Mapa strategii i strategiczna karta wyników w planowaniu działań przedsiębiorstwa

Mapa strategii i strategiczna karta wyników w planowaniu działań przedsiębiorstwa

Studium teoretyczno-empiryczne

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

38,85

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 38,85 zł  


38,85

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Funkcjonowanie przedsiebiorstw jest uwarunkowane posiadaniem strategii. Sukces gospodarczy firm nie zależy wyłącznie od posiadania strategii, ale także od jej prawidłowego sformułowania, skutecznego implementowania i monitorowania jej przebiegu. Problemem przedsiębiorstw jest przełożenie planu strategicznego zarządu na konkretne działania wykonywane przez szeregowych pracowników. Niniejsza publikacja ukazuje mapę strategii i strategiczną kartę wyników jako narzędzia umożliwiające ustalenie i przełożenie strategii na działania strategiczne i operacyjne, łączące cele planowania strategicznego z celami operacyjnymi w budżetach. Oprócz prezentacji aspektów teoretycznych praca ukazuje także wyniki badań empirycznych wraz z przykładami map strategii i strategicznych kart wyników dla wybranych organizacji. Książka jest przeznaczona dla studentów i uczestników studiów podyplomowych kierunków: zarządzanie, ekonomia, finanse i rachunkowość, a także menedżerów formułujących i wdrażających strategię przedsiębiorstwa.


Rok wydania2009
Liczba stron278
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-227-3041-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  ROZDZIAŁ I 13
  Znaczenie strategii w procesie zarzadzania przedsiębiorstwem     13
    1.1. Uwarunkowania funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw     13
    1.2. Nowe tendencje w procesie zarzadzania przedsiębiorstwem     19
    1.3. Strategia jako element procesu zarzadzania przedsiębiorstwem     32
      1.3.1. Pojęcie i istota współczesnych strategii     32
      1.3.2. Wdrożenie strategii jako wyznacznik sukcesu przedsiębiorstw     41
    1.4. Strategia a planowanie     48
    1.5. Strategiczna karta wyników koncepcja przekładania strategii na działania operacyjne     52
      1.5.1. Okoliczności powstania strategicznej karty wyników     52
      1.5.2. Ewolucja koncepcji strategicznej karty wyników     54
      1.5.3. Biuro zarzadzania strategia     59
  ROZDZIAŁ 2 63
  Mapa strategii i strategiczna karta wyników a planowanie strategiczne     63
    2.1. Pojęcie i istota planowania strategicznego     63
    2.2. Funkcje i metody analizy strategicznej     74
    2.3. Budowa strategii według koncepcji Kaplana i Nortona     84
    2.4. Mapa strategii - prezentacja transformacji aktywów niematerialnych w wyniki finansowe     94
    2.5. Strategiczna karta wyników - narzędzie budowy strategii     107
  ROZDZIAŁ 3 121
  Wykorzystanie strategicznej karty wyników w planowaniu operacyjnym 121
    3.1. Przełożenie strategii na budżet     121
    3.2. Pojęcie i istota budżetowania     123
    3.3. Metody konstruowania budżetu     130
    3.4. Zarządzanie przedsiębiorstwem przy pomocy tradycyjnego budżetowania     146
    3.5. Związki miedzy planem strategicznym a planem operatywnym     151
    3.6. Budżetowanie a strategiczna karta wyników     156
  ROZDZIAŁ 4    163
  Wykorzystanie strategicznej karty wyników w procesach decyzyjnych przedsiębiorstwa     163
    4.1. Koncepcja ekonomicznej wartości dodanej (EVA) a strategiczna karta wyników     163
    4.2. Model doskonałości EFQM a strategiczna karta wyników     170
    4.3. Zarządzanie ryzykiem a strategiczna karta wyników     178
  ROZDZIAŁ 5 183
  Wykorzystanie mapy strategii i strategicznej karty wyników w badanych przedsiębiorstwach     183
    5.1. Analiza wykorzystania mapy strategii i strategicznej karty wyników w przedsiębiorstwach z województwa lubelskiego i świętokrzyskiego     183
      5.1.1. Charakterystyka metody i próby badawczej     183
      5.1.2. Charakterystyka wyników badan     184
    5.2. Analiza studium przypadku przedsiębiorstwa PCC RAIL SA     192
      5.2.1. Charakterystyka spółki PCC RAIL SA     192
      5.2.2. Przesłanki wprowadzania zmian     195
      5.2.3. Nowa metodologia budowy strategii w PCC RAIL SA     196
        5.2.3.1. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa PCC RAIL SA     198
        5.2.3.2. Proces budowy strategii w PCC RAIL SA     199
        5.2.3.3. Wdrażanie i monitorowanie procesu realizacji strategii     212
      5.2.4. Efekty wdrożenia strategii i strategicznej karty wyników     215
    5.3. Wdrożenie strategicznej karty wyników - praktyka przedsiębiorstw     216
      5.3.1. PPH Transsystem SA     216
      5.3.2. Inowrocławskie Zakłady Soda Matwy SA     231
      5.3.3. Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.     238
      5.3.4. Instytut Oceanologii Polskiej Akademii Nauk w Sopocie     245
    5.4. Zastosowanie strategicznej karty wyników w badanych przedsiębiorstwach     253
  Zakończenie     257
  Spis tabel 263
  Spis ilustracji     265
  Bibliografia     267
RozwińZwiń