnych płci, w różnych grupach wiekowych i w różnych zaburzeniach zdrowia. Jest to ważne z punktu widzenia naukowego znaczenia książki. Odkrycia autorki mogą stanowić istotne informacje konieczne dla praktyki rehabilitacyjnej i terapeutycznej w różnych grupach zaburzeń – co stanowi o praktycznej wartości pracy.


z recenzji Prof. dr hab. Marii Siwiak-Kobayashi


Rok wydania2009
Liczba stron224
KategoriaPsychologia ogólna
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7850-358-3
Numer wydania2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  Rozdział 1. Wizerunek ciała    17
    1.1. Definicja pojęcia wizerunek ciała    17
      1.1.1. Tło historyczne    17
      1.1.2. Współczesne próby zdefiniowania pojęcia wizerunku ciała    18
      1.1.3. Kształtowanie się wizerunku ciała    20
    1.2. Aspekt poznawczy wizerunku ciała    22
    1.3. Aspekt emocjonalny wizerunku ciała    25
      1.3.1. Wskaźniki niezadowolenia    25
      1.3.2. Niezadowolenie z wyglądu poszczególnych partii ciała    27
      1.3.3. Niezadowolenie z wagi ciała    28
      1.3.4. Niezadowolenie z wyglądu i towarzyszące mu emocje    29
      1.3.5. Samoocena wyglądu a inne wymiary struktury Ja    31
    1.4. Behawioralny komponent wizerunku ciała    32
      1.4.1. Ćwiczenia fizyczne    32
      1.4.2. Dieta    34
      1.4.3. Ubrania i kosmetyki    36
    1.5. Wizerunek ciała w świetle wybranych teorii psychologicznych    37
      1.5.1. Teorie społeczno-kulturowe    37
      1.5.2. Teoria „elastycznego wizerunku ciała” według Philipa Myersa i Franka Biocci    39
      1.5.3. Teoria porównań społecznych    41
      1.5.4. Teoria rozbieżności Ja    44
      1.5.5. Teoria socjobiologiczna Davida Bussa    45
      1.5.6. Teoria samoobiektywizacji    46
    1.6. Podsumowanie    47
  Rozdział 2. Kwestionariusz Wizerunku Ciała (KWCO)    49
    2.1. Wprowadzenie teoretyczne    49
    2.2. Konstrukcja skali KWCO    51
    2.3. Opis grupy    54
    2.4. Wskaźniki rzetelności    57
    2.5. Trafność KWCO    57
    2.6. Kwestionariusz Wizerunku Ciała (KWCO) w badaniach innych populacji    62
    2.7. Normalizacja    64
    2.8. Posumowanie    65
  Rozdział 3. Wizerunek ciała u wybranych grup    67
    3.1. Kobiety po mastektomii    68
    3.2. Kobiety z dysfunkcjami seksualnymi    73
    3.3. Kobiety cierpiące na depresję    75
    3.4. Kobiety po menopauzie    79
    3.5. Kobiety trudniące się prostytucją    85
    3.6. Kobiety przebywające w zakładach karnych    90
    3.7. Członkowie grup antyterrorystycznych    94
    3.8. Osoby otyłe    96
    3.9. Podsumowanie    104
  Rozdział 4. Mechanizmy samoregulacji w anoreksji i otyłości – badania eksperymentalne    117
    4.1. Wstęp    117
    4.2. Tłumienie myśli natrętnych u pacjentów z zaburzeniami obsesyjno-kompulsywnymi    120
      4.2.1. Istota zaburzeń obsesyjno-kompulsywnych    120
      4.2.2. Przegląd badań nad procesami tłumienia obsesji    121
      4.2.3. Opis badań eksperymentalnych nad deficytem kontroli myśli natrętnych u pacjentów z obsesjami czystości    122
    4.3. Kontrola myśli o jedzeniu, wadze i wyglądzie u anorektyczek    128
      4.3.1. Zaburzenia sfery poznawczej w anoreksji    128
      4.3.2. Opis badań eksperymentalnych nad tłumieniem myśli o jedzeniu    131
    4.4. Kontrola myśli o jedzeniu u otyłych    142
    4.5. Kontrola zachowania    148
      4.5.1. Hiperkontrola u chorych na anoreksję    148
      4.5.2. Kontrola zachowań u osób otyłych    151
    4.6. Podsumowani    156
  Rozdział 5. Wartości, stres i sposoby radzenia sobie z nieprzyjazną rzeczywistością a wizerunek ciała i zaburzenia odżywiania    161
    5.1. Wartości    161
    5.2. Wartości kultury zachodniej    162
    5.3. Wartości w mediach    163
    5.4. Sprzeczne oczekiwania społeczne wobec kobiet i mężczyzn    166
    5.5. Wartości cenione przez Polaków    166
    5.6. Atrakcyjność fizyczna jako wartość    168
    5.7. Relacje między wartościami a wymiarami wizerunku ciała    171
    5.8. Wartości kultury zachodniej a zaburzenia odżywiania    174
    5.9. Sukces – wartość poza zasięgiem    177
    5.10. Samoutrudnieniowy charakter anoreksji    179
    5.11. Rodzina jako środowisko kształtujące nieprzyjazny świat w anoreksji    180
    5.12. Pozytywne i negatywne oddziaływania otoczenia    184
  Zakończenie    185
  Bibliografia    189
  Aneksy    207
    Aneks 1. Skala samopoznania – KWCO    207
    Aneks 2. Skala samopoznania – KWCO (I wersja)    210
    Aneks 3. Skala samopoznania – WC/BI    214
    Aneks 4    218
      Skala Zadowolenia z Poszczególnych Części i Parametrów Ciała    218
      Skala Oceny Ważności Poszczególnych Części i Parametrów Ciała dla Własnej Atrakcyjności Fizycznej    219
      Skala Stosowania Metod Poprawiania Wyglądu    220
      Skala Oceny Skuteczności Metod Poprawiania Wyglądu    221
      Skala Stosowania Metod Kontroli Wagi Ciała    222
      Skala Oceny Skuteczności Metod Kontroli Wagi Ciała    223
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia